Zoontje wilt het liefst hele dag eten! Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Missjoy, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Maar hoeveel weegt hij dan bij welke lengte?
    Want dat heb ik nog nergens gelezen volgens mij...

2. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    schooien is voor een hond :D
    maar lees wel goed maar dit viel me erg op ..

3. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij weegt iets meer dan 12 kg en is 75 cm.

Zit hier wel met dikke tranen in me ogen....bedoel niet dat mn zoontje een hond is!!! Wist t gewoon niet anders te omschrijven....vind t gewoon erg vervelend dat hij ontevreden is en altijd honger heeft terwijl hij al wat aan de volle kant is....ik ga proberen hem toch wat vaker eten te geven als wij eten en toch nog gezondere tussendoortjes!

4. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorrie als het hard aan kwam!!
    maar vond het wel grappig om te lezen dus kon het niet laten ..

maar iets gezonds voor jou en voor hem dan kan het niet kwaad...

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Joh trek t je niet aan meid. Sommige nemen dingen gewoon te letterlijk natuurlijk bedoel jij dat niet zo.

Ik weet geen directe oplossing behalve zoveel mogelijk tegelijk eten en desnoods hem gezond alternatief geven.

6. bubbetje

bubbetje Niet meer actief

Heel herkenbaar en volgens mij heel normaal gedrag.
    Hier precies hetzelfde. Ook hier een goede eter. En niks te dun. Als wij eten wil hij ook wat. Dus eten we hier op dezelfde momenten. En anders al hij op bed ligt.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Ik sluit me aan bij Nescio en Eylem. Mijn zoontje is gelukkig ook zo'n goeie eter. Eet ik een lekker koekje, dan krijgt hij ook wat. Rozijntjes, stukje appel, biscuitje oid. Als we een weekendje naar mn moeder gaan dan staan er zondags altijd hapjes op tafel. En ook mijn zoontje eet dan lekker met ons mee. We moeten hem soms ook wel even remmen hoor. Als we hem zijn gang laten gaan is de worst en kaas binnen 30 min op :) Maar zal hem niet dat lekkers onthouden.

En de probeer de eet momenten zoveel mogelijk samen te doen. Dit helpt natuurlijk ook.

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier ook een jongetje van 7 maanden dat gaat huilen als iemand eet en hij niets krijgt.

Wij eten dus met zn allen tegelijk. Ook al past dat niet altijd in zijn schema.

Wat ik doe is dan dingen splitsen. Dwz, als ik wat eet krijgt hij de helft van zijn portie fruit, en later de andere portie.

Je geeft dus dezelfde hoeveelheid op een dag, alleen meer verspreid. Denk dat dit wel moet gaan als jij meer moet eten en vaker op een dag.

Hij ziet nog geen verschil in wat jij eet, dus daar kan je voorlopig van profiteren.

En komkommer kan je altijd geven toch? Of een tomaatje?

En anders kan je altijd even in de keuken wat eten als hij in de box zit, dus niet voor zijn neus gaan eten, dat zou ik zielig vinden.

Ik kan ook bij mijn beide kids niet gaan zitten eten omdat ik trek heb omdat ik bv nog geen tijd gehad heb om te eten, dan mogen zij ook wat eten. Alleen kies ik dan wel voor gezondere producten.

Onze jongste eet (7maand):

730 180+6 en 3 voedingsschepjes fijne granenpap
    1000 portie fruit
    1130 wat stukjes brood zonder beleg
    1200 fles 180+6 (laat hij zo n 70 van staan dus kan minder)
    1530 groentenhap
    1730 krijgt hij een broodkorst en zit bij ons aan tafel
    1800 180+ 6 en dan naar bed (hij slaapt amper overdag)
    2200 180 + 6

Ik wil nu rond 1530 een tussendoortje geven zodat hij om 1730 met ons mee kan eten. Alleen slaapt hij niet overdag, en moet hij echt rond 1800 naar bedje toe. ALs hij dus dan met ons mee eet dan zit hij te vol voor zijn fles en die vind ik nu nog even belangrijker.

