Zoontje zegt een klap op de billen te hebben gehad

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Picolientje, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Maar als er wel een probleem zou zijn zou je er over gaan roddelen bij een andere collega (volgens je eigen advies). En jij denkt daarna nog goed contact te hebben met het team?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je bent blijkbaar heel slecht in begrijpend lezen of heel goed in dingen verdraaien.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind het nog niet zo'n slecht idee om het met een leidster op te pakken die niet heeft geslagen volgens jouw zoon. De kans is natuurlijk heel groot dat het verhaal niet klopt, maar stel dat het wel klopt, denk je dan dat die leidster dat zou toegeven? Tuurlijk niet! Je kunt het ook eerst met een andere leidster bespreken met het verzoek alles goed in de gaten te houden en daarna naar de betreffende leidster gaan. Dan kun je haar verhaal aanhoren maar hou je wel een slag om de arm voor het geval dat haar verhaal niet klopt.

4. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Hebben ze niet gewoon lekker lopen trommelen op die billen, doe ik ook wel eens. Ren ik achter de kleintjes aan en roep je krijgt een pak voor de billen. Pak ze op over de knie en dan lekker lopen trommelen. Kleintjes gieren gillen en brullen natuurlijk. :D

Wat ik zelf zou doen is het aan de desbetreffende leidster vragen. Maar ik heb op kdv's gewerkt waar ze WEL elkaar de hand boven het hoofd houden ! Je hebt echt wel rotte peren er tussen zitten helaas.

Maar de meeste kdv's hebben tegenwoordig een moeder/vader cam op de groep dat je elk gewenst moment kan inloggen om te zien hoe het met je kindje gaat. Ik zou, mocht er toch meer achter zitten of je hebt echt het gevoel dat er iets niet klopt deze optie bij de ouderenraad aangeven als ze hier ook open voor staan en als ze dit eens kunnen bespreken. Maar nogmaals wel met de desbetreffende leidster er over praten. De waarheid duurt het langst ;)

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Uuhm nee...lees je eigen berichten maar eens terug ;).

Ik ben blij dat er bij ons niet zulke ouders tussen zitten.

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.619
    113
    Ehhhh, volgens mij waren het je eigen woorden die je typte over het er met een ander over hebben en niet met de juf in kwestie. Sja, ook zó kun je het verdraaien natuurlijk! Ben bang dat je nu niet meer zo serieus genomen wordt en zéker niet als je dit op je 'eigen' kdv gaat lopen doen...

TO; wat heb je nu eigenlijk gedaan? Blijft een lastige situatie.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap Berte heel goed en met iemand overleggen is niet meteen roddelen, dat is wat jij ervan maakt. In het geval van ts zou ik toch echt wel twijfels hebben en het goed willen uitzoeken, dat gaat niet werken als je het meteen bij de betreffende juf gaat vragen, want die gaat het nooit toegeven. Gelukkig zijn de meeste kdv's goed, maar er zitten helaas rotte appels tussen.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dank je, ik vind het jammer hier als roddelaarster weggezet te worden alleen maar omdat ik, net zoals jij, vind dat het verhaal van ts echt wel twijfels bij mij oproept.

En ja, ik ken een rotte appel/oud-basisschoolleraar die zijn werk niet aankon en zijn leerlingen is gaan slaan. In zijn versie van het verhaal is hij de zielige, want hij is zijn baan kwijt.

Verder ga ik niet meer reageren in dit topic, TS kent mijn standpunt en heeft er niets aan om te lezen hoe ik mij verdedig tegen de mening van anderen dat dat mij een roddelaarster maakt.

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik denk dat niemand hier kan oordelen over het handelen van de juf... TS haar zoontje komt met een verontrustend verhaal thuis en daar moet iets mee gedaan worden. Ongeacht of het waar of niet waar is, hij zit er mee en er moet dus iets mee gebeuren.

Ik zou het wel met de desbetreffende juf bespreken. Niet beschuldigend, maar gewoon vertellen waarmee je zoontje thuis komt. En of ze iets uit het verhaal herkent en verduidelijking kan geven.
    Daarnaast zou ik dit ook bespreken met de leidinggevende en niet met andere juffen. Dan kan zij verder bepalen of er meer actie nodig is.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Moeilijk... ik zou het er van laten afhangen hoe de sfeer verder is. Krijg je al een raar gevoel bij de betreffende juf (andere dingen die ze doet, hoe ze met de kinderen in het algemeen omgaat), zou ik het ook met een ander bespreken.

Heb je dit gevoel totaal niet en is het alleen wat je zoontje heeft gezegd, het gewoon met haar bespreken. Niet aanvallend of bezorgd, gewoon uitleggen wat je zoon heeft gezegd. Want het kan best dat het spelenderwijs is gebeurd of dat je zoontje iets heeft gezien en er iets heel anders van maakt. Dat doen kinderen ook.

Veel sterkte en succes, en gelukkig dat hij binnenkort ergens anders mag starten.

Deel Deze Pagina