zoontje wil niet poepen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tassie1980, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Hallo
    Onze zoontje van ruim 2.5 jaar is al een poosje zindelijk.sinds een week houd hij zijn poep op.hij geeft 20 x p.d aan dat hij moet poepen.maar zodra we bij de wc zijn wilt hij niet meer.sinds vorige week gaat hij weer naar psz.ander ritme.hij heeft afgelopen week 3 x gepoept wat hard is.afgelopen zondag werd hij overstuur toen hij op bed in zijn luier gepoept had.we hebben het potje al in kamer staan gezegd dat hij in een luier mag poepen.meneer wil perse op de grote wc.oma heeft pruimensap voor hem gemaakt.extra olie door zijn aardappelen fruit eten.heb het idee dat hij het bewust ophoud.wie herkent dit? Kan het zo zijn dat hij zijn poep niet los wil laten en het bewust ophoud.hoop op tips of herkenning.

Groetjes

2. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Ik heb geen tips, maar wel herkenning.. Mijn dochter van bijna 3 is nu een paar weekjes plaszindelijk, maar poepen is momenteel dramatisch. In het begin poepte ze in haar broek, maar nu sinds een week heb ik het idee dat ze het bewust ophoud. Ze zegt wel duizend keer per dag dat ze moet poepen eb gaat dan ook naar de wc, maar zodra ze er op zit wilt ze niet meer.. Of ze zegt dat ze gepoept heeft en er is niks te zien. In het begin heeft ze nog een aantal keer in een luier gepoept, maar dat wilt ze ook niet.
    S nachts heeft ze een luierbroekje aan, maar s ochtends heeft ze nooit gepoept..
    In de tijd dat ze nog een luier omhad poepte ze min 1x per dag.. Ik vind het lastig: moet ze echt niet poepen of houd ze het bewust op?
    Heb al veel geprobeerd (verhaaltje lezen terwijl ze op de wc zit, luier aanbieden op het potje, cadeautje) maar niks helpt..

Ze gaat 2 dagen in de week naar kdv en daar poept ze wel elke keer; geeft ze het zelf aan en gaat zonder problemen..

Wel denk ik dat ze nog niet goed het onderscheid kan maken tussen windjes en poepen. Vanavond begon ze heel hysterisch te huilen dat ze moest poepen.. Vervolgens liet ze twee windjes en was het klaar..

Maar ik vind het wel lastig.. Ik heb geen zin om 10.000 x per dag met haar naar de wc te gaan.. Maar wil haar er ook niet in belemmeren..

Ach ja; ze zal het vast wel een keer door gaan krijgen :)

3. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Nou hier vandaag met veel drama gepoept eerst harde keutels vanavond gaf hij na het douchen aan dat hij weer moesten poepen en ja hoor zonder al te veel drama gepoept.we hebben hem afgelopen dagen kiwi ontbijtkoek en pruimenranja gegeven dus het moest een x.en idd mika poept snachts ook niet en toen hij nog luier aanhad poepte hij wel.twee x op een dag.nu hopen dat hij het niet meer ophoud.juf van psz gaf aan dat dit een fase kan zijn bewust ophouden.de juf is paar x meegeweest naar de wc maar wilde ook niet.gelukkig is er wat gekomen.

Deel Deze Pagina