Wat ik opgeschreven heb kan ik splitsen of schuiven als ik es weg moet, of als ik eet en hij al wat gehad heeft, of later iets gaat krijgen.

Om 1200 kan ik 120 + 4 geven en wat brood.

En sja...hij komt echt nog om een avondfles, en nu is hij al weken verkouden/ziek, dan snachts ook regelmatig nog een klein flesje...

De oudste van bijna 4 eet:

730 1 boterham met beleg wat elke dag wisselt bekertje melk.
    1000 fruit (thuis of op psz) plus thee of water
    1200 1 boterham met beleg wat wisselt plus melk
    1500 koekje plus thee of water
    1730 warm eten plus toetje

Dat is een slechte eter, met zijn bijna 4 jaar over drie weken 91cm en 13kg. De jongste eet echt graag met 6 maand 69,5cm 9100 gram.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Loopt hij eigenlijk al? Want kan me ook goed voorstellen dat zn gewicht vanzelf bijtrekt als hij nu nog niet loopt maar straks wel.

10. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    #30 Mango26, 10 feb 2013
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
    Hij is idd wat stevig, maar ik zou daarom niet al te krampachtig doen met eten hoor...
    Zolang je hem niet constant drinken of eten geeft met allemaal toegevoegde suikers of zout zou ik het proberen een beetje los te laten!

Zoals je in mijn onderschrift kan lezen ben ik ook gezegend met een flink zwaar menneke, alleen is hij wat langer dan jouw zoon...
    J. was met 14 mnd. 83cm en 13,5 kilo (groeit overigens prima volgens zijn lijntje, vanaf geboorte al +2), inmiddels is hij volgens mij een stuk de lengte in gegaan, maar weinig in gewicht aangekomen.
    Loopt je zoontje al los?
    Je zal zien dat als hij veel gaat lopen, lees rennen, zijn gewicht tot stilstand gaat komen / minder hard gaat groeien omdat hij ineens veel meer energie gaat gebruiken.

Mijn zoontje is ook een alles en veeleter, maar omdat hij kma heeft mag hij heel veel dingen niet, en daar hebben we alternatieven voor gezocht...
    Zo mag hij van mij onbeperkt komkommer (is ip alleen maar water), krijgt hij vaak als extra tussendoortje snoeptomaatjes, wortel, reepjes paprika, druiven, blauwe bessen enz.
    Gezond en lekker, met natuurlijke suikers!

Liga geef ik zelf niet, wij hebben gekozen voor volkoren soepstengels, af en toe een stukje ontbijtkoek of een (kale) cracker.

Als hij zo blijft schooien (ik snap wat je bedoelt ;)) zou ik dus iedere keer teruggrijpen op gezonde alternatieven, dus zorg er idd voor dat je altijd een appel, komkommer oid in je tas hebt zitten als je weggaat.
    En als jij vindt dat hij genoeg worst / kaas op heeft dan bied je hem dus iets aan wat je zelf hebt meegenomen.

Daarnaast mag hij tussen de middag best 2 (volkoren) boterhammen eten, en ook de korst, dat duur langer om te verteren dan brood zonder korst.
    Ik zou proberen qua beleg wat meer te varieren, bijvoorbeeld kipfilet, alleen boter, af en toe een ei, avocado, evt. geprakte banaan en straks als het seizoen er voor is aardbeien.

En zoals de andere meiden aangeven, zoveel mogelijk samen eten, en als hij eerder eet dan jullie, hem toch betrekken bij jullie eetmoment.
    Dus lekker aanschuiven in de kinderstoel, geef hem wat korstjes van jouw pizza, evt. wat groenten en laat hem maar lekker rommelen!

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Wat je ook zou kunnen doen, is het koek- / fruitmoment omgooien...
    Dus in de ochtend, rond een uur of 10, 1-2 stuks fruit aanbieden en dan om 12 uur / half 1 boterham en melk.
    Vervolgens in de middag, na zijn slaapje, een koekje (en / of nog wat fruit - snackgroenten) met wat sap / thee / water, zodat hij in ieder geval in de ochtend wat meer tevreden is en met het avondeten goede trek heeft!

12. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wederom niet als aanval bedoeld, maar geef je hem ook de echt vullende varianten? Dus volkorenbrood ipv witbrood enz. Mss liga vervangen door volkorenbiscuitje. Onze zoon (2jr) beschouwt een beschuitje trouwens nog steeds als een koekje:) ik laat hem nog maar even in die waan:cool:

En ik denk niet dat iemand hier denkt dat jij je zoontje als een huisdier beschouwt. Maar dat je het zo omschrijft zegt denk ik wel wat: je ziet het als vervelend, hinderlijk gedrag wat afgeleerd moet worden. En wat ik iig met de vergelijking duidelijk wilde maken, is dat het normaal en logisch gedrag van kinderen is.

Wat wij trouwens hebben, is een fruitschaal op de salontafel waar hij bij kan en ongelimiteerd iets uit mag pakken. Vooral druiven waren favoriet, zijn natuurlijk lekker makkelijk te eten. Later, toen hij het zelf kon, werden er heeeel veel mandarijntjes gepeld. Misschien ook een idee.

En gaat hij naar een kdv? Misschien je schema wat meer gelijktrekken met dat van hun zodat het voorspelbaar voor hem is wanneer hij wat krijgt.

13. debbybosma

29 apr 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Lol, die van mij doet dat ook, hij weet nu al dat ons eten lekkerder is (ik heb hem een paar keer laten proeven) en laatst toen we samen aten wou hij zijn potje niet, toen ik deed alsof ik met zijn lepel op mijn bord eten pakte, at hij wel.
    Meestal geef ik hem een soepstengel als wij iets eten en als het iets is wat niet slecht voor hem is krijgt hij daar ook enkele hapjes van, ook als ik dringend iets moet doen en hij blijft miepen geef ik hem een soepstengel of het kontje van een bruinbrood(daar houdt hij zich heel lang mee bezig) Over het gewicht maak ik me geen zorgen, het cb geeft ook aan dat hij iets te flink is, zolang het maar weg is voor hij naar school gaat vind ik het best. Succes, gelukkig heb je wel een gezonde eter, ik ken er veel die heel slecht eten en broodmager zijn, dan maar iets te flink denk ik zo. Jouw mannetje kan toch ook een wortel eten, zitten toch ook geen callorieen in? De tip afleiden heb je zeker al heel vaak gehoord he.

14. Missjoy

Missjoy Lid

10 sep 2011
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt vullende producten ja....heb hem nooit witbrood ofzo gegeven. Mijn zoontje heeft aantal maanden op kdv gezeten waar ikzelf werkte.(door het leuke nederland moesten er 100medewerkers uit dus zit zonder werk)...zijn dagschema is precies zo als daar....van de kinderarts moet ik echt max van 3 boterhammen aanhouden! .....t vervelende is dat hij bijna alles eet behalve stukje komkommer en tomaat ofzo ...is wel jammer ant dat is juist een gezond tussendoortje......een volkorenbiscuitje krijgt hij op een of andere manier nog niet goed weg! Als ik hem een korstje brood geef is het hap slik weg! Haha zo is t met alles....t vervelende van mezelf is dat ik erg perfectionistisch ben en t allemaal zo perfect mogelijk wil doen.....ik moet dat denk ik toch meer gaan loslaten. Ik moet ook t cb wat meer laten lullen denk ik want die zeggen dat mn zoontje echt aan de zware kant is....vind t zelf wel meevallen hij zit met 13maanden nog in maat 74/80 ...meeste 80. Maargoed! Ik ga is ff puzelen hoe hij wat meer tevreden is.
    Heb trouwens van de week van t merk goodies granenreepjes gekocht...zit weinig rotzooi in dus kijken of dat beter is dan die liga haha. Bedankt voor jullie reacties! Liefs missjoy

Deel Deze Pagina