Hai Onze zoon heeft 1 april buisjes gehad en neus amandel verwijderd Nu ben ik 30 april op vakantie gegaan en na 4 dagen werdc hij ziek veel slijm snot neus. Geen koorts Naar dokter en had drankje gehad en neusspray 4 dagen daarna kwam ineens allemaal troep uit 1 oor wat behoorlijk stond en ook wat bloed en hij zat steeds aan ze oren Nu gisteren weer terug gegaan naar kinderarts Die zei beide oren flink ontstoken en heeft antibiotica gegevens en oor druppels Wie heeft hier ervaring mee ?? Zal dit vaker gebeuren ?? Dacht juist na buisjes dat dan goed zou worden Nu vliegen we dinsdag over een week terug Maandag nog een na controle Neem aan dat dan gewoon terug kunnen vliegen
Ja, hier ook. Binnen drie weken na de buisjes en amandelen ook drie flinke ontstekingen gehad. Bij de laatste terug geweest naar de kNO-arts. Toen een langere kuur (10-14dgn) gehad. Sindsdien is het prima. Mooie schone oortjes. Alleen nog last met tandjes.
Hier ook sinds 5 maanden buisjes en alweer 2 fikse oorontstekingen gehad. Wel beide keren looporen geworden maar die gingen niet vanzelf over dus wederom ab oordruppels gehad.
Oké dus het is normaal Ik heb amoxiciline en augmentine gehad 7 dagen En druppels 5 dagen Vind zo zielig is al vanaf geboorte bezig met kno problemen en slaapt snacjts slecht vaak drinken bij mij
Buisjes zorgen ervoor dat troep uit de oren kan. Dat zorgt ervoor dat de kans op oorontstekingen minder wordt, maar er blijft nog steeds kans dat troep niet snel genoeg weg kan en alsnog gaat ontsteken. Ontstekingen verlopen dan vaak, niet altijd, wel milder dan zonder de buisjes. Dus ja: het is normaal. Met buisjes hoef je trouwens geen orale AB te hebben, maar zijn oordruppels vaak afdoende.
Ik ben in Marokko hier geven ze heel snel antibiotica maar hij had ook veel slijm in de longen Vind dus wel fijn een kuur gehad want dinsdag gaan wij terug en met een ziek kind vliegen en dan nog 2.5 uur in auto zitten is niet fijn Maar fijn om te horen dat normaal is Ben er niet echt bekend mee heb 4 kinderen rest nooit last gehad
Nou vandaag op na controle Hij heeft nu koorts 38.5 Morgen vliegen we terug Is toch niet goed na week antibiotica nu weer koorts
Mijn zoontje is een maand geleden geopereerd voor buisjes en heeft nu net ook weer een ab kuurtje achter de rug. Beide oortjes weer flink ontstoken, maar geen loopoor. Dat vond ik dan gek want ik dacht juist dat de buisjes ervoor waren dat die pus eruit zou komen. Hij heeft namelijk buisjes gekregen omdat hij mastoiditis had, het ontstekingsvocht sloeg naar binnen zijn hoofd in ipv dat het doorbrak en hij een loopoor kreeg.
@ ligero WDat is ook gevaarlijk naar zijn hoofd Mijn man heeft dat gehad en dat was even schrikken zijn bot was zelf weg gevreten erdoor Maar heb net controle gehad oren waren goed Mischien koorts door tanden zeiden ze En hij is gevoelig voor huis stof mijt
Oorontsteking kan ook viraal zijn en dan heb je geen loopoor. Hier ook wel eens tussendoor gehad. KNO-arts kan dat verschil zien.
Er gaat nog van alles rond aan virussen. En aangezien een AB-kuur je darmflora compleet verwoest en daarmee dus een aanslag is op je weerstand, is direct ziek na een kuurtje dus eigenlijk helemaal niet zo gek. Volgende keer bij een oorontsteking die niet vanzelf opknapt, beter oordruppels vragen, als de arts dat zelf niet doet. Dan ontzie je de darmen tenminste.
Hier in Marokko zei de kinderarts dat ze longen ook vol met slijm waren en dus die ontstekingen aan zijn oor best erg waren dat beide nodig waren In nl heeft die pas nog 6 weken aan de antibiotica gezeten voorafgaand aan de operatie aan zijn tronmelvliesbuisjes en amandelen Heb zetpil gegeven koorts lijkt nu terug te komen geef straks nog eentje Verder eet en speelt gewoon er zijn wel doorkomende tandjes
Zoon heeft in januari buisjes gehad en en is zijn neusamdel verwijderd. En al 3 keer weer oorontsteking gehad gepaard met fikse verkoudheid. Eerst flink verkouden daarna een paar dagen "beter" en toen oorontstekingen. Ze waren minder heftig als voor zijn buisjes (en sneller over) maar er was wel ab (oordruppels) voor nodig. En een troep wat er uit kwam kon elke dag zijn bed verschonen. Schijnt normaal te zijn , de oorontsteking worden minder maar verkomen kan niet. Daarbij schijnen ze minder pijn te doen en is het verloop minder heftig. Beterschap !
Ja ik was naar de dokter gegaan omdat hij zo weinig dronk opeens en moest gelijk naar het ziekenhuis, hoge dosis antibiotica en 2 dagen later gelijk buisjes. Was echt even schrikken maar we waren er gelukkig op tijd bij. Kan idd heel vervelend aflopen met hersenvliesontstekingen, hersenabces enzo bah ben blij dat we dat gehad hebben. Zijn nu wel erg alert op zijn oortjes
. Mijn man zijn hersenvlies was al aangetast verkleurd hij heeft jaren met pijn gelopen en nooit serieus genomen tot we vervangende artskregen en die zij meteen fotos maken en toen ging het snel MRI scan en moestmetee. N worden opgenomen geopereerd Me zoontje heeft sinds geboorte gehoorsverlies door vocht vandaar de buisjes en bij hem kwam er ook veel troep uit vorige week ook beetje bloed Nou morgen terug vliegen hoop dat koorts weg is
Je mag een jaar na het zetten van de buisjes terug naar kno zonder verwijzing. Dus bij twijfel thuis in nl gewoon nog even daar langs op het spreekuur. Hier heeft zoontje ook buisjes en toch nog af en toe oorontsteking maar het verloopt minder heftig. Protocol is tegenwoordig oordruppels en wacht niet te lang. Voorheen moest je het geloof ik een week aankijken maar daar zijn ze op terug gekomen. Juist de kinderen die direct druppels kregen herstelde sneller en waren langer ontsteking vrij. Beterschap