Ik las net bij een vriendin van mij, dat haar kids een paar pepernootjes kregen en een mandarijntje, en een brief dat ze geen cadeautje krijgen omdat ze niet lief (genoeg) waren geweest. Doen jullie dit ook wel (eens)? Ik heb het zelf nooit gedaan, vind ik toch wel sneu.
Schrik ervan, heel verdrietig. Sinterklaas is een kinderfeest. Erg hoor. Ik heb er van alles op te zeggen, maar ben eigenlijk met stomheid geslagen, wat verdrietig voor die kinderen. Het kan wel zijn dat hij een keer niet langs is geweest, omdat hij naar andere kindjes moest, maar toch zeker niet omdat ze niet lief zijn. Wat zullen die kinderen een verdriet hebben. De Sint vindt hen niet lief. En ik denk dat ze dit de rest van hun leven onthouden.
Ze hebben toch ook nog een vrij korte termijn geheugen. Zijn ze dan het hele jaar niet lief geweest? Ach, ik vind t echt sneu.
Ze schijnen geslagen te hebben en niet geluisterd maar t zijn kids tussen 6 en 3 volgens mij. Tja ik doe t ook niet, ik vind het gedrag toch vaak echt aan de onduidelijkheid van de ouder(s) liggen.
exact. en dan nog past het ook bij de leeftijd. Zo'n kind snapt dat toch niet. Niet zoals de ouder denkt. Op het moment dat het naar de schoen loopt is het lief. En dan is het niet lief geweest. Dus Sint vindt mij niet lief denken ze. Meer dan die associatie maken ze niet. Vreselijk, t gaat me echt aan het hart zoiets.
O er zijn wel meer die dat doen. In de lounge loopt een topic http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/400921-zat-de-schoen-jouw-kindje.html
Tja, lekker makkelijk he. Dreigen met iets. Zo lukt het mij ook wel om ze heel gedwee te krijgen. Is alleen mijn aanpak niet. Vind het heel sneu voor de kindjes.
Dit is toch iets uit de middeleeuwen? Straffend opvoeden. Ik hoop dat die moeder zeker een reactie krijgt van medemoeders op fB die dit ook belachelijk vinden. Zeker het kindje van 3 heeft geen flauw idee wat het verkeerd heeft gedaan. Merk dat ik er gewoon een beetje boos van wordt.
Mja ik zou dan eerder zeggen dat ze van mij haar schoen niet mag zetten... (En ook dat is nooit voor gekomen dus) Hier ook een olifantengeheugen... Dus dat zou echt niet snel vergeten zijn...
MIjn mening: ik vind dat als je kinderen niet lief zijn los je dat op als in de rol van ouder naar kind en niet in de rol van sinterklaas naar kind.
Nou.. Ik heb mijn zoontje hier wel verteld dat sinterklaas hem heel lief vond, maar dat ie ook verteld had dat hij wel eens een keer wat beter moet luisteren. Maar om dan niets te geven?? Nee, dat vind ik echt sneu en te ver gaan zeker met deze leeftijd. Hier heeft ie een mini set van lego gehad en de jongste duplo.
ik zou nooit dreigen met sinterklaas en dat hij geen kadotje geeft als je niet lief bent. zou dan eerder zeggen dat ze hun schoen niet mogen zetten als je persee iets met de schoen wilt doen want dan beslis jij als ouder en niet de sint. een kind en ook wij volwassenen moeten fouten maken om er van te leren. oke slaan, schoppen en grote mond mag niet maar dit kun je toch ook op een volwassen manier oplossen. sinterklaas is een kindervriend en iedereen is wel is stout of heeft een grote mond. vind het dan wel heel gemeen om sinterklaas er bij te betrekken. mijn zus doet het trouwens wel en mijn neefje treft hierdoor nog wel is een lege schoen aan. erg zielig en hij leert er ook niet echt van. bedoel na een keer trout zijn krijgt hij toch al niks meer dus waarom nog lief zijn de rest van de dag
dreigen met de sint vind ik echt niet kunnen!! tis al zo spannend voor ze en dan maak je het nog eens extra spannend. net zoals het verhaal dat je in de zak mee naar spanje gaat.........dat vertel ik dus echt niet!
Hier werd het vroeger wel eens door mijn ouders gezegd, alsin;'Oeioeioei, ben je wel lief geweest dit jaar? Anders krijg je geen cadeautje van de Sint he...' maar Sint gaf ieder jaar weer cadeautjes hoor, we hebben nooit een brief gekregen waarin stond dat we niks kregen omdat we niet lief waren geweest. Wel vierden we soms Sinterklaas met de buurt en dan las de Sint voor uit het grote boek, zo dus ook een keer het verhaal dat ik het hele bed van mijn zus onder de make-up had gesmeerd en dat dat héél stout was geweest... 'Dat was best stout he? Maar ga je nu weer heel lief zijn komend jaar? Ja? Dan is het goed!' en toen kreeg ik m'n cadeautje... Het verhaal van mee in de zak naar Spanje sprak mij juist wel aan, lekker naar Spanje met Sinterklaas! Klinkt als een gaaf feest! Dus dat was meer een aanmoediging om ondeugend te zijn hier
Tja, mijn "opvoedstijl" is het ook niet, ook al staan wij bij sommigen bekend als behoorlijk strenge ouders. Maar zeker bij die hele jonge kinderen vind ik het ook erg sneu hoor, ik zou het liever op een andere positieve manier benaderen en niet de Sint erbij betrekken. Denk ook dat het maar tijdelijk effect heeft, als de Sint het land uit is kan je weer met iets/iemand anders gaan "dreigen" en begin je weer van voren af aan. Maar goed, laat met een kinderfeest zoals Sint het kind lekker kind zijn....
Ik denk dat de meeste het hier verkeerd begrijpen of ik heb verkeerd gelezen. In die andere topic word nergens verteld dat die kindjes niets gekregen hebben las ik net. Nu ik goed gelezen heb is er niets mis mee hoor wat ik lees. Want het kindje heeft wel wat gekregen, ja pepernootjes en geen kadootjes. Maar lees maar eens: Er zijn wel meer kindjes die alleen snoep of etenswaren in hun schoentje hadden. Dus gaat het hier alleen om een briefje van de sint dat het kindje beter moet luisteren, niets mis mee.
Nee dat zou ik nooit doen! Als hij hier niet lief zou zijn dan zou hijvan mij gewoon niet zijn schoen mogen zetten. Daar zou ik niet Sinterklaas voor "inzetten"! Al is dat nu gezien zijn leeftijd nog helemaal niet aan de orde!
Hier gebeurd dat ook zeker niet. Zie dit ook los van elkaar. Als ze niet lief zijn geweest los je dat anders op vind ik.