Hallo, Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met reizen met ov met een duo kinderwagen met 2 zitjes langs elkaar! Ik ben van plan om voor het eerst eens lekker te gaan treinen met de kids. Nu bedenk ik me net zal het lastig zijn met zon dubbele kinderwagen?! Bedoel kom ik er wel door de deuren in een trein van de ns? Kids nog te jong om te lopen dus ze zullen moeten zitten in de kinderwagen. En in de bus is dat een beetje te doen? Wie heeft ervaringen of tips? Bedankt alvast! Hoop dt iemand zn ervaringen wil delen. Want lijkt me best eng eerste keer en als het niet gaat dan ook wel verschut haha.
Ligt een.beetje aan welke wagen je hebt een hoe breed die dus is....... Instappen zal wel gaan, maar gangpaden zijn vaak te smal. Dus je kunt wel met de trein, maar best kans dat je dan in zo'n instapwagon zit en niet verder komt.
Ja ik! Hier de bugaboo donkey en heb hem laatst toen ik even een middagje op m'n buurmeisje paste voor het eerst in duo gebruikt. Trein gaat prima. Je kan alleen niet door de gangpaden heen, maar in een moderne stoptrein (waar de stoeltjes langs de zijkanten staan, en niet in rijen zegmaar) kun je er gewoon doorheen. Andere treinen sta je inderdaad in de instappen, maar daar zijn ook stoeltjes waar jij kan zitten. Tram gaat ook prima. Is krap, maar gaat prima. Bij de middelste uitgang instappen! Bus moet je via de achteringang instappen. Bus is krap, maar het kan wel.
Bij ons moet je in de tram juist achter instappen en dat is goed te doen Bus moet je hier bij het midden instappen ... is waarschijnlijk afhankelijk van waar je woont, dus van te voren even goed kijken waar je moet instappen met kinderwagen. Trein heb ik nooit gedaan met duowagen, dus daar geen advies in
Ik heb de maclaren Techno twin en daarmee kom ik overal in. Handig is anders, vooral als het druk is, maar qua grootte gaat het prima
OK thanks voor de tips. Heb nog niet de moed genomen moet gaan haha. Wellicht morgen. Duowogen lijkt op de bugaboo donkey. Dus zal wel lukken denk ik. Tram hebben we hier gelukkig niet haha. Moet alleen de bus en trein in. Alleen wat doe ik 2 buggy's of de kinderwagen bak erbij. Jongste dochtertje is 5 maanden zit nog niet echt. Maar draait wel constant op haar buik ook in de kinderwagenbak haha wel best gevaarlijk dan met instappen. Of de buggy erbij en in ligstand. Even nog overwegen enzo. Is wel handig dat kids t/m 3 gratis zijn dus hoef alleen voor mezelf te betalen. Zal een uurtje reizen met de trein zijn en 1 x overstappen. Van welke reis ik van plan ben te maken Hmm wat een gedoe haha maar zal het toch wel eens moeten proberen. Tja je zal moeten als je geen auto ter beschikking hebt doordeweeks ivm werk van man. In de trein zit niet meer zo'n stang in het midden bij de ingang zeg maar? Dan zal het wel heel krap zijn. Haha ja lang niet meer met de trein gereisd en al helemaal niet met 2 kids
Hier een easywalker, vergelijkbaar dus.klopt het dat je met een nstrein moet of die van violia? Hier krijg ik bijna altijd hulp aangeboden en anders vraag ik een van de medewerkers om te helpen. Trein gaat prima.liften op station wat krap en de bussen van violia gaan net. Dan zet ik hem neer op de rolstoelplaats,en klap ik de duwstang naar beneden zodat mensen langs kunnen en ik er naast kan zitten op een klapstoel.