Peuterbedje wat allemaal nodig??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by jannn, Apr 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Mijn zoontje gaat binnenkort naar een peuter/juniorbedje (70/150)

Wat heb ik allemaal nodig?

Ook een matrasbeschermer? Dat is toch zo'n ding dat op de lattenbodem leg met van die nopjes?

En dan een molton? Hebben jullie dan een waterdichtmolton of gewoon een normale molton?

En dan natuurlijk gewoon nog een hoeslaken!
    Ik hoor graag van jullie!

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Nee, een matrasbeschermer is bijvoorbeeld een waterdichte molton. Die zorgt ervoor dat als hij bijvoorbeeld spuugt of doorlekt dat het niet op de matras komt. Die leg je dus bovenop de matras.

3. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Oke duidelijk! Maar wat heb jij?
    Een gewone molton of een waterdichte molton?

4. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Nog geen van beiden. Ze slaapt hier in een groot bed. Ik heb wel de waterdichte molton klaarliggen. Lijkt me toch slim voor de zekerheid. Die doe ik bij de volgende verschoning eronder. Of die ook voor een peuterbed bestaan weet ik niet... dat zal best wel.

5. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Maar op een groot bed leg toch ook een molton??
    Tenminsten bij ons wel hoor..
    En vroeger had ik dat thuis ook..

Iemand anders nog tips?
    Er zijn hier toch wel kindjes die al op een groot bed of juniorbed liggen?

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hoe vervelend t klinkt er zijn geen ikea moltons voor die maat! Als je voor de ikea bedjes gaat. (let op er zijn ook geen hoeslakens te vinden buiten de ikea om voor die maat!)

Ik heb 2 flanellen doeken onder haar hoofdeinde gedaan.
    Als ze zindelijk gaat worden gaat het matje er wel nog bij.

Matrasbeschermer hoeft niet meer vertelde mijn vader. Waarom weet ik niet eigenlijk. (dus die met die nopjes op de lattenbodem) had iets te maken omdat de matrassen geen spiralen meer bevatten ofzo.

Verder natuurlijk een hoeslaken. Dekbed (ik heb de junior versie) en een kussen. (vroeg ze zelf om, heb ik bij de hema gehaald omdat deze erg plat ligt)

7. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Wat apart zeg dat die niet te verkrijgen zeg! Wel bedankt voor je info want ik wilde al naar de ikea rijden..

Nou dan ga ik ook maar van die flanelle doeken eronder leggen..
    Of een 1 persoons kopen en dan kleiner laten maken!

8. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    om het matras wat wij hebben op het peuterbedje zit aan afritsbare hoes (van de leenbakker) en ik had nog 2 kleine bedmatjes van uit het ledikantje en die heb ik onder de hoeslaken liggen , dat bedekt bijna het hele bedje met 2 van die dingen .

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb vorige week een peuterbed gekocht bij Ikea.
    De hebben een juniormatras aangeschaft en daarbij een dekmatrasje. Ik wilde juist geen molton omdat milan een buikslaper is en ik dat geen fijn idee vind. Het dekmatras is juist wel goed luchtdoorlaten.
    Ik heb hoeslaken van de Hema en die zitten perfect!!!
    Die van ikea vind ik juist wat te ruim zitten.
    Met dit warme weer heb ik een deken in een dekbedovertrek gedaan (de dekens van Jolein, die we nog hadden, hebben precies dezelfde maat als de juniordekbedovertrekken).

Hier hebben we zaterdag de overstap gemaakt van ledikant naar peuterbed en het is echt perfct gegaan! Succes.

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ikea heeft junior bedjes van 70/160!! En dus ook hoeslakens en matrassen in die maat. Ik heb zelf een 70/150 bedje en per ongeluk dus afgelopen weekend een matras bij ikea gekocht voor 70/160. Mmm beetje proppen maar het past net. En ik heb dus leuke hoeslakens van de hema van 70/150 en die passen dus niet...(voor het wassen nog wel en na het wassen niet meer ... balen dus!). Ik heb wel een soort matrasbeschermer tussen lattenbodem en matras (lijkt beetje op jute), dan het matras, dan een molton (van mezelf en dus van een groot bed omdat ik dus 70/150 had gekocht) en dan een hoeslaken. Ik heb nog geen zeiltje oid eronder.

Edit: Sorry foutje gemaakt....van de hema passen de hoeslakens wel, van prenetal heb ik 1 molton en die past niet....schijnbaar hard gekrompen? Vanavond slaapt mijn zoontje voor het eerst erop en ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen vanacht!

11. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Wat is een dekmatrasje??
    En ze mogen nu toch wel een dekbedje? Hoef toch geen dekentje meer in het dekbedovertrek?

12. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb een dekbedje hoor.
    Maar vanwege t warme weer kan je een deken doen als vulling dit is iets minder warm dan een dekbedhoes erin.

Een dekmatras is een extra laag boven op het matras. Dat beschermt ook. (kost ook extra geld) maar...mij werd verteld als dit vies werd door......dan duurt het lang voordat het droog is als het gewassen wordt. En als ze moet ....... dan zal het misschien weer op t matras gebeuren en misschien nog wel en...
    Nouja you get it ;)

13. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Dankjewel voor je info! Kga daar maar eens voor kijken!!

14. sa1980

sa1980 Actief lid

Apr 24, 2009
    430
    0
    0
    wij hebben het junioren bedje van Ikea en daar de hoeslakens bij gekocht.

Bij de Hema heb ik een waterdichte molton gekocht, voor een 1 persoonsbed het is wat groot maar je moet toch wat...

Verder 1 persoonsdebedovertrekken gekocht.

Maar wil ze nog niet in een dekbed doen (is nog geen 2).

Helaas moet ze nog niets van haar juniorenbedje weten...

15. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    @ sa1980: Jij stop het dekbedje niet in dan zeker??
    Want in de babyzaak hebben ze mij afgeraden om geen 1 persoondekbed te doen als je m instopt is niet goed voor het ruggetje want hij/zij ligt dan scheef!

Share This Page