zoontje zelf in slaap laten vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Little22Miracle, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Ik legde mijn zoontje bijna meteen na zijn voeding in bedje op die leeftijd. Na de fles even knuffelen even alleen in de wipper ivm het eten laten zakken en daarna in bed. Zo ben je de echte moeheid voor en raken ze niet oververmoeid. Als hij niet wilde slapen zette ik de stofzuiger nog wel eens aan en dan sliep hij zo goed als direct ;)

De avond lag hij altijd bij mij op schoot tot de laatste voeding want dan sliep hij niet in zijn bedje. De nacht was gelukkig alleen de eerste weken een probleem maar dan legde ik hem gewoon tussen ons in. Misschien is idd een cosleeper een oplossing voor je. Ik zette de kinderwagenbak ook nog wel eens op de grond naast mijn bed en hing dan met 1 arm uit bed om zijn speen vast te houden.. Niet ideaal maar je moet wat hè?!:D

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Het is lastig he!

Wij hadden overdag hetzelfde probleem, zoontje sliep bij ons in bed of op schoot wel, soms even kort in de wagenbak.

Achteraf bleek hij reflux te hebben, maar dat wisten we toen nog niet. Het is wel te verklaren dat hij bijna niet plat wilde slapen, behalve als hij heel erg moe was.

Wij hebben hem op de kamer gehad in zijn wiegje, snachts was tot 11 weken eigenlijk nooit een probleem, inderdaad tegen het bed aan en dan mijn hand erin. Wij hebben hem ook tussen ons in gehad (we hebben allebei een eigen deken) en dat ging ook prima, op zijn zij sliep hij.

Het is nu pas dat hij overdag redelijk gaat slapen, heeft gewoon veel tijd gekost. Heel lang heeft hij in de woonkamer in de wagenbak gelegen, nooit laten huilen, dat stond me tegen ondanks de " goedbedoelde" tips van iedereen. Mijn gevoel was juist, hij huilde met een rede. Ik geloof ook oprecht dat babys niet huilen als er niks is. Zoontje heeft nu medicijnen en huilt eigenlijk nooit. Alleen jengelen als hij moe is of honger heeft, maar dat herken ik meteen.

Mijn tip, laat het gaan! Leg hem tussen je in als je zelf in de deken ligt of probeer inderdaad een co sleeper. Overdag bij je houden, en oja draagzak/doek hielp hier ook goed!

Deel Deze Pagina