Onze grote kleine man van 2 is sinds gisteren ziek. Gisteren 39,2 graden koorts, maar na zetpil vrolijk en goed eten en drinken. snachts ineens flink huilen en heel veel overgegeven, Temp 39,6. Zetpil erin en hele nacht doorgeslapen. Vandaag is de koorts gezakt naar 38,4, met zetpil naar 37,9. Niet meer overgegeven en drinkt goed. Maar hij is heel erg moe en hangerig en echt niet lekker in zn vel. Veel huilen en max een half uurtje wakker per keer. Wat kan het zijn? Hij geeft niet duidelijk aan dat hij ergens pijn heeft ( buikpijn, hoofdpijn of oorpijn). Ben niet zo huisarts loperig, zeker niet als de koorts is gezakt.
Ik denk ook een griepje of iets in die richting. Hier was de kleinste dame ook niet lekker en wij lopen met buikgriep.Er heerst genoeg. Kleinste 1 dag flinke koorts maar heel de week niet in haar hum geweest.Ze is nu na een week nog uit haar ritme(helaas ook 's nachts)
Wat jij beschrijft, zo begon het bij ons vorige week ook. Hoge koorts, veel huilen, veel slapen (maar ook weer vaak wakker en huilen), veel drinken, sufheid. En niet willen eten, maar dat doet jouw zoon wel begrijp ik. Achteraf bleek dat hij een fikse keelinfectie had. Sterkte de komende dagen
Kan gene verkoudheid ontdekken, vandaar dat ik het ook zo vaag vindt! Alleen dat braken dan... vanmiddag ging het alweer wat beter. Tot 15 uur eigenlijk heel de dag geslapen, toen toch maar een zetpil erin ook al had ie alleen een beetje verhoging. En nu rent ie weer door het huis en heeft ook weer wat gegeten?!
Hier ook niet verkouden geweest tot vandaag dus 8 dagen later pas.Wel spuitluiers maar niet braken.Weinig drinken en veel slapen.Ook bijna hele dagen terwijl ze weinig slaapt normaal op de dag. Nu pas na al die dagen is ze weer langer wakker drinkt dubbel en dwars alles weer bij dus ik zou zeggen nog even aan kijken maar als je gevoel twijfeld dan morgen even belletje huisarts doen.
Klinkt helemaal als de griep die op dit moment rondgaat. 't Is een hele vervelende, met braken en diarree en niet willen drinken enzo, dus wat je vooral even moet doen, is letten op de plasluiers: als die er niet meer zijn, zeker je huisarts even bellen!
Drinken gaat eigenlijk aldoor prima. Vandaag dan tot de namiddag nauwelijks gegeten, vanavond wel redelijk. Gisteren vrolijk maar koorts en braken. Vandaag dus hangerig met lichte verhoging en heel veel slapen. Vanavond weer helemaal vrolijk?! Hopelijk blijft het hierbij, dan hebben we het kort maar krachtig gehad! Zoals het er nu naar uit ziet ga ik echt geen huisarts raadplegen.
zolang ie goed drinkt is het ok. als ie verder een goeie indruk maakt. is het zoals je beschrijft vast een of ander griepje. dat hebben we hier ook wel eens soms maar 1 keer overgeven en enran iet meer gewoon in de gatne blijven houden zoals een mama altijd doet
wat jij beschrijft had mijn zoon vorige week. 3 dagen overgegeven (1x per dag niet steeds dus) koorts, erg moe en hangerig. Maar wel goed drinken en eten (alleen kwam het eten er in bed weer uit dus) en verder vrolijk en speels. Ik heb hem gewoon zijn rust gegeven, hem laten eten wat hij wou (at wel minder dan normaal nl) en genoeg vocht gegeven. duurde 5 dagen hier, na 3 dagen overgeven kwam er diaree. en nu is het weer helemaal goed met hem, denk echt een griepje.
Ok, misschien dat er dus nog een staartje achteraan komt?? Bij griep denk ik aan verkouden en koorts, maar niet speciaal aan braken. En bij braken denk ik aan spuitluiers, maar dat hebben we hier ook niet (afkloppen!) Eigenlijk is hij nooit echt ziek, heel af en toe een keer een koortspiek gehad met onverklaarbare reden wat dan na een nacht weer over is. Dat hij ook echt zielig doet en hangerig/moe is, is iets wat ik niet veel eerder heb gezien bij hem...
vannacht idd een staartje: huilen, zweten en 40,2 koorts!! Vanmorgen weer 38,2. hele dag beetje zeurderig geweest maar wel goed gegeten en leuk gespeeld. Wel veel moe. Vroeg naar bed vanavond en hoewel hij vrolijk was en niet heet aanvoelde toch 39,2. Hij moet echt even uitzieken!
Nou, ik ben er achter hoor: de zesde ziekte!!! Maandag nog hangerig en 39,2, gisteren plotseling weer helemaal het mannetje. En vandaag zat zn rompje onder de vlekjes!! Nou ja...heeft ie het ook maar gehad.