een echte flesweigeraar wat te doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oxbow, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij hebben hier gewoon een probleem met ons jongste mannetje.

Hij is nu 5 maanden oud.
    Dat hij 4 weken oud was zijnw e begonnen met het oefenen vand e fles en dat ging heel goed, hij pikte het meteen en ik kon hem zelf ook de fles geven.
    Een week voor ik weer aan het werk moest, weigerde hij ineens de fles.
    In het begin kreeg de oppas en nog zo'n 30cc in, maar het is nu helemaal gedaan met de fles.
    We zijn daarom met 4 maanden gestart met het geven van banaan en dit gaat opzich wel goed, maar als hij even afgeleid is hoeft hij dat ook niet meer.
    Omdat we nog 2 kinderen hebben rondlopen is het soms zo dat die dus 's avonds uit bed komen en dat mijn man ons jongste mannetje zijn banaan aan het geven is en dat hij in moet grijpen bij de andere dat Sverre dus niets meer wil.
    Het is dan de rest van de avond brullen totdat hij uitgeput in slaap valt.

Ik probeer zoveel mogelijk 4 urige diensten te draaien zodat ik alleen tussen de voedingen door aan het werk ben (maar helaas wil hij om de 2 uur een voeding, maar kan het regelmatig rekken to 4 uurtjes).
    Maar er zijn ook dagen dat ik gewoon 8 uur werk en geen mogelijkheid heb om naar huis te gaan.
    Hij krijgt die 8 uur lang dus vrijwel niets en krijst de hele boel bij elkaar.

Wat kan ik hier aan doen.
    We hebben al geprobeerd om het als pap te geven, uit een bekertje, maar niets wil hij.

Wie heeft hier erevaring mee en hoe hebben jullie dit aangepakt

2. ervaring helaas wel, en uiteindelijk geen oplossing gevonden
    gelukkig kon ik mijn dochter voeden op mijn werk maar als ik eens 's avonds moest werken dan werd het dus hetzelfde
    weigeren en gillen en van vermoeidheid in slaap vallen

we hebben eens geprobeerd om alleen maar flessen te geven, dus geen bv live meer. dit werkte hier niet maar misschien wel iets om te proberen bij jou.
    en als hij dan weigert, even wegleggen en daarna nog een keer proberen

succes en hopelijk geeft hij snel weer toe

zie het ook als een compliment, dit heeft mij vele geholpen, hij wil gewoon mama en alleen maar mama!!

xxxxxxxxxxxxxx

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza weigerde ook en ik denk achteraf dat dat veel te maken had met de gezondheidsproblemen die er speelden. Dat zou dus mijn eerste tip zijn: checken of er fysiek niets scheelt waardoor hij gewoon enkel en alleen wil drinken uit jouw warme borst...

Verder hoor ik heel veel goeds over de breastflow-fles. Zelf nooit meer geprobeerd, kwamen daar toen te laat achter, maar dat werkt bij jullie misschien wel...
    Enkel nog uit de fles geven en niets meer live, zou overigens echt mijn aller- allerlaatste redmiddel zijn. Tot die tijd zou ik gebruik maken van je voedrecht: je mag op een 8-urige werkdag 2 uur gebruiken om te voeden, dus je zou iig al een uur later kunnen gaan en een uur eerder naar huis. Of je man naar je werk toe laten komen, (maar dat zal wel lastig zijn met de andere twee kids erbij?).

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier was breastflow de oplossing, maar onze zoon had gewoon moeite met de fles omdat het een andere drinktechniek is (volgens mij).

Je zou kunnen proberen om hem langzamerhand uit een bekertje te laten drinken?

5. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Wij hebben ook breastflow flessen gekocht omdat dit het dichtste bij de vorm en moeite komt die hij moet doen als ie BV krijgt.
    We hebben hem nu aantal keer getest en alleen maar goeie ervaring mee!! hij doet dus ook niet moeilijk als ie erna weer aan de borst moet :)

Via internet kan je vaak leuke sets kopen. Ik heb een fles van 100, 250 ml, een borstel om de flessen schoon te maken, koelelement en koeltasje voor nog geen 30 euro.

Gr. sandra

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Helaas hier een echte flesweigeraar!!!! Alles geprobeerd, ook de breastflow maar niets werkt. Ik heb me erbij neergelegd en kan gelukkig live voeden, ik heb het met mijn werkgever kunnen regelen. Ik voed nu nog steeds drie keer per dag en 's nachts op verzoek (ze wordt over twee weken een jaar). Ze wil nog steeds niets uit een fles drinken, ik bied nu wel altijd een tuitbeker aan en zo nu en dan drinkt ze er iets uit. Wat ze wel goed kan is drinken uit een beker, maar dat kan ze natuurlijk niet alleen.

Helaas dus geen oplossing voor je.
    (oh ja, mijn dochter wilde de eerste weken niet aan de borst en dronk uit de fles, toen ze eenmaal aan de borst dronk wilde ze geen fles meer)

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het klinkt misschien stom maar probeer eens iets met de temperatuur te doen. Wij hebben hier sinds een week een dame die heel kritisch aan het worden is, als ze de fles niet wil doen we hem nog 10 seconden langer in de magnetron en dit werkt soms echt.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb je al eens een rietjesbeker geprobeerd? Irem heeft nog nooit een druppel uit een fles gedronken, maar een rietjesbeker had ze meteen door en nu wordt ze wild als ze hem ziet, ze is er gek op en drinkt er heel goed uit. Ze is wel iets ouder dan jouw kindje maar het is het proberen waard denk ik.

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai,

Mijn dochter is ook een echte flesweigeraar geweest. Zij is nu 13 maanden en heeft nooit de fles geaccepteerd. Heb van alles geprobeerd en toch opgegeven. Ben actief met een lepeltje gaan oefenen, dus alleen maar pap, pap en pap, soms heeft ze dat ook geweigerd en at ze weinig. Na werk kwam ik haar voeden met mijn borsten en haalde ze alles in. Met de tijd ging het beter met de lepel en kwam de handigheid er bij beide kanten. Ze dronk verder ook alleen uit een gewone glas en dan iets anders dan melk. Ze wist gewoon het verschil. Ze zijn slim hoor haha!!

Achteraf ben ik super blij met een dochter die geweldig uit een glas kan drinken. Geen gedoe meer met flessen etc etc, maar het heeft wel veel stress veroorzaakt. Ik heb haar ook 1 jaar lang borstvoeding gegeven.

Deel Deze Pagina