Pfff dochter bijna 2 veel te vroeg wakker!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ingie1983, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Sinds een maand of 2 wordt onze dochter van bijna 2 steeds vroeger wakker! Daarvoor kon ze gerust tot een uur of 8 slapen maar nu wordt het steeds vroeger. Het is nu zo dat ze om 6.00 uur al komt en bijna elke dag! Het maakt niet uit of ze nu om 19.15 of om 21.00 naar bed gaat. S'middags slaapt ze zeker ongeveer 2 uur en heeft dat ook echt nodig. Haar normale bedtijd is 19.15 en in het weekend meestal iets later. Eigenlijk raak ik zelf ook een beetje uitgeteld hiervan. We hebben al geprobeerd om haar te laten huilen met het idee dat ze misschien zelf weer in slaapt valt, maar ze is gewoon echt niet moe meer. Heeft er iemand tips??? Deze zijn erg welkom!

Groetjes,
    Ingrid

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hebben wij ook gehad. Tijdlang was het hier 5.30 of 6.00 uur elke dag ongeacht hoe laat ze ging slapen. Gewoon accepteren, als ze uitgeslapen zijn, zijn ze dat. En sinds een maandje slaapt ze weer tot 7.00/7.30

3. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Zelfde als Eylem. Ik merk dat wanneer ze in een sprong zit, ze weer erg vroeg wakker wordt... Niets aan te doen helaas. Wordt vanzelf beter!

4. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja lastig, hoop dat het hier ook weer een fase is, en inderdaad als ze is uitgeslapen kan ik haar niet dwingen om langer te slapen, maar vermoeiend is is het wel!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Eylem. Het is erg vroeg idd, maar als ze uitgeslapen is, dan doe je daar verder niks aan. Mijn zoontje is ook regelmatig al om 06.30 uur wakker *GAAP*. Lekker bijtijds idd, maar ja, we doen het er maar mee...

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Kamertje al verduisterd? Ik merk dat dit soort topics altijd in het voorjaar verschijnen als het vroeger licht wordt ;)

7. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is sinds ze anderhalf is, elke ochtend tussen 5:30 en 6:00 wakker. Zomer of winter, maakt niet uit. Wij hebben ook van alles geprobeerd...middagslaapje korter maken...later naar bed...laten huilen.
    Niets hielp, ze is gewoon klaarwakker. Ze is nu bijna 3,5.
    We hebben dus moeten accepteren dat we er vroeg uit moeten. Inmiddels zijn we het ook gewend. 's Avonds gaan we nu wat eerder naar bed en in het weekend slapen we om en om bij.

Wel heeft mijn dochter nu een wekkertje waarop ze kan zien wanneer ze ons mag roepen, en daar houdt ze zich ook aan. Anders zou ze ons nog eerder roepen.

8. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ah nou misschien inderdaad wel een goed idee. In ieder geval het proberen waard! Bedankt!

9. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier een van 2 en van 4 allebei om 6uur wakker en alles is donker (rolluiken)

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Niks aan te doen. Wat een beetje kan helpen is het leed verzachten door een paar kinderdvd's aan te schaffen en zelf niet te laat naar bed gaan.
    En je mantra voor deze periode: De morgenstond heeft goud in de mond. :p

(Mag ik wel zeggen toch? Ik heb twee van die ochtenddraakjes...)

11. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje joyful! Er zit dan inderdaad niks anders op dan het te accepteren. Hoop eerlijk gezegd dat het bij ons een fase is...maar is nu ook alweer 2 maanden aan de gang. Mijn dochter is nu nog te klein voor zo'n wekkertje maar zal er zeker aan denken als ze wat ouder is. Ik zie dat je nu ook alweer 32 weken zwanger bent. Zal best vermoeiend voor je zijn!

12. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Marlett ja de woezel en pip dvd gaat nu tegenwoordig bijna elke ochtend aan. En het is wel lekker dat je nu de hele dag nog voor je hebt hihi.

13. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een mannetje van 8 maand en ook een vroege vogel, meestal tussen 6 en 7, maar soms ook wel eerder zoals vandaag :) was het half 6
    Maar zolang hij niet echt huilt laat ik hem in zijn bedje liggen.
    Ach hij is vroeg op, maar ligt er ook altijd weer vroeg in 19.30/19.45 :) Gewoon een echt ochtendmens en geen uit slaper ;)

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben bang dat er niet echt tips voor zijn. Het zijn gewoon fases. Mijn zoon kan nu weer wat langer slapen en dan is hij rond 7 uur, dat is prima.
    Zou je ipv de middagslaap haar een rustmoment kunnen aanbieden? Misschien dat dat noh iets uitmaakt.

15. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een vrij normale tijd voor kinderen om wakker te worden.
    Als zij vanaf 19.15 slaapt heeft ze een aardige lange tijd geslapen, ik zou daar blij mee zijn:D

16. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vaak vroeg wakker. vanaf 6.30 ben ik al heel blij.
    Er bestaan ook van die lampjes die aangaan op een bepaalde tijd. Als ze wat ouder worden, zou je dat kunnen proberen. Als het lampje aangaat, mag je je kamer uit. Tot die tijd in de eigen kamer blijven en misschien een boekje bladeren of iets dergelijks??

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is 2 jaar en 9 maand en is ook een vroege vogel.
    Hij heeft sinds een tijdje een aapjes wekker waarvan de oogjes open gaan en dan mag hij naar ons toe komen en dat gaat goed.
    Wij zetten die wekker om 7.30 uur.
    Soms hoor ik hem wel eerder, maar hij blijft netjes op zijn kamer en als hij wel eerder komt stuur ik hem weer terug.
    Misschien een idee voor als ze wat ouder is.

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis is ook een ochtendmens ;). Is altijd wakker rond 6.00 / 6.15. Niets aan te doen, is altijd zo geweest en ik heb me er al bij neergelegd dat 't ook voorlopig zo zal blijven want wat we ook doen, hij is gewoon wakker dan.

Vorige week was het een keer 7.30, ik werd gewoon ongerust..haha!! Maar de volgende dag was het weer 6.00 uur hoor. Zelf gaan we niet al te laat slapen, dat scheelt al veel.

Ik hoor trouwens regelmatig van m'n moeder dat ik vroeger ook zo'n vroege vogel was, misschien is het dus toch een beetje erfelijk bepaald. ;)

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook even een fase gehad. Inmiddels is het weer tussen half 8 en 8.
    Overdag sliep ze hier eigenlijk nog 3 uur maar wilde ze s avonds amper slapen, pas als wij op bed gingen.
    Nu korten we dat in tot ongeveer 2 uur en gisteren werd ze zelf wakker na 2 uur en dat gaat weer prima.
    Hier gaat ze tussen half 8 en 8 uur vaak op bed.

20. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden bedankt voor jullie tips en eigen ervaringen! Mijn meis ligt nu nog heerlijk in een ledikant maar als ze 2,5 is gaan we over naar een peuterbed, dit is natuurlijk ook een tijd dat ze zelf haar bed uit gaat komen. Ik ga dan zeker zo'n wekjer aanschaffen. En ach tot die tijd moeten we het er maar mee doen. En vaak moet ik ook zo lachen hoe actief die kids kunnen zijn om 6.00 s'ochtends, zingen en dansen is geen uitzondering op deze tijd! Hihi

Deel Deze Pagina