Zoontje wil zijn haren kort!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 25 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Nu ben ik nieuwsgierig naar zijn nieuwe coupe :rolleyes: ...zoontje legt bij de kapper zelf uit hoe hij het hebben wil, dat is nu bovenop plat en voor een kluifje :D

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jammer dat de foto's weg zijn. :D Vond z'n lange haartjes erg schattig, lijkt me heel erg wennen opeens een kort koppie. Maar het staat vast super! :thumup:

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    (En dit topic herinnert me eraan dat ik echtechtecht met zoon naar de kapper moet en stiekem huil ik nu van binnen. :cry:)

4. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Waarom?

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ja maar van een bob naar haar tot bijna op de billen duurt dat aangroeien wel een paar jaar tenzij jij een goede tip voor snelgroei shampoo hebt :roflmao:

Chocolat vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Tot op je billen wel, maar dat mag hier ook niet. Maar dochter is hier in een mum van een korte bob naar over haar schouders gegaan.

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. DastyQueen

Ik had vroeger krullen dus voor je enigsinds lengte zag had je echt veel cm's nodig door het opkrullen.
    Dochter heeft ook krullen, droog komt het nog niet over haar schouders nat tot half op haar ruggetje. Als daar een eind af gaat duurt het echt een aantal jaar voor het weer wat langer oogt.

tuc vindt dit leuk.
  8. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ben nou ook benieuwd naar het verschil.. :p

Heel stom, mijn eerste mening was: mijn kind mag zelf kiezen..
    Maar puntje bij paaltje toch niet :roflmao:
    Hij wil lang, dan laat ik het wel iets groeien, maar dan schiet zn haar alle kanten uit en blijft zelfs met gel niet netjes zitten en heel onverzorgd. Hij heeft echt lastig haar.
    Vraag me af wie dan nog zou zeggen lekker laten...
    Nou moet ik zeggen dat ik weet dat hij een hekel aan de kapper heeft in zn hoofd, eenmaal daar gaat het goed maar hij wil nooit zelf gaan dus wellicht is het ook een excuus, als ik lang wil hoef ik niet naar de kapper...
    Iedere keer als zn haren weer kort gaan, lijkt hij weer wijzer en ouder en denk ik: hadden we eerder moeten doen...
    Dus hij mag hier eigenlijk, als we echt naar het nu-moment kijken, niet echt snel kiezen :oops: Of nouja, binnen bepaalde lijnen. In ieder geval zolang het hem verder nog niet boeit.. (hij was nu achteraf ook ontzettend trots op zn korte haren, was zo ineens ongeslagen) Anders is het toch samen een oplossing bedenken...

9. DastyQueen

Voor alle moeders met zonen, hoe regelmatig gaan jullie naar de kapper om de haren in model te laten knippen / in model te houden?

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Denk ongeveer 5 weken.
    Soms eerder als we een feestje hebben o.i.d. en soms later als we geen tijd hebben :)

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hij gaat altijd samen met papa, ongeveer om de 5-6 weken. In de zomer vaker dan in de winter (groeit sneller)

12. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Vanaf dat ze zes maanden zijn, gaan ze elke zes weken.
    Dochter gaat twee/drie keer per jaar.

13. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik knip zelf, elke vier weken.

14. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Iedere 6 weken komt de thuiskapper. Moet zeggen dat het na 5 weken ook wel zou mogen. Onze jongens hebben gewoon een mooi kort geknipt kapsel. Geen mode trend o.i.d.
    De ene heeft heel zacht en glad haar, de ander juist heel stug. Hoe dan ook, er valt weinig mee te beginnen, daarom gewoon lekker kort, 's morgens even kam erdoor en klaar. Op de foto zit het wat verwilderd bij allebei :p

Bijgevoegde bestanden:

• kopie.jpg
      kopie.jpg
      Bestandsgrootte:
      27 KB
      Weergaven:
      83
  15. sydneys

sydneys Niet meer actief

#115 sydneys, 30 apr 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2018
    Toen we het lieten groeien eens in de 3/4 maanden voor in model te knippen.
    Nu denk ik om de 5 a 6 weken?

Zoontje gaat wel graag naar de kapper. Vind het heerlijk. Laat ook daar zijn haren wassen, is niet nodig maar hij vraagt er zelf om. Dan moet je die angst zien in het gezicht van de kapper, echt van 'oooh maar wassen hoeft niet hoor,...' :roflmao:
    En naderhand zeggen ze dat maar weinig kindjes dat leuk vinden :)

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

@DragonBaby als je zoontje lang haar wil raad ik de gelspray van New wave aan. Ideaal om de haren uit het gezicht te houden.
    IMG_20180430_122626.jpg

En een voor en na foto :
    Bekijk bijlage 569484
    Bekijk bijlage 569485
    Hij is echt veranderd van mega schattig naar mega stoer vind ik nu :)
    Maar het kapsel is niet gemakkelijker geworden. De haren staan s'ochtends nog steeds alle kanten op. :D

mapepejo, DragonBaby en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Elke 4 week is eigenlijk wel nodig, maar stel het soms wel even een weekje uit als er niks belangrijks op het programma staat.

18. DastyQueen

heel ander kind! vind dat korte koppie echt leuker bij hem.

19. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Vind het ook erg leuk staan!

20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dit topic herinnert mij eraan dat N hoognodig weer eens naar de kapper moet :p

Staat em leuk trouwens! Lekker stoer :D

Deel Deze Pagina