zoontje ziet geesten?

Discussie in 'De lounge' gestart door hardloper, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Als je het mij vraagt zijn daar 1001 verklaringen voor.
    Maar ik wil jou verhaal absoluut niet teniet doen, want daar heb ik het recht niet toe. Dit is jullie ervaring.
    Ik vindt het alleen moeilijk te geloven om in deze gevallen, voor de volle 100% vanuit te gaan dat het geesten o.i.d. te zijn.
    Ik zeg ook niet dat ze niet bestaan hoor. Maar omdat het jonge kinderen zijn en ze soms nogal onverklaarbaar uit de hoek kunnen komen.

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik denk zelf dat kinderen idd meer zien, voelen en weten als ons.

Simpel voorbeeld een van mijn vriendinnen heeft een dochtertje Nina. Bij mijn eerste zwnagerschap had nina al tegen haar moeder gezegd "mamma Lene heeft baby-buik, een meisje" Mijn vriendin was toen eerst beetje boos op haar geworden (ik had immers te horen gekregen nooit kids te kunnen krijgen) en gezegd dat ze dat soort dingen niet moest zeggen omdat ze mij daar pijn mee zou doen, 2 wkn later kreeg ze van mij een telefoontje dat ik zwanger bleek te zijn. Met mijn 2e zwangerschap idem dito, zij zei kort na me verjaardag "mamma Lene heeft weer meisje in de buik" waarop me vriendin dus grappig antwoorde nee joh die is er toch uit dat is Maricha" nina: "nee mamma zit een ander meisje in Lene buik"

Nu is haar nicht zwanger en zonder het te weten zei Nina dus dat het 2 baby's waren en dat het 2 meisjes waren... Wat bleek na de 12 wkn echo... een tweeling... wat bleek na de 20 wkn echo.. 2 meisjes!

Nu is een gezamelijke vriendin van ons zwanger en afgelopen weekend toen ik mijn verjaardag vierde zei Nina dus uit het niets (nina wist niet dat onze vriendin zwanger was) "zij heeft een baby meisje in haar buik" Nou we stonden echt allemaal verwonderd te kijken... nu nog 14 wkn wachten en dan weten we of ze het voor de 4e keer juist heeft

3. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

18 jul 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    ik geloof er ook zeker in dat kinderen meer zien als somige mensen.. zelf heb ik dit ook altijd gehad.. meschien heeft een van jullie tips hoe ik straks het beste met me kindje hiermee om kan gaan?

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik doe er niet zoveel mee/aan... Mijn dochtertje voelt zich er goed bij, is niet bang... dus ja wat moet je dan doen....
    En idd als je haar kamer binnenkomt (als ze dan weer nachtelijke gesprekken gaat krijgen) komt er een golf van rust over je heen en het voelt echt als een warme deken die je omgeslagen krijgt...

Dus hier geen tips voor je. sorry

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hihihi hier ook hoor, Kylian kan al vanaf zijn geboorte echt ergens naar kijken maar wij zien niets.

Maar ach het zal wel, misschien toch een schaduw of een spinnetje of wat anders dacht ik altijd.

Totdat we 's nachts in 1 keer hoorden Hai Opa Hemel :confused: en Kylian de volgende ochtend op een oude verjaardagsfoto waar dus meerdere mensen op staan, zonder enige aarzeling Jan's (overleden) vader aanwees.
    En vervolgens ook nog eens mijn (overleden) oma en die ook meteen bij de goede naam noemde :)

Eigenlijk besteed ik er weinig aandacht aan, als hij er zelf over begint dan klets ik gewoon lekker met hem mee.

Groetjes anita

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    De enige tip die ik nu even snel kan geven, is ermee om te gaan alsof het normaal is. Gewoon op een luchtige manier, en er verder niet al te veel aandacht aan schenken. Op die manier boezem je je kind in elk geval geen angst in.
    Ik ben er ook van overtuigd dat kleine kinderen nu eenmaal meer zin dan de meeste volwassenen. Mocht dit op latere leetijd doorzetten, kan je er altijd nog inhoudelijk op ingaan met je kind.

Maar dat is mijn mening he... iedereen moet natuurlijk doen waar die zich zelf prettig bij voelt.

7. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Het zit ook bij ons in de familie,en mijn dochter ziet ook,Wij hebben een vaste begeleider en omdat mijn dochter vaak erg onrustig was adviseerde ze me om een nachtlampje aan tehouden s'nachts,daar kunnen doorreizergers niet tegen,en dat helpt ook enorm bij haar.
    Zelf probeer ik het zoveelmogelijk af tesluiten,mijn vriend is zo nuchter als wat,.en omdat ik vroeger alveel heb meegemaakt op dat gebied wil ik het niet.Maar we hebben regelmatig mijn opa/oma op bezoek en dat is dan wel weer fijn...

8. hardloper

hardloper Niet meer actief

Daar gaat je verrassing :rolleyes: ;)
    Bijzonder hoor!

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn broer is er teveel mee bezig geweest en is er helaas ziek van geworden, hij slikt nu nog medicatie om alles te onderdrukken, hij is geestelijk ziek geworden nadat hij geesten had opgeroepen, weer een hele andere kant, de duistere kant, dus zolang het onschuldig blijft dan is het okay maar bescherm en informeer je kinderen wel als ze er tever in gaan.

10. hardloper

Oproepen is ook echt gevaarlijk. Dat heb ik vaker gehoord/ gelezen. Ik hoop dat je broer er wel weer uit komt!

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hoop ik ook maar het is al 15 jaar geleden en het is nog steeds niet goed, dus ik vrees dat hij voor zijn leven getekend is.

12. hardloper

Shit zeg. Ik kan me voorstellen dat je dan het vertrouwen een beetje kwijtraakt dat hij beter wordt. :(

13. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Denk dat je het ook vooral niet weg moet wuiven ,gewoon erin meegaan.. doe ik namelijk ook met mijn dochtertje , weet niet of ze geesten ziet maar vind het wel vreemd dat ze sinds ze geboren is nog geen 1 nacht door heeft geslapen , altijd midden in de nacht of savonds herhaaldelijke keren wakker word uit het niets .. met iets praat terwijl er niemand is en namen van overleden mensen noemt en dan wijst in de lucht .. nogmaals ik denk het maar weet het niet zeker .. maar ben wel van plan om er gewoon met haar over te praten , en vooral niet zeggen dat er niets is of niet bestaat ..

14. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    Ik ben van Surinaamse afkomst en bij ons zijn zulke dingen heel normaal.
    Kinderen zien en voelen de aanwezigheid van geesten.

Het is voor jou niet verstandig om ertegen te praten of zeggen dat het weg moet gaan, ik snap dat je het doet om je kind te beschermen, maar het kan averechts werken.

Gewoon de kleine troosten en verder gewoon hetgeen wat er in de kamer is met rust laten.
    Wie weet was die er al voordat jij kwam en als het echt kwaad in zin had, had je dat