Ooo...........we zullen niet de enigen zijn maar........wat is mijn zoontje ziek! Hij is vier jaar, prematuur geboren (geen longrijpingsinjecties gehad) en heeft vele luchtweginfecties achter de rug en veel antibioticakuren. Ook een paar keer een ontstoken oogje, waarvoor hij antibioticazalf kreeg. Uitwassen met afgekoeld gekookt water hielp niet. Nu is hij ontzettend ziek, heeft nu ondanks de paracetamol van 7.00 uur 40 graden koorts, iets wat hij nog nooit eerder heeft gehad, hoe ziek hij ook was. hij probeert te drinken. Een hapje van een zacht bolletje met chocola (wilde hij graag) kwam er zo weer uit, alles onder het overgeefsel. Hij ziet wit, met rode oogleden en heeft twee ontstoken ogen waar pus uitkomt, de hele dag door. Hij heeft hiervoor sinds gisteren antibioticazalf. Gisteren had hij nog niet zo'n hoge koorts. Hij slaapt nu, maar ligt te rillen in bed. Ben dus bang dat de koorts nog verder oploopt. Ja, ik ben bezorgd. Hoe hoog mag de koorts worden? En als het nog geen tijd is voor de paracetamol (4x per dag een halve), wat dan? Of toch de hap bellen (ben alleen bang dat zij niets zeggen zolang hij niet suf of uitgedroogd is). Wie kan me helpen.........hij is zo ziek.
Gaat de koorts wel omlaag van de pcm? Ik zou even met de huisartsenpost bellen om te overleggen. Als de pcm wel werkt, dan mag je waarschijnlijk tijdelijk wat meer gebruiken, in het zkh gebruiken ze meestal ook hogere dosissen, de veiligheidsmarge op de verpakking is heel ruim. Als de pcm de koorts niet drukt, zou ik een afspraak maken om langs te gaan.
Nee, hij had vanochtend dus 39.3 en nu ondanks de paracetamol 40 graden. Ik heb toch net maar de HAP gebeld, in eerste instantie voor advies. Maar hij moet langskomen om 13.00 uur, ze willen hem toch zien.
Dat is volgens mij ook het beleid als de paracetamol de koorts niet drukt. Is hier ook altijd wat de assistente vraagt. Goed dat jullie langsgaan.
wat vervelend sterkte ! Goed dat je even langs gaat. Ik denk ook vooral het feit dat je zelf denkt dat het niet goed met hem gaat een goede aanleiding is om hem even te laten nakijken. Beterschap !
Het ging ook heel snel eigenlijk allemaal. Zo van twee weken verkoudheid ineens zo ontzettend ziek. We troffen een meelevende huisarts gelukkig. Hij heeft hem goed nagekeken. Mijn zoontje had aan beide oren een oorontsteking, twee ontstoken ogen en een luchtweginfectie. Hij heeft een antibioticakuur gekregen en nieuwe oogzalf.
Mijn dochter heeft ook regelmatig hoge koorts. Op aanraden van de ka geven wij dan de hele dag door koortswering. Om de drie uur afwisselend perdolan (pcm) en nurofen geven, zodatc de koorts onder controle blijft.
Lastig he?! Onze kleine meid is ook al ziek vanaf zondag. Waterpokken. Verder hoest ze ook vreselijk en heeft ze koorts. Woensdag bij de huisarts geweest. Even aankijken met paracetamol. En nu dus vandaag nog steeds koorts, of eigenlijk weer. ...39.1. Weet ook niet zo goed wat ik moet. Afwachten of toch weer bellen
Krissiefeur, volgens mij is het zo (heeft een huisarts ons ook verteld) dat als de koorts (nagenoeg) weg is geweest en daarna weer terugkomt, dat er waarschijnlijk toch een bacteriele infectie bij is gekomen dan, dus dat ze dan toch een kuurtje nodig zou kunnen hebben. Shakes, ik weet niet of er hier in NL (of woon jij ook in NL?) iets van NSAIDS aan kinderen wordt gegeven? Denk dat Nurofen daar ook onder valt, omdat het lijkt op Ibuprofen? Alleen helpt dat wel tegen een ontsteking maar niet tegen een bacteriele infectie, wat soms komt na een verkoudheid oid. Ik moet zeggen, ik vond dit ook wel gek gaan hoor, twee weken verkouden, maar verder helemaal geen koorts. En dan binnen anderhalve dag zo ontzettend zieke en pus uit beide oogjes. Hij lag er echt bij als een ziek vogeltje, deed bijna zijn ogen niet meer open. Ik had er gewoon geen goed gevoel bij, ik vond hem echt te ziek. Nu, die huisarts dus blijkbaar ook. Er is dit najaar/winter iets bijzonders aan de hand want ik heb zelf al tig (ik geloof al drie) ab kuren nodig gehad (heb wel astma) om erdoor te komen en dit is nu de tweede sinds het najaar voor mijn zoontje al. De vorige is nog niet eens zo lang afgelopen. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik hoorde wel van de assistente dat de mensen dit seizoen ook erg lang ziek bleven. Het is nu duidelijk weer een bacteriele infectie, want van totaal niets meer doen, echt plat, bijna suf op de bank liggen, ligt hij nu weer achter de tablet en begint weer praatjes te krijgen. Zo snel gaat het.
Er bestaat gewoon nurofen-siroop voor kinderen hoor. Maar als het een bacterie is, tja, dan moet je gewoon naar de dokter.