De kraamweek gebruikte we Nutrilon standaard 1 Daarna zijn we overgestapt op Kruidvat standaard 1 Ze is nu 4 maanden maar spuugt al vanaf het begin, en heeft ook erg veel moeite met poepen, ze poept wel 1x per dag, altijd in de ochtend maar ze moet dan heel hard huilen. Terwijl haar ontlasting gewoon zacht is, dus echt pijn door verstopping kan het volgens mij niet zijn. Ik twijfel een beetje wat ik moet doen, gewoon Kruidvat blijven gebruiken omdat dat 'veilig' is of toch eens even iets anders uit proberen om te kijken hoe ze daar op reageert. Met name dan het spugen, en het harde huilen tijdens het poepen. We dikken de voeding in met johannesbroodpitmeel en dit is ook nodig anders komt de volledige fles eruit. Wie heeft een tips?
Hier ook een spugertje. Ik ben bang dat de pijnlijke ontlasting door de johannesbroodpitmeel komt. Staat erom bekend dat het krampjes veroorzaakt namelijk. Je zegt dat anders de hele voeding er weer uitkomt. Ook als je de leefregels van reflux opvolgt?
Dat denk ik zelf ook, maar zonder kan helaas echt niet. Ook als ik de regels naleef heeft het geen zin, het komt eruit met golven.. De ha sluit reflux uit, daar zijn we met een paar weken oud al heen geweest. Ik heb zometeen een afspraak bij de dokter omdat ze sinds vanmorgen ook met het spugen ineens slijm met bloed slierten mee eruit spuugt.. Bah, konden ze soms maar praten en zeggen wat er aan de hand was he
Goed dat je naar de ha gaat wb je laatste reactie. Over de jbpm. Wist je dat er ook pure bpm bestaat? Die ene wat je in de drogist koopt bevat ook veel (onnodige) toevoegingen. Wij gebruikten destijds die van T ammi. Te koop bij online drogisten en misschien ook wel bij biowinkels.
Dat wist ik niet! Ik zal dat ook eens gaan proberen met pure jbpm! De dokter had haast.. Beetje vreemde man, niet onze eigen dokter. Ze had geen bijzonderheden wat zo gauw opviel dus zijn naar huis gestuurd en als het zou verslechteren moesten we weer bij hem langs komen. Ze is de hele avond onrustig geweest en lag om 23.00 uiteindelijk te slapen in dr bedje tot 07.00 en het is nu nog stil. Ze was duidelijk niet helemaal in d'r hum, arm kind. Ik hoop dat ze vandaag wat lekkerder wakker word!
Waarom stap je niet over naar Kruidvat AR1? Ik had ook eerst de standaard, toen bleek mijn dochter verborgen reflux te hebben. Eerst geprobeerd jbpm toe te voegen aan de standaard, maar dat was een drama ivm de juiste speen erbij vinden. Met de AR voeding gaat het super. Ook geen problemen met haar ontlasting.
Heb alles even gelezen en ook hier een kleintje die sinds een paar weekjes jbpm gebruikt icm nutrilon standaard. Was in het begin extreem veel aan het spugen (kwam er met golven uit). Maar sinds de jbpm gaat het stukke beter. Ze spuugt nauwelijks tot bijna niet meer. Het e.e.a. laten nakijken in het ziekenhuis de afgelopen dagen, maar ze zeggen dat ze geen reflux heeft maar wel een gulzige drinker is. Na het worstelen met allerlei speentjes, heb ik nu inmiddels de dr.Brown fles met difrax speen en dat gaat goed. Maar dan nu... de vele windjes en ontlasting die gepaard gaan met pijn en gehuil. Nou denk ik dus ook dat het misschien wel aan die jbpm ligt. Ze heeft gisteren zelfs de hele dag niet gepoept (voor de eerste keer), dus moet dat wel even in de gaten houden. Ik gebruik voor een flesje van 120ml - 1,5 schepje jbpm. Als ik meer doe komt het niet door de difrax speen en minder is ook geen optie vrees ik want ze kan dan weer gaan spugen. De pure jbpm wil ik dan wel gaan proberen... Leefregels mocht hier trouwens niet baten, maar toch schijnt ze geen reflux te hebben...
Zal de jbpm afbouwen ja. Angstig dat ze misschien weer gaat spugen maar goed... Ik kijk het even aan. Wat ik al zei na een hoop gezoek naar de juiste fles/speen. Bevalt Dr.Brown zeker wel inderdaad. Ze drinkt lekker op dr gemakkie
Hier gaat de fles nog steeds veeeeeeeel te snel. Maar ze heeft er geen last van en is ook tevreden nadat hij op is, of deels op is. Dus hoort bij dr denk ik maar 😂