plotseling eczeem, help!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by maliro, Aug 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Hallo medemama's,

mijn dochter heeft sinds twee weken een huid als schuurpapier. Ik smeer haar dagelijks in met Neutral bodylotion. Maar sinds een paar dagen worden de plekken steeds meer rood, droog, gaat dr huid open, ziet eruit als droge eczeem. Volgende week mag ze weer op apk bij de kinderarts dus dan wil ik het zowiezo bespreken.
    Maar wat kan ik op die plekken smeren? Ik heb er net maar gewoon witte vaseline opgesmeerd zodat dr huid wat vetter is. Haar hele lichaam zit er inmiddels onder. Geen idee waarom, geen ander wasmiddel oid.
    Ik heb geen ervaring met eczeem, is vaseline goed om erop te smeren? En kan het nog een week wachten voordat een arts het ziet?

2. Ik zou even kijken of de neutral bodylotion op basis van olie of van water is. Want zalfjes op waterbasis onttrekken juist vocht aan de huid, helaas. Ik weet dat sommige cremes van neutral op basis van water zijn, in elk geval.

Vaseline kan nooit kwaad, hopelijk helpt het. Anders zou ik toch even naar de huisarts gaan...

3. Overigens ontstaat eczeem meestal na 3 á 4 maanden vertelde de dermatoloog mij. Ben je toevallig kort geleden begonnen met bijvoeding??

4. maliro

maliro Niet meer actief

nee ze eet gewoon met de pot mee, ze wordt volgende week alweer twee jaar.
    Ik zal idd kijken op basis waarvan die neutral is. Maar die heb ik alleen op dr buikje en rug gesmeerd en armen en benen zitten ook onder de eczeem.

5. O sorry, ik las je onderschrift verkeerd.... Ik dacht 3 maanden te lezen :)

6. maliro

maliro Niet meer actief

haha :D

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Even langs de apotheek voor cetomacrogolcreme. Smeert niet fijn maar helpt vaak wel goed. Is een neutrale vette creme dus dat kan gewoon. Haalt in ieder geval de ergste jeuk weg.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Vaseline zou ik niet doen, sluit alleen de huid af.
    Bij de apotheek krijg je cetomacrogol cremé. Dat kan je gebruiken.
    Baden / douchen met groninger badlotion. Dit werkt goed bij droge eczeem. Krijg je ook bij de apotheek.

Verder geen verzorgingsspullen met parfum gebruiken.

9. maliro

maliro Niet meer actief

bedankt voor de tips!

10. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Heb je een foto. Het kan ook wat anders zijn...ik zou ook even langs de ha gaan als het zo opeens is..

11. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    geen vasaline, dat sluit idd alleen maar af.
    calendulazalf van vsm zou ik proberen.

heeft ze misschien pas een enting gehad? of een antibiotica ofzo?

12. maliro

maliro Niet meer actief

nee ze heeft niks gehad. Haar weerstand is niet altijd goed maar afgelopen zomer is ze een hele maand niet ziek geweest, voor haar een zeer lange periode.
    Op dit moment heeft ze wel weer problemen met haar darmen, van volledige verstoppen met klysma als gevolg tot nu dus weer diarree. Geen touw aan vast te knopen. Ook is ze bleek en snel moe (hb was wel goed), ze is vrolijk maar ze knapt niet echt op. Vorige week nog bij de huisarts geweest en die lachtte me min of meer uit "daar kunnen wij toch niks aan doen? Je hebt gewoon twee kwakkelkinderen" (de oudste heeft al 4 weken oorontsteking maar gisteren bij kno geweest. Dat terzijde), erg lullige opmerking en het maakt me huiverig om nu weer daar naartoe te bellen. Heb geen zin om afgescheept te worden en volgende week donderdag moet ze toch naar de kinderarts voor haar apk. Ik weet niet zoveel af van eczeem en weet dus niet of het zolang kan wachten?

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Als de exceem ontstoken, rood en open is zou ik het toch even laten zien. Ik herken het wel...zo'n huisarts....;)Gelukkig wordt hier de praktijk steeds groter dus kan ik ook eens naar een ander. Rot opmerkingen ook altijd. Maar dit is wel jou kind en haar gezondheid. De gezondheid van de darmen speelt een grote rol wat betreft de huid. Je kan ook eens overwegen om de darmflora op peil te krijgen door probiotica van een goed merk zoals ortica door de yoghurt of toetje te doen. Helpt ook de weerstand de verhogen, was een tip van een vriendin. Mijn zoontje is ook regelmatig verkouden en heeft altijd wel wat. Dus ik doe nu ook probiotica door zijn yoghurt. Ontlasting is meteen beter na een paar dagen.

Sterkte ermee!

14. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb geprobeerd om wat foto's te maken maar dat valt nog niet mee bij een kind dat niet stil wil zitten haha
    Maar al haar plekken zien er ongeveer zo uit:

Share This Page