Hoi, Mijn zoontje is hondsberoerd en spuugt al vanaf vanochtend. Toen heeft hij om 10.30 nog borstvoeding gehad en daarna geslapen van 11.00 tot 15.00. Toen werd hij weer spugend wakker en daarna heeft hij alweer 2x gespuugd na wat slappe thee en de borst. Hij houdt dus niks binnen en er zit helemaal niks in zijn luier. Hoelang kan hij dit volhouden? Hij zit lijkwit en muisstil op de bank, zo ken ik hem helemaal niet! Hoe merk je dat ze uitdrogen?
Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan, het klinkt als buikgriep maar het is belangrijk dat je zoontje wel vocht binnenkrijgt...
Bah wat naar zeg. Hoe gaat het intussen? Als je het nog aan kunt kijken dan even in het velletje van zijn handje knijpen, trekt het huid meteen terug heeft hij nog voldoende vocht in zijn lichaam.
ors geven! Steeds een thee lepeltje. Eten is niet belangrijk, maar steeds een klein beetje drinken geven. Goed het huidje in de gaten houden, huilen met tranen, en kijken of hij allert blijft
alleen bv geven. Is net zo goed als ors. Steeds een paar slokjes aanbieden. Huilen zonder tranen, helemaal geen plasluier ( dus geen druppie) huisart(senpost bellen)
hoe is het nu? als hij nog steeds niets binnen heeft gehouden contact opnemen met de hap. zo'n kleintje kan niet veel hebben. en ik zeg je luister naar je gevoel en laat je niet afschepen
We zijn naar de hap geweest, nadat hij weer gal had gespuugd. De arts vond hem wel suf maar niet suf genoeg om op te nemen, maar we moeten de vinger aan de pols houden, kan zo veranderen. Blijkt een virus te zijn, hij is ook erg verkouden. Zijn temperatuur was 38 graden. Nu maar hopen dat hij de borstvoeding binnen houdt! Huilen zonder tranen, ogen die wegdraaien ed dat zijn geen goede tekenen, jullie zijn goed op de hoogte; bedankt!
hey beterschap voor dat arme manneke.. En inderdaad houd het goed in de gaten en volg je gevoel! Jij weet beter dan een arts wat suf voor jou kind is.. (mijn dochter kletst ook met mega koorts enz.. dus daarvan denken ze altijd niet ziek genoeg.. nou dat is me een keer best op de koffie komen geweest.. overgeslagen in een beste ontsteking op de luchtwegen.. Toen moest ze snel beter worden.. Ja duhu luister dan ook naar me.. zucht)
Misschien kan je wat kolven en hem dat in een flesje of met een lepeltje geven? Dan krijgt hij ook niet direct teveel waardoor z'n maagje weer van streek raakt. Beterschap met je kleine man!
Ik kolf niet, dus dat kan niet. Wel heb ik hem afgekoppeld want wou niet dat jij teveel in 1x kreeg. Heb de babyfoon aan staan en iedere keer als hij hoest, schrik ik me wild, zou hij weer liggen spugen? Ik ga zo wel even kijken, maar ben ook bang dat hij wakker wordt; mannetje is een lichte slaper; ik ga nooit kijken bij hem, maar had daar ook nooit reden toe...
Hij heeft goed geslapen, ook na de borstvoeding van 5.00 uur nog 3 uurtjes, maar vanochtend na een slok water en een hap beschuit kwam alles er weer uit. Hij is er erg beroerd van, niet fijn hoor je kind zo te zien! Gelukkig houdt hij de borstvoeding wel binnen, anders zou het rap gaan met uitdrogen denk ik.
Bah, rot hoor! Gelukkig houdt hij de borstvoeding wel binnen. Betere ors kan je niet geven nu En als hij een paar uurtjes wel wat binnenhoudt wordt daar een deel ook van opgenomen. Nogmaals beterschap.
Ik zou zeker wel ORS geven nu met een theelepeltje, gewoon heel vaak geven (elke minuut) zodat ie iets binnen krijgt en niet snel uitdroogt. Sterkte!
Gelukkig houdt hij de bv binnen, maar ik zou ernaast toch ook ors gaan geven hoor. Je bv is afgestemd op een 1jr en 9maanden gezond kindje en nu hij zoveel spuugt moet hij echt wel wat meer vocht binnen krijgen. Het kan heel goed zijn dat je bv nu voor zijn maagje een beetje te vet is (zelf zou je waarschijnliljk ook geen vette melk drinken als je last van je buik hebt). Gewoon paar theelepeltjes ors per keer geven, dan weer ff laten zakken en weer een paar lepeltjes geven. Hoop dat i zich snel weer beter voelt. O en ik zou even wachten met eten geven totdat hij iets van drinken (ors, slappe thee, je bv of flauwe bouillon) binnen houdt. Eten is nu niet zo belangrijk, vocht wel.
Aangelengd appelsapje; boem eruit! Slaapt nu weer. Ga mijn man bellen dat hij eerder thuis komt om ors te halen. Gekke is dat hij de bv nog steeds binnenhoudt. Heb niet het idee dat hij veel dronk, het is meer troost en bij mama in slaap vallen.
Gelukkig dat i de bv binnen houdt!! Heeft i al geplast?? Misschien ff zakdoekje in zn luier doen, is altijd zo moeilijk te zien als ze maar heel weinig plassen. Als het vannacht aanhoud morgen gewoon nog een keertje naar de ha gaan (of als het erger wordt gewoon naar hap vanavond). Hoop dat hij iets van de ors (echt met theelepeltjes geven en even laten zakken) binnen houdt.