Zondag en maandag koorts, maar woe BMR prik?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by prettymum, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik heb een vraag aan de dreumesouders.

Mijn zoon is nu 14 maanden en kwakkelt een beetje. De ene keer door tanden, de andere keer door een virus, de afgelopen weken heeft hij regelmatig een of twee nachten verhoging/koorts. Zo ook gisteren en vandaag. Overdag zakt het maar later op de middag wordt hij hangerig en warm met minder eetlust dan normaal. Hij is dan niet heel erg ziek maar duidelijk niet lekker. Vandaag hoor ik dat hij veel last heeft van slijm dus het zal een virusje zijn.

Ik verwacht dat hij er morgen of overmorgen wel weer overheen zal zijn.
    Maar: overmorgen moeten we naar het cb en staat ook de BMR prik gepland.

Wat zouden jullie adviseren? Wel of niet doen? Dat vraag ik me af aangezien de ziekteverschijnselen pas na een week komen en niet direct.

En als ik hem uitstel, hoe lang mag/kan dat? Praktisch gezien zou ik dat en liever in het nieuwe jaar doen omdat hij anders wellicht last krijgt met de feestdagen.

Met 14 mnd krijgen kinderen naast de BMR toch nog een inenting?? Welke is dat ook alweer en mag/kan die dan ook later gegeven worden?

En wat ik nog lastiger vind, moet ik nu de hele afspraak maar verzetten of wel gewoon gaan? Ergens ben ik een beetje bang dat ze als ik er toch ben en zoon ziet er niet ziek uit, mij met klem zullen adviseren wel meteen in te enten en het een beetje gaan opleggen.

Kortom, fijn als jullie willen meedenken!

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    bij mijn cb zeggen ze als je hem niet wilt laten enten ivm ziek zijn moet je ons afbellen, over de prikken zelf kan ik je niet helpen sorry.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou zelf wel gaan als het vandaag helemaal weer goed gaat en er geen koorts is. Anders zou ik het ook uitstellen tot het nieuwe jaar.

Welke prik er nog meer bij zit weet ik niet meer eigenlijk..!

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou niet gaan. Vind de bmr prik best een heftige prik voor zo'n ukkie (de meestekindjes worden er toch echt wel even ziek van) en de weerstand van je zoontje is al zo laag nu. Zou wachten tot in het nieuwe jaar.

En voor nu? Gewoon cb bellen en vragen of het zin heeft de afspraak door te laten gaan of ook te verzetten tot n het nieuwe jaar.

En over het opleggen gesproken: jij hebt het voor het zeggen. De prik een paar weekjes later maakt niks uit. Je kind is feitelijk nu ook 'onbeschermd' tegen deze ziektes want immers nog niet geent.

5. Koesje

Koesje Niet meer actief

Mijn zoontje heeft de prik afgelopen vrijdag gekregen en was die week ervoor behoorlijk ziek geweest en nog kwakkelig. Na overleg met de arts toch besloten om hem te geven omdat ze vaak pas na een week ziek worden..
    Doe waar jij je goed bij voelt. In januari is het ook nog vroeg zat.

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik zou absoluut niet vaccineren nu. De BMR kan een rot prik zijn en je kleintje kwakkelt al genoeg. Al die rommel die hij nu erbij kijgt van de prik is zeker niet goed voor zijn weerstand. Wij vaccineren helemaal niet maar mocht ik in jou schoenen staan had ik zeker gewacht tot mijn kleintje zich fit genoeg voelt.
    Vind het ook altijd maar stom dat een CB wel adviseerd om te laten enten als kleintjes net ziek zijn geweest.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou hem even uitstellen tot het nieuwe jaar.Bij onze middelste heb ik hem indertijd ook een maandje verzet ivm kwakkelen.Zij heeft overigens helemaal geen last gehad van bijwerkingen.Mijn oudste werd na een weekje wel ziekjes.
    Het zou zonde wezen als je kindje tijdens de feestdagen weer ziekjes zal worden door de prik.Uitstellen kan sowieso geen kwaad,

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou 'm echt uitstellen! Alleen vaccineren als je kindje goed gezond is!
    Men C wordt gelijk met BMR gegeven. Je kunt ze beide uitstellen tot wanneer jij vindt dat het wel kan.
    Jij bent z'n moeder en jij beslist wanneer er geënt wordt, je hoeft je niks op te laten leggen.
    Hier starten we pas vanaf 6 maanden en geven we maar 1 prik per keer. Cb doet hier niet moeilijk en ik mag gewoon elke maand een afspraak maken voor de prikken. Elke 2 weken mocht ook maar dat wil ik niet.

9. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Als het niet goed voelt, moet je het uitstellen. Wacht dan, net als de anderen zeggen, tot hij weer beter is.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier bij de oudste toen ze eigenlijk de prik moest had ze net de waterpokken gehad, was echt net hersteld. Hier toen in overleg 2 weken uitgesteld. De rest van het consult ging gewoon door en toen 2 weken later voor de prikken geweest.

11. prettymum

prettymum Niet meer actief

De beslissing wordt steeds makkelijker aangezien hij echt ziek is inmiddels. Koorts en overgeven, dus het wordt toch maar afbellen voor morgen. Het zal inderdaad geen ramp zijn aangezien het twee nieuwe inentingen zijn en geen herhalingsprikken voor Dktp ofzo. Bedankt voor het meedenken!

12. misa

misa Niet meer actief

Nou dan zou ik ook niet gaan. Beterschap!

Share This Page