Zoontje wil zijn haren kort!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 25 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Eindelijk heeft hij een hele mooie lengte. Nu waren we aan het sparen om zijn pony ook te laten groeien en dan zou het klaar zijn.

En dan wil meneer ineens zijn haren kort. :eek:

In hoeverre mag jullie kind over zijn kapsel beslissen? Wij vinden zijn haren nu zo schattig.

Bekijk bijlage 568820 Bekijk bijlage 568821

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik bepaal, maar ze zijn 2 en 4.
    Oudste mag zelf bepalen

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow ja hij is 5 jaar.

En ingepraat door oma en opa. Maar hij is wel standvastig pfft

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter had met 4 jaar haar tot haar billen en wilde het toen kort knippen tot haar oren. Het is haar haar en zij mag beslissen. Ik heb er een traantje om weg gepinkt want o wat was het kort en wat vond ik het zonde! Heb heel erg moeten wennen ook. Maar zij was superblij en daar gaat het om.
    Inmiddels is ze 6 en hangt het weer bijna op haar billen. Ze is nu aan het sparen voor rapunzel haar.

Chocolat, lies276, Lenaroos en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind dat lange eigenlijk helemaal niet leuk, sorry...

Maar Wbt opa en oma, ik zou zegen dat je dat niet op prijs stelt...
    Er verder niet opgaan nu bij je zoontje, dus gewoon zeggen we gaan binnenkort wel, oid...
    En kijken of hij erover blijft zeuren...
    Zo ja, dan kort

Chocolat, Tweedeopkomst, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik bepaal, maar ik hou wel rekening met wat ze zelf willen natuurlijk.
    Van lang naar kort is wel echt een stap natuurlijk, ik zou het even tijd geven en als hij het bv volgende maand nog steeds wil, zou ik ‘t wel doen. Mijn neefje wou andersom; van kort naar lang, en dat gaat bij hem nu best rap.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Als hij echt kort haar wil zou ik dat zeker toestaan. Met 5 jaar zijn ze steeds meer bewust van zichzelf en ze beginnen echt voorkeuren te ontwikkelen.

Mijn dochters wisten in kleuterklas echt zeker dat ze hun haar lang wilden. Zelfs ook welk kapsel per dag.

Het is zo iets bepalends in het beeld van het kind dat zijn/haar wens voor mij heel zwaar weegt.
    Binnen de grenzen van net en fatsoenlijk. Half kaal of haar tot over de billen vind ik te ver, maar gewoon kort of gewoon lang vind ik prima.

Nb: ts, hij zal rond deze leeftijd ook langzamerhand ook klaar zijn met 'schattig' gevonden worden ;)

lies276, DastyQueen en Syane vinden dit leuk.
  8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij wijst alleen maar van die extreem nette kapsels aan op google. :$
    Zoals dit :
    Screenshot_20180425-132625.jpg

Maar hij vind de haren van Josh Holloway wel stoer en leuk. Dus heb nog hoop :p Screenshot_20180425-140251.jpg

Chocolat en flipflop vinden dit leuk.
  9. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Zijn haren toch. Ik zou het hem zelf laten bepalen. Jij kan het wel leuk vinden, maar hij moet ermee rondlopen.

Ik zou overigens opa en oma er nog wel op aanspreken.

Chocolat vindt dit leuk.
  10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik vind dat korte juist veeeeeel leuker...
    Ik zou het gewoon laten knippen. Het groeit toch wel weer ;)

Stampertje1, Roos12, Chocolat en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    In zo'n situatie als bij jouw zoontje, zou ik het hem laten bepalen. Ik vind die kapsels trouwens eigenlijk heel leuk! Als het al te extreem is (dochter die op haar 4e haar haar wil milimeteren) en ik het idee heb dat het kind de gevolgen niet helemaal goed kan inschatten, dan intervenieer ik.

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik vind het bovenste korte kapsel juist heel leuk.
    Vind dat lange haar wat lijzig en meisjesachtig lijken.
    Ik zou hem zelf laten kiezen, het is maar haar en in het geval van spijt groeit het wel weer aan.

DastyQueen, Simba1992 en Syane vinden dit leuk.
  13. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik bepaal wat voor kapsel hij krijgt maar hij vind het, tot nu toe?, dan ook goed wat die krijgt.

Bij jou ligt het echt anders omdat hij is omgepraat. Volgens mij heb je al eens gezegd in een topic dat opa en oma het niet mooi vinden, toch?
    En dat zou ik ze niet in dank afnemen.
    Natuurlijk mag die zelf kiezen hoe hij erbij loopt maar dit is naar mijn mening niet zijn eigen mening maar opgelegd.

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Bij mijn kinderen bepaal Ik. Maar ik heb dan ook nog geen wensen mwa kapsel gehad.. mijn zoon is 6 bijna 7 en dochter is 4..

15. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Rond die leeftijd gingen bij onze oudste zijn lange lokken er ook af. Even slikken voor mama, maar dat korte koppie stond ook gelijk leuk. Ik vind de peuterfoto’s met lang haar nog steeds geweldig, maar accepteerde ook dat een jongenskleuter op een gegeven moment kort haar wil.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Hij zou dat hier mogen hoor. Sowieso hechten wij allemaal weinig aan lengte. Is zo weer aan gegroeid.
    Dochter wisselt continue van laten groeien naar afknippen enz.
    Nu wil ze doneren dus moet ze doorsparen,maar knipt het er daarna weer net zo makkelijk af.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Dat bovenste "nette" kapsel van je voorbeeld plaatjes heeft mijn zoontje heel vaak,dat vind ik het leukste.
    Maar een poosje terug wilde hij stekels dus een stukje eraf gehaald.

18. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft dik half krullend haar. Hij had altijd wat langer haar maar toen hij iets ouder dan 4 jaar was wilde hij het kort. De kapper probeerde het nog een beetje langer te houden maar meneer bleef nee schudden, het moest korter en korter. Ik vond het geweldig, die eigen mening. Hij was zo vastberaden. Hij heeft ongeveer de lengte zoals op jouw eerste korte kapsel foto. Bovenop iets langer met slag en de rest kort. Hij is er blij mee. Ik moet wennen aan dat eigenwijze kleuter koppie :D

Kortom: laat het hem bepalen. Hij is oud genoeg en het is zijn haar. Dat langere haar is voor die kleintjes ook best irritant, dat vond mijn zoon althans en hij had korter haar dan jouw zoon.

amdaa vindt dit leuk.
  19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind zijn huidige kapsel eerlijk gezegd ook best lang.
    Je kunt er denk ik geen vlotte jongenslook meer mee maken (net zoals op je 2de kapsel foto).
    En met sporten en gym en zo, doet ie het dan in een staart, want het zit echt in zijn nek ook.

Dan begrijp ik echt dat ie met 5jr dat niet meer wil.

DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die look van Sawyer (tweede foto) krijg je sowieso niet bij een kleuter denk ik, het is niet enkel zijn kapsel maar echt de hele look. Ik denk niet dat dat bij zo’n zacht kleutergezichtje past.
    De eerste foto vind ik super leuk, mooie lengte, lekker vlot.

Deel Deze Pagina