zoontje ziek, advies gevraagd!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje is 8 maandjes en heeft nu 2/3 dagen hoge koorts, had vanmorgen om 6.00u 38,5 en heb m toen een zetpilletje gegeven en had om 13.30u 39.5, en heb m weer een zetpilletje gegeven.
    Hij is huilerig / klagerig en stinkt erg uit zn mondje!!!
    Echt een vieze lucht, nou heb ik wel is gelezen / gehoord dat dit keelpijn kan zijn?!
    Hij drinkt wel gewoon zn flesjes enzo, maar wat zouden jullie doen?
    Even overleggen met de dokterspost of is t gewoon een griepje, of doorkomende tandjes en evt morgen naar mn eigen huisarts?
    Hoor het graag! Thx!

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik zie op basis van je verhaal geen reden om nu de hap te bellen. Zij zullen zeggen dat je het aan moet kijken en terug moet bellen als hij niks meer drinkt, geen plasluiers meer heeft of suf wordt.

Maar, als je het niet vertrouwt, kun je altijd bellen!

Beterschap!

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Oke bedankt!
    Nou daarom twijfel ik zelf ook!
    Gisteren middag was hij wat suf en heb m goed in de gaten gehouden, en was daarna weer helder!
    Ook vanmiddag vonden mn man en ik m ook ''anders'', maar goed hij had vanaf vanmorgen 8.15 niet meer geslapen en t was onderhand al 14.00, dus hij was ook bek af!

Ik heb al een zoontje van bijna 2, en toch blijf je altijd twijfelen met zo'n kleintje! Ondanks dat je t allemaal al hebt meegemaakt dat ziek zijn als baby, dus vind t altijd prettig om dan van anderen wat advies te krijgen!

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Zie dt ik er helemaal niet ingezet heb dat hij ook wat uitslag heeft op zijn ruggetje en wangetjes, dacht eigenlijk dat t zweet pukkeltjes waren op zijn rug, want hij is heel snel zweterig, maar nu zitten zijn wangetjes ook onder, dus lijkt niet van t zweet/warmte te komen?!

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hmm, dat maakt het verhaal weer ietsje anders. Kun je de puntjes wegdrukken? Anders mss toch voor de zekerheid even de hap bellen, al is het maar voor de geruststelling. Mss willen zij er toch voor de zekerheid door een arts naar laten kijken?

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou t zijn rode kleine pukkeltjes op zijn wangetjes en zijn nekje en ruggetje...
    Tijdje terug hebben zijn nichtjes en neefje de waterpokken gehad, maar dat is al te lang geleden om het nog te krijgen en het ziet er ook niet zo uit!
    Ik zal straks even kijken als hij wakker is, of ik ze kan weg drukken...
    Maar wat zou het kunnen zijn als je ze wel of niet weg kan drukken?

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Verder nog iemand adviezen?

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik zou altijd op zijn minst even bellen met de HAP. Al is het maar om te horen of hun vinden dat je langs moet komen of niet. Bij mij hebben ze altijd gezegd, bij twijfel gewoon even bellen!

Nou moet ik zeggen dat ik de HAP bij ons in de buurt ook heel erg laagdrempelig vind. Als ik twijfelde over iets zeiden ze tot nu toe altijd, kom maar even langs voor de zekerheid. Heel fijn.

Zijn het trouwens echt pukkeltjes op de huid (verdikkingen) of zijn het rode puntjes/vlekjes?

9. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou voor dat hij naar bed ging waren het rode vlekjes!
    Ik heb al een aantal keer bij de hap gezeten, en iedere keer kwamen een soort van voor jan lul!
    Mijn jongste zoontje (die nu ziek is|) heeft kma en reflux, en we hebben een keer in het weekend bij de hap gezeten omdat hij uren achter elkaar bleef schreeuwen en eenmaal daar aangekomen zeiden ze dat ze niks deden omdat de arts die daar zat tegen medicijnen was bij reflux..... sindsdien heb ik een beetje de balen van de hap! Maar goed heb m ook niet meer nodig gehad! Gelukkig! haha

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou ja, je moet blij zijn als ze na hap bezoek duidelijk niks ernstigs hebben. ze kijken naar keel, long, oor, amandelen ontsteking, kijken naar of baby sterk genoeg is zonder steun de virus door kan komen, eventueel of er blaas ontsteking is. bij jonge kindjes is t verstandiger om deze dingen te laten checken vind ik zelf.ik heb dus nooit t gevoel dat ik vr niks gegaan ben.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij hoge koorts geef ik inderdaad zetpil en kleed ik hem uit..

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0

Net alsof ik niet blij ben dat er niks is met mijn eigen kind....
    Zo staat het er iig...., maar natuurlijk ben ik blij als mn eigen kind niks mankeert, maar helaas was dat toen wel het geval!
    Hij heeft verborgen reflux en zijn slokdarmpje was verbrand, en de ha zei doodleuk ga maandag maar je eigen ha toe..., liep toen nog niet bij de ka, dus vandaar!

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Net een puntje van zijn 3de tandje ontdenkt..., dus waarschijnlijk daar de koorts van?!
    HAd nog wel hoge koorts net 39,6 ligt nu lekker in dromenland met een zetpilletje...

Deel Deze Pagina