Ineens grote vlek op arm bij kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door wachtend, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Goedemorgen!

Bij zoon ontdekte ik net een grote vlek op zijn arm. (Wij hebben deze nog niet eerder opgemerkt)
    Het lijkt op een moedervkek. En mijn enige vraag is: " moet ik hier iets mee?"

Mijn gedachte is het is een moedervlek maar kan die ineens zo snel opkomen en dan ook echt zo groot ineens?

Bijgevoegde bestanden:

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja die lijkt inderdaad best wel groot, zou het even laten checken door de ha wat het exact is

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    De foto is erg donker het lijkt rood te zijn klopt dat?

Eventueel een ooievaarsbeet?

Hoe oud is je zoon?

4. wachtend

Mijn zoon is 5 jaar.
    Vind het ook raar want dit had mij wel moeten opvallen denk ik zo!

Ik zal maar voor deze week dan een afspraak maken. Nu ben ik zelf ook wel besmet met veel moedervlekken maar deze is wel groter dan ik gewend ben.

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Is het wel een moedervlek? Is het geen bloeduitstorting, een plekje omdat hij ergens tegenaan is gebotst of zich heeft gestoten? Heb je geprobeerd er overheen te wrijven? Doet het pijn (bij hem) als je de vlek aanraakt?

HooyoShimbir vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Lijkt eerder een bloeduitstorting.

7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Lijkt wel een knijpblaar

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Pigmentvlek?

9. wachtend

Mijn moeder (verpleegkundige) heeft de plek bekeken en het is in ieder geval geen knijpblaar en het lijkt ook niet op een blauwe plek. (Het is echt bruin) Zoon is nu logeren bij mijn moeder en die gaat het de aankomende dagen in de gaten houden. We maken er foto's van om te kijken of het niet groter wordt.

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij zetten op het werk altijd met pen een streep/kring langs de randen om zo te kunnen zien of iets uitbreid. Foto's moeten nml van exact dezelfde hoek en afstand genomen worden.

wachtend vindt dit leuk.
  11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Ik ben ook vpk..maar ik zou áltijd adviseren om bij zulke plotselinge vlekken de ha te laten beoordelen.

12. wachtend

Ja als hij morgen niet weg is dan moet ze ook even langs de huisarts met hem van mij. Sowieso wil ik inderdaad dat ze hem gaat aftekenen en dan hopelijk is het morgen weg. Ben er niet echt gerust op.

13. wachtend

Gaan we doen! Stom komen zelf uit de zorg maar daar dacht ik dus even niet aan! Mijn mams gaat het meteen doen als zoon gedoucht heeft!

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn dochter heeft ook snel groeiende plekjes. Zo zie je niets en zo zijn ze er oneens. Inmiddels zijn er 2 weggehaald door een plastisch chirurg en is er niets aan de hand. Maar de dermatoloog neemt geen enkel risico als we weer iets zien. Ben benieuwd wat het is!

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En hoe is het vandaag? Niet groter geworden?
    Geen jeuk en/of pijn? Zou het zws ff laten beoordelen door de huisarts.

16. wachtend

Ik moet het natuurlijk van mijn moeder nu hebben daar zijn ze een paar dagen...
    Na het douchen was de plek ineens veel minder????!!!
    Omdat wij eerst dachten dat het wellicht iets vuil was hebben wij ook al geprobeerd het schoon te maken etc maar mooi dat het er niet afging!
    Mijn moeder dacht ook dat het wat vuil was maar ook die kreeg het niet weg dus waarom het ineens s'avonds nu wat minder was? Geen idee!

Nu slapen ze nog bij mijn ouders (daar wel!) Dus mijn mams gaat zo weer controleren of de plek er nog wel zit en of hij groter is geworden. Anders moet ze van mij echt even langs haar huisarts (die kent mij ook al jaren dus denk niet dat die moeilijk doet!)

17. wachtend

Ikzelf zit ook helemaal onder de moedervlekken en bij mij zijn er echt al een boel weggehaald (tot nu toe ook geen probleem ermee gehad) maar ben dus ook wel erg oplettend bij de kinderen.
    Wat ik heb geleerd van de dermatoloog had ik zelf een verhoogde kans op huidkanker door de vele moedervlekken.

18. wachtend

Plekje trekt weg!
    Wellicht toch een kleine blauwe plek die aan het wegtrekken is!

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Gelukkig maar. Zo zag het er ook wel een beetje uit alszijnde bloeduitstorting.

Deel Deze Pagina