plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stamboom, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ik heb jullie hulp nodig!! Lotte heeft nu al een tijdje last van blaasontsteking, lopen daar nu ook voor bij de kinderarts. Maar goed, waar het nu om gaat... Heb weer eens urine nodig voor controle, maar plaszakjes gaat niet, kan nu ook niet omdat ze pas de waterpokken heeft gehad en deze nu op haar plassertje zitten (lijkt me niet zo'n prettig gevoel). Op het potje probeer ik al 3 dagen, maar alles wat ze daarop doet: geen plas (ze houdt het zoals ik het kan zien gewoon op, roept om haar luier) Maar ik heb echt die plas nodog!! Wie heeft er tips!!!

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oww, wat vervelend! Hier ook een kindje waarvan we regelmatig urine moesten hebben (gecompliceerde urineweginfectie/nierbekkenontsteking). Urine via een catheter afnemen lukte niet, dus zaten we ook altijd te 'hannessen'....

En als je haar afleidt op het potje met iets wat ze heeel leuk vindt?!?!?!?
    Heel veel sterkte!!!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Heeft ze wel eens eerder op het potje geplast?
    En als je haar nu gewoon eens in haar blote kont rond laat lopen (kachel lekker hoog) en alleen zegt 'als je een plasje moet, mag je dat op je potje doen' en er verder geen aandacht aan besteedt. Wie weet gaat ze dan een gegeven moment wel zelf naar het potje.
    Vervelend probleem, sterkte!

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Goed idee Jo79, en zeker het proberen waard, toch!?

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Tja, lief dat jullie met me medenken, maar helaas heb ik bovenstaande al geprobeerd, resultaat was een overstuur meisje die toch echt haar luier aan moest omdat ze moest plassen (zucht), afleiden: geprobeerd met cadeautjes, snoepjes etc helaas zonder resultaat. Ga morgen denk ik maar de dockter bellen wat we hiermee moeten.
    Moet ook wel zeggen dat ze het potje en de wc ook echt niet leuk (meer) vindt. Het zindelijk worden maak ik me dan ook best zorgen over. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.
    Bedankt voor het meedenken meiden!!

Deel Deze Pagina