Maak je een goed onderscheid tussen dag en nachtritme? Het lijkt alsof je baby zijn 'dag' 's nachts heeft. Wat je kunt doen is: - overdag laten slapen in een lichte kamer, gewoon je ding doen, geluiden maken enz. - als ie wakker wordt heel opgewekt doen, hem goed wakker maken, spelen, voeden, spelen, zingen enz enz enz - nachtvoeding daartegen rustig houden. Hem liefdevol, maar wel zo stil mogelijk voeden, geen hele verhalen vertellen, verschonen alleen indien echt nodig, enz - voeden in het donker en rust, en na de voeding weer aangeven dat ie mag gaan slapen (op de manier zoals jij dat wilt) Dit is niet alleen om het jou makkelijker te maken, maar een kindje heeft veel baat bij een goede biologische klok (losstaand van de klok aan de muur). Wij mensen zijn overdag wakker en slapen 's nachts. Dat mag je best je kindje leren, dat staat los van het laten huilen, wel/ niet voeden enz.
Iedereen moet doen waar hij/zij zich het prettigste bij voelt. In het begin ging ik bij elk kickje wat ik hoorde van Jayden naar hem toe maar het leek wel alsof hij het doorkreeg, vaak begon hij te huilen en als hij je zag dan stopte hij, als je dan 1 stap naar achteren deed zodat hij je niet meer zag dan begon hij weer te jammeren. Het is helemaal niet slecht om een baby te laten huilen, ontwikkelen de longen ook goed van maar als je het zelf niet wilt dat ze huilen, de keuze is aan jou, dan zou ik de kleine man gewoon lekker kroelen.
Zo deed ik het ook idd, verschonen het liefst nog in het schemer, dan brande alleen de lamp op de gang maar zodat het in zijn kamer nog redelijk donker bleef. Werkte super om dat dag en nacht ritme zo aan te leren.
Ik heb zelf ook op het punt gestaan dat ik dacht, ik doe haar wat aan. (ook direct naar de huisarts gegaan toen) En ben ook meermaals snachts auto gaan rijden om maar even rust te krijgen en dat soort dingen. Slaande ruzie gehad met mijn man omdat we het allebei niet meer konden. Maar laten huilen, nee. Zeker niet een kindje van 10 mnd. Maargoed, ga verder met Adi mee. Dat helpt vaak wel, maar niet in 3 nachtjes. en Anja, je doet het verder super hoor meis, mijn post was ook niet op jou gericht maar dat snap je wel denk ik. Probeer de tips van Adi op te volgen en dan komt het wel goed, en tot die tijd, zelf bijslapen zodra hij slaapt zou ik zeggen.
Onder de 4 maanden heeft een baby geen dag- en nachtritme. Daarna begint dat pas een beetje te komen. Hier werkte het het beste om mee te gaan in de flow van de baby; hij mag nog steeds slapen als hij moe is en dat doet hij altijd en heeft hij altijd gedaan in een donkere kamer, anders slaapt hij niet. Een newborn slaapt 20 uur per dag. Als hij in het licht en temidden van geluid moet slapen, in de box ofzo, zal dat een onrustige slaap zijn. Hij heeft die goede diepe slaap wel gewoon nodig. Als mijn zoontje overdag in de box lag, dan was dat in het licht en stond er een muziekje op of maakte ik zelf muziek. Wakker zijn was actief zijn en slapen deed hij in zijn bedje.
hier een kindje van 7 en een halve week die ook vaak s avonds wakker is. Maar ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. En ik denk, ja ik kan wel "doordraaien" op vervelende momenten maar wat heb ik daar aan? Wordt het daar beter van? Ik accepteer het gewoon ook als ik moe ben. Ik slaap vanaf zijn geboorte max 2 uur achter elkaar. Ach, tegen de tijd dat ie naar school gaat zal die wel doorslapen hoop ik Als ik s avonds wat wil doen doe ik hem in een draagzak of doek en dan ligt ie lekker tegen me aan en kan ik toch wat doen. zo een babyslaapgids en laten huilen en alles wat met Ria Blom te maken heeft vind ik vreselijk. Allemaal vreselijk onnatuurlijk. Hier mag Sam gewoon zo veel bij me en zoveel drinken als ie wil.
Mja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je kindje rustig wordt als hij je ziet... En dat van die ontwikkeling van de longen? Geloof je dat écht nog zelf? Dat is al zo'n 50 jaar achterhaald.
Ik merk sowieso dat het iedere dag anders is. Hij ligt nu al vanaf half 9 in zijn bedje te slapen, hij was na het badje in mijn armen in slaap gevallen en ik denk, ik probeer het gewoon. Nu slaapt hij nog steeds, maar het kan morgen weer helemaal anders lopen. Ja er zijn meerderen die zeggen, 'laat maar huilen', maar daar begin ik niet aan. Of het nou zielig is of niet om te laten huilen, ik kan er zelf slecht tegen om hem te horen huilen dus dan troost ik hem liever gewoon meteen. @Duchess; Snap ik. 't Is overigens niet mijn bedoeling om een wel/niet laten huilen discussie te ontketenen hier. Ja, ik wil graag dat mijn zoontje gaat slapen, maar ik kan me er ook wel redelijk bij neerleggen dat hij dat doet op de momenten dat hij het zelf wil. 't Is alleen erg vermoeiend, daar heb ik moeite mee en dat geef ik eerlijk toe. Ik merk wel dat hij rustiger is nu en ook rustiger slaapt, vandaag zijn we naar de osteopaat geweest omdat Milan een voorkeurshouding heeft. Er zat een wervel in zijn nekje scheef en sinds die osteopaat daarmee bezig is geweest zie ik meteen verbetering. Vind het een wonder dat dat in één keer al zoveel beter is!