Hoi meiden, Ik geef me zoontje (5 maand) volledige bv, maar heb nu al van 2 personen gehoord dat ik hem met dit weer toch echt water bij moet geven? Ik zoek de hitte niet op hoor en ben zoveel mogelijk thuis, maar ook binnen is het natuurlijk warm. Is dit echt nodig, of geldt in de zomer ook dat tot 6 maanden bv alleen genoeg is?
Ik leg hem idd iets vaker aan om te kijken of hij wil drinken. Ik heb alleen niet het idee dat hij meer of vaker drinkt dan normaal. Vind dat wel een beetje apart met dit warme weer. Maar bv alleen is dus in principe ook echt genoeg om dorst te stillen?
Ik geef wel een flesje met water en dan moet ze zelf maar kijken.. (Is dus ook meer gesmeer haha) Maar ze vindt het wel lekker, is natuurlijk ook lekker koud en met water is niks mis.. Gr.
Ik zou het ook niet doen en gewoon lekker een keertje of wat extra aanleggen. Natuurlijk kan een beetje water geven voor de kleine geen kwaad, maar of het voor je productie heel geweldig werkt weet ik niet. Daarom zou ik zeggen de voorkeur van mij gaat uit naar extra aanleggen waar mogelijk, is het niet mogelijk dan evt een klein beetje water .
Mijn buurvrouw die even een uurtje op onze ook 5 mnd oude dochter ging passen vroeg ook al of ze water moest.... Uuum nee, bv is voldoende geeft met dit weer wel extra bv mee aan de oppas of kdv. Maar water kan geen kwaad alleen voor je productie dan. Mijn moeder heeft de bv gister wel koud uit de joelkast gegeven ze vond het heerlijk.
Is niet nodig! Gewoon extra aanleggen Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - In de zomer: geen extra water bij borstvoeding geven
Jep Alleen zo lastig van andermans adviezen altijd. Maar ik ben blij dat ik nu weet dat het niet hoeft.
Ik woon in Griekenland. toen ik net was bevallen was het 10 juli: super heet 40 graden. ons kindje zweette gewoon! ik had hem gewoon erg vaak aan de borst. geen water niks extra. het was zwaar maar het beste...zodra je water gaat bijgeven wil je kindje minder bij jou drinken. in water zit niks, in je BV alle voeding...lekker vaak aanleggen als je kan! echt je kindje komt niks te kort!
Dat extra water kun je liever zelf drinken! Tot zes maanden liever geen water aan een baby geven, maar gewoon vaker aanleggen. Na zes maanden kan water wel, maar moedermelk is isotoon en wordt daarom makkelijker opgenomen dan water, het is dus dorstlessender.
Ik zorg er met dit weer dat ik zelf voldoende drink, mijn dochter kwam gisteren een paar keer vaker dan normaal en zo zal 't vast goed gaan
Ik had het ook even opgezocht omdat mensen begonnen over flesjes water en vond dit: Borstvoeding geven in de zomer: heeft een baby extra water nodig bij warm weer? daar staat dat je zelfs beter geen water kunt geven. Wat is borstvoeding toch een prachtig iets eigenlijk!
Zeker weten! Ik vind het alleen zo vervelend dat mensen in de omgeving met van die bezorgde adviezen komen, terwijl ze er dus eigenlijk niks vanaf weten. Maar goed dat ik weer even een topic'je heb geopend
Zelfs op het kdv.. al was het daar wel een vraag gelukkig. Mijn antwoord: eh, nee, ik heb niet voor niets 100 ml extra BV meegegeven, als hij dorst heeft mag hij dat lekker opdrinken. En als het op is en hij heeft nog meer dorst dan graag even bellen..