zoontje ziet een meneer die wij niet zien

Discussie in 'De lounge' gestart door momfertje, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik zou je kind wel serieus nemen en hem ook het gevoel geven dat je m serieus neemt.
    Als je het idee hebt dat het met je kind niet goed gaat / hij hier last van heeft zou ik iemand zoeken die er ervaringen mee heeft zodat hij / zij hulp kan bieden.

Kinderen hebben zeker een grote fantasie maar ik geloof niet dat het dus bij ieder kind fantasie is.

2. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Of het nou een fantasie is of een geest. Ik heb wel eens gehoord dat het zou helpen als je voor het naar bed brengen in de ruimte (slaapkamer) vraagt of iedereen de kamer wil verlaten. Wij doen dat hier om alle heksen en krokodillen naar huis te sturen zodat zoonlief in alle rust kan slapen. Hij zegt dan netjes de heks welterusten en gaat rustig slapen.
    Mijn zoon heeft die angst voor heksen trouwens te danken aan de psz waar die dag Hans en Grietje werd voorgelezen.

3. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Dat vind ik zo stom he, heksen zijn hartstikke aardig! (ga zelf met een paar om en hou me er ook mee bezig) Ze zijn alleen maar in een kwaad daglicht gesteld door de kerk, waaruit die sprookjes weer zijn gemaakt...(bedoel het niet zo hard, maar kan er gewoon zo boos om worden)

4. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik geef aan dat ik het van alle verklaringen die er voor zijn de meest onlogische vind. Ik sluit niks uit. Ik dacht dat ze direct hup op zoek gingen naar een persoon die dat dan zou moeten zijn en dat vond ik vreemd.

TS snapte volgens mij goed wat ik bedoelde met deze reactie gelukkig. En ik begreep uit haar reactie daarop ook weer heel goed wat zij bedoelde (en dat ze dus niet meteen gingen ' zoeken' naar een persoon die er op leek).

5. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

#45 Gerbera, 12 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2012
    Ik sluit me ook aan bij wat blinky zegt, absoluut serieus nemen. Dat schreef ik eerder ook al, dus daarin verschillen we niet van mening.

Ik heb gezegd dat ik (op basis van mijn kennis en ervaring) het de meest onlogische verklarind vind in deze situatie. Dat is iets anders dan " direct een kant op scheren"

6. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Dit vind ik heel leuk, wel gezellig zo'n clown! :)

7. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Dan zou ik dit, net als TS, serieus nemen en op zoek gaan naar een manier om mijn kindje hiermee te helpen. Op een open manier. Maar ik zou inderdaad fantasie als uitgangspunt nemen, mijn uitgangspunt zou niet zijn dat er geesten zijn, omdat ik dat (nogmaals) de meest onlogische verklaring vind op basis van wat ik weet en heb meegemaakt.

8. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Gelukkig heb je wat aan de reacties. Succes!

9. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

(Offtopic..oeps sorry..schaam...excuses..veel te veel berichten maar ik vond het wel netjes om te reageren. Kan ik ook verschillende personen quoten in 1 reactie? )

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou het ook niet zo serieus nemen. Sja zwart haar en een bril en je vriend zijn opa had toevallig zwart haar en een bril????
    Kom op hoeveel mensen met zwart haar en een bril zijn dr...

En sja mijn dochter ziet ook nog steeds elke avond zwarte piet op het dak... misschien is het wel de geest van zwarte piet...

nee zonder gekheid. Ik denk dat je het gewoon eens rustig aan moet zien zonder gelijk aan dit soort dingen te denken.

Deel Deze Pagina