Zoontje wil 's avonds niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wenda, Apr 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

Dec 12, 2013
    2,431
    1,398
    113
    Gelderland
    Hallo dames,

ons zoontje van een half jaar wil al een paar weken 's avonds niet gaan slapen. Overdag gaat het eigenlijk wel heel goed. Ik leg hem wakker in bed en hij valt zelf in slaap. En zo ging het 's avonds ook een tijdje. En dat was heerlijk want het is eigenlijk altijd al een slechte slaper geweest. Hij komt snachts ook nog 2-3 keer. Maar ik word er nu best wel moedeloos van. Al mn avonden zijn alleen maar gevuld met S in slaap krijgen. Ik ben vandaag begonnen met hem wat langer te latenhuilen en elke 5 minuten naar hem toe te gaan maar ik zit zelf mee te huilen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil ook niet dat hij eraan went dat ik hem er maar weer steeds uit haal maar ondertussen huilt hij ook alweer een half uur. Wat moet ik doen?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Lastig hee?
    Hier een zoon van bijna twee die ook moeilijk slaapt.
    Toen hij ongeveer zo oud was als jouw kindje haalde het ook niet uit om hem vroeg op bed te leggen. Werd vaak half tien,kwart voor tien,soms later.
    Nee, niet ideaal als je voor je gevoel 'iedereen' om je heen hoort dat kindje om 19u gaat slapen en je dan de hele avond voor jezelf hebt....
    Ik ben nu blij als mn zoon om half negen slaapt.

1 tip, ga mee met je kind, is t nog niet moe, dan maar later naar bed. Scheelt je zelf een hoop frustratie, heen en weer geloop.
    Mijn zoon is eigenlijk elke nacht wel wakker en slaapt helaas ook niet uit.

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Wat rot voor je!
    Ik zou 'm er toch uit halen en troosten. In slaap wiegen? Zoek een manier die werkt, het gaat echt weer over. Ik zou me nu niet druk maken over wennen aan wat dan ook, maar doen wat werkt. Rondlopen, wiegen, sussen. Super vermoeiend, maar los elkaar af. Voor je het weet gaat hij weer "normaal"slapen.
    Het gaat overdag wel goed, misschien wat geluid maken op de gang? Naast hem zitten? Of de kamer niet te donker?

Ik weet hoe zwaar het kan zijn, hier een meisje van 8 maanden die echt geen avond normaal gaat slapen.

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

Dec 12, 2013
    2,431
    1,398
    113
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties! Het is fijn om te merken dat ik niet de enige ben bij wie het zo gaat! Gisteren is hij uiteindelijk om 21.30uur gaan slapen! Dus dat was nog redelijk op tijd :)

Soms krijg ik echt het gevoel dat ik wat fout doe. Want de kindjes in mijn omgeving gaan lekker om 19uur slapen en slapen vanaf 3 maanden door. En hier dus niet. Maar goed, hij slaapt vast wel door voor hij 18 is;) en hij is wel lekker vrolijk en lief dus:)

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Niet te goed luisteren naar mensen uit je omgeving hoor...heb ik wel een poosje gedaan,maar dat frustreerde erg. Hier werkt t niet om hem ehm 'gecontroleerd' te laten huilen of in de buurt te blijven. Gister wilde ons meneertje om half negen ook niet slapen, uiteindelijk tot kwart over tien beneden geweest. Daarna snel in slaap en 'uitgeslapen' om kwart over zes
    Mijn tip is, probeer voor je zelf een weg er in te vinden.
    Mijn zoon heeft weinig slaap nodig, doet nog wel een middagdutje.
    Die overslaan kan,maar dan om kwart over vijf stort hij bij me in en word t s avonds nog later voor hij weer moe is.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,853
    1,061
    113
    Ik las net een quote op facebook dat er over het doorslapen van baby's net zo veel leugentjes verteld worden als over de frequentie van het seksleven :D

Het is heel lastig zo'n fase, been there done that. Maar het gaat over. Of je er nou voor kiest om te troosten of om dat niet te doen. Mijn voorkeur gaat uit naar het troosten. We hebben in die periodes nooit meer geprobeerd om schema's te volgen of methodes doorgezet. Gewoon gedaan wat werkt. En dat is iedere keer weer zoeken. En ineens hebben ze steeds minder nodig. Echt. Nu wil ik zelf zl nog wel graag een beetje knuffelen of een liedje zingen, maar hij wijst naar zijn bedje en dan leg ik hem er maar in. :cool:
    Ik verbaas me nog steeds elke keer, want wij hebben ook uuuuren gewiegd, samen geslapen, gedragen en in slaap gevoed. En het ging vanzelf steeds beter.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    Hier was het met 6 mnd een drama in de avond en nachten.
    Zl is nooit makkelijk geweest kwa slapen heb altijd lopen wiegen en op een gegeven moment wilde hij dat niet meer.
    Met 6 mnd is er ook een "sprongetje" volgens mij.
    Het laten huilen deed ik nooit en doe ik nog steeds niet want het breekt mijn hart als ik die kleine hoor.
    Doe wat voor jullie beide werkt, eruit halen, troosten, wiegen, bij je in bed nemen, bij hem blijven.
    Het verhaal van het doorslapen en er vroeg in is hier ook niet zo.
    Nu slaapt ons zoontje wel door maar zodra hij in een fase zit, ziek is of er komen weer tandjes door beginnen we weer van voor af aan.
    En je doet niks fout!!

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Moet je eens doorvragen! Kom je erachter dat de mama's nog wel 8 keer een speen moeten brengen, één keer komen en troosten niet meetellen, baby als hij wakker wordt om 3 uur in bed nemen en dat dus ook doorslapen noemen...Echt waar dat ben ik gaan doen en dan blijkt dat ook iedereen een ander referentiekader heeft van doorslapen.

Dat terzijde ook dit is een fase. Van 4 tot 6 maanden hebben wij echt hele avonden drama gehad. Daarna sliep hij ineens van 19-630. toen weer van 19-01 en dan daarna weer tot 6.30 en nu al een paar dagen wil hij s avonds pas om 2130 gaan slapen. Kortom...heel variërend..

Ook dit komt weer goed meis!

Share This Page