Zoontje wordt erg onrustig van grote zus

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Lindy, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Goede morgen.,,

IK merk aan mijn zoontje van bijna 6 weken oud dat hij
    het echt helemaal niks vind als zij wakker is..
    vooral smorgens en aan het eind van de middag.. zo zielig
    hij raakt dan helemaal overstuur omdat zij zo druk is
    zelfs als ik hem boven in zijn bedje leg begint hij te huilen als zij weer eens staat te gillen :(..

Vanmorgen ws het ook weer raak.. Hij lag nog heerlijk te slapen en mevrouw gaat met papa naar beneden en blijft onder aan de trap ( we hebben een open trap in de woonkamer en daar boven is onze slaapkamer en ook die van de baby)
    Keihard baby gillen ze is niet stil te krijgen.. met dus als gevolg dat hij krijsend wakker word en niet stil te krijgen is..
    en meteen wil eten.. terwijl hij er maar 1,5 uur tussen heeft zitten :S. Baal hier ontzettend van :(..
    hoe kan ik ze toch aan elkaar laten wennen dat dit minder wordt?..
    want ja ze moeten er toch aan wennen dat ze hier samen leven toch?.. en daar kan de baby niet de dupe van worden :(..

Heb nog een vraagje:
    mijn zoontje ligt nog in zijn wiegje best een vrij grote wieg,
    en hij ligt onder en dubbel dekentje want anders is het in ons niet geisoleerde huis echt te koud.. maar wat doet hij nu..
    hij wurmt zich tussen de dekens uit.. zijn boven lijfje ligt dus boven de dekens halverwege de nacht,.
    en hij komt dus koud uit bed... heb zijn kruikje al uit bed gehaald omdat ik dacht dat hij het dus te warm heeft en de verkoeling op zoekt maar hij doet het nu nog steeds.
    en ik vind hem eigenlijk nog zo klein voor een slaapzak..
    misschien ene tip? of toch maar een slaapzakje aan?

Alvast bedankt voor je reacties..
    zit er een beetje mee in mijn maag :(

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou je dochter echt bij de verzorging betrekken. Vertel wat je doet en laat haar waar mogelijk is op haar manier helpen.
    Vergeet niet dat je dochter ook klein is en daarbij ook voor haar de situatie veranderd is.
    Leg uit dat de baby nu gaat slapen.

Slaapzakje kan best al hoor. Zorg dat de mouw en halsopening goed aansluit. Je hebt al vrij kleine slaapzakjes.

ilja

3. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

Bedankt voor je reactie.
    ik heb het net eens geprobeerd en is rustig gaan slapen
    en robin heeft rustig aan de borst kunnen drinken :)
    ik ga proberen haar zoveel mogelijk er bij te betrekken :D.
    bedankt voor de tip..

en slaapzakje gaan we proberen :D
    morgen even 1tje halen

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het?

Ilja

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ben nog steeds benieuwd hoe het gaat?

Ilja

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    sorry voor de late reactie,..
    Heb er weinig tijd voor het forum met 2 ukkies :)

Robin doet het super.. ik leg hem nu smorgens na zijn voeding in zijn bedje te slapen en hij is een stuk minder onrustig..
    en als hij dan wakker is dan probeer ik demy te betrekken bij zijn verzorging. doekjes aan geven en knuffelen liedjes zingen met elkaar.. smiddags laat ik hem beneden ind e kinderwagen slapen zodat ze niet van elkaar wakker worden. (zolang hij er nog in past..)

hij is aan de borst nog wel wat onrustig als zij beneden rond wandeld maar ik probeer haar af te leiden met wat leuks zo dat ze wat rustiger is en robin rustig kan drinken :)

bedankt voor je tips :)

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Geen sorrie meid. Weet er met 3 kleintjes alles van ;)

Soms wil een filmpje opzetten voor de oudste tijdens de Bv ook wonderen doen.
    En wat goed dat je je dochter nu bij de verzorging probeert te betrekken. Dikke pluim!

Ilja

Deel Deze Pagina