Hoi, Mijn dochter begint haar eerste stapjes te zetten. Ze staat al los en loopt als een gek achter haar loopwagentjes. Sinds een week kan ze al wel een aantal stappen los zetten en ze loopt goed mee aan 1 hand met mij. Ik ben benieuwd wanneer het dan handig is om loopschoentjes te kopen? Ze draagt nu alleen sokken met nopjes en verder heb ik eigenlijk niks. Zal nu ook buiten nog niet zo veel lopen natuurlijk met dit weer. Een andere vraag nog: ze heeft pas maat 17, waar kan ik soepele schoenen vinden waar ze op kan lopen? Geen harde zolen of lompe schoenen bedoel ik. Ze is pas 8 maanden en kan geen zware schoenen meetillen denk ik. Zouden jullie al schoenen kopen of nog wachten? Bedankt!
Misschien is dit wat? Leren babyslofjes | Babyschoenen Ik vind ze er wel ideaal uitzien, weet alleen niet of ze juist wel of niet geschikt zijn voor kindjes die gaan lopen. Zelf zitten we nog lang niet in die leeftijd namelijk
Ik vind zelf de Shoesme babyproof een erg fijn schoentje om mee te beginnen. Lekkere soepele zool (kunt hem alle kanten opvouwen) en een goede anti-slip.
Ik heb laatst schoentjes gekocht van shoesme, fijn en erg flexibel, krijg ze alleen met geen mogelijkheid aan haar voetjes
@ Gimby: Dat is flink balen Ik neem ook altijd mijn kinderen mee, en koop nooit iets ongezien. Ik pas de schoentjes, laat ze er even mee lopen om te kijken hoe ze dan zitten. Kun je ze nog terug brengen of omruilen? Tegoedbon misschien?
Ik zou nog heel eventjes afwachten. Laat je kindje even een paar weken goed zelf lopen. De voet zal nog een beetje veranderen/groeien als ze net lopen. Zou jammer zijn als je binnen een maand alweer nieuwe schoentjes moet kopen. Tot die tijd gewoon antislip sokken of slofjes of ja, aapies babyslofjes vind ik ook erg fijn! En als ze dan wel zover is, heel flexibele zool zoals shoesme ze verkoopt.
Ik heb hier pas schoenen gekocht toen het echt nodig was, dus hij buiten ook stukken ging lopen. Hij liep met 12 maanden maar toen werd het net lekker weer en de tuin is altijd aangeveegd dus daar liep hij op blote voeten. Verder leren slofjes voor als we weggingen en hij evt een heel klein stukje buiten liep en in de kraamtijd van L. is manlief op pad geweest voor schoenen. Toen was hij krap 16 maanden. Dus je hebt nog wel even! En hij heeft ze bijna niet aan trouwens, alleen als hij buiten gaat lopen(niet als ik ga wandelen ofzo, dat vind ik zo'n onzin schoenen aan in de kinderwagen dan zitten slofjes in de voetenzak veel lekkerder..) dat is nog geen half uur per dag.
mijn meisje loopt vanaf 8,5 mnd los en na 6 wkn los lopen echte loopschoentjes gekocht,ik had juist een probleem omdat ze erg grote voeten heeft. Maat 24 heeft ze en word vrijdag pas 1 jaar. Heb nu bunnies jr flexschoenen en ze loopt er heerlijk op. Laat goed de voetjes van je kindje meten,als ze eenmaal los lopen worden de voeten langer en breder. Suc6 met schoentjes kopen.
Ik had shoesme babyproof gekocht toen zoonlief achter karretjes aan liep! Gewoon voor het glijden, het leek er nog niet opdat hij binnenkort zou gaan lopen! Ruim 50,00! Je raadt het al, twee weken later ging meneer wel lopen! En opstaan en weglopen en nooit meer kruipen! Dus shoesme walkproof van opa gekregen! Shoesme is een merk wat echt naar de voetjes gaat staan, maar met voetbed, al blijft blote voeten het beste! Ze raden aan loopschoentjes te kopen als je kindje twee weken los loopt, en weer opstaat en verder loopt als ze omvallen! En koop alsjeblieft een goed merk! Het kost wat, maar mijn moeder hield van Goedkope lakschoentjes en andere slechte schoenen, en mijn voeten stonden als scheef vanaf heel jong, inmiddels heb ik dagelijks pijn in mijn voeten omdat ze scheef zijn gegroeid en steeds schever worden!
Thirza's eerste schoentjes heb ik gehaald toen ze een paar weken goed liep en dus ook buiten echt ging lopen. Bij de Dolcis: goede kwaliteit en niet peperduur... Lekker flexibel zooltje, die je tussen twee vingers zo dubbel kon vouwen, en daar heeft ze heerlijk op gelopen
Hier schoentjes gekocht aan het begin van de herfst, ik was bang dat ze koude voeten zou krijgen in de wagen of in de auto als we ergens heen zouden gaan.. En ik was ervan overtuigd dat ze binnenkort wel zou gaan lopen haha Nou, ze loopt nu sinds 3 weken en ze stapt stevig door. Dus de schoentjes zijn gelukkig niet voor niets geweest Ik heb ze trouwens van Bardossa met een extreme flex zool. Binnen draagt ze nu slofjes van de Hema en als we weg gaan doe ik haar schoentjes aan. Ze loopt er dus nog niet echt op, behalve als we ergens op visite gaan dan.. Maar als je schoentjes wilt om ze heel de dag aan te houden zou ik ook voor de schoentjes van Shoesme gaan. Die zool is nóg flexibeler!
Hier eerst ook de slofjes van Aapies gehad -> ideaal!!! Lekker warme voetjes en een heel flexibele zool... Toen ze eenmaal een paar weken écht kon lopen (dus niet meer tussendoor kruipen) heb ik een paar shoesme schoentjes gekocht met een extreme flex zool. Super fijne schoentjes. In jouw geval zou ik nu nog voor aapies oid gaan, zeker omdat ze buiten nog niet echt loopt (zeker nu met de kou). Anders kun je tegen de tijd dat ze écht gaat lopen al weer nieuwe schoentjes kopen....aangezien ze maar kort met 1 maat doen!
Hier gestart op van die hutslofjes. Afgelopen vrijdag maar een paar schoentjes van Keq gekocht (waren de enige leuke meidenschoenen die ze ook nog eens paste). Ze liep toen anderhalve week los en ging er op haar schoenen ineens dubbel zo hard vandoor. Nu haalt ze gelijk haar schoenen uit de gang als we 's ochtends naar het kdv gaan en showt die elke dag opnieuw .
Ik ben (ook paar losse stapjes zetten) naar een schoenenwinkel gegaan en mij werd geadviseerd schoentjes met flexibele zool te kopen.
Het is echt beter zoveel mogelijk op blote voeten (of antislipsokken) te lopen. Dus zelfs als ze al langere tijd lopen is dat in huis wel erg goed! Of met mooi weer buiten ook. De voeten ontwikkelen zich het beste zonder schoenen. Natuurlijk gaan de meeste kindjes beter lopen als ze schoenen aankrijgen. Ze hoeven minder hun voeten te stabiliseren omdat dat deels door de schoenen gedaan wordt. Koude voeten kun je ook warm houden door leren slofjes te dragen. En tja, de ene winkel is de andere niet. Sommigen verkopen maar al te graag..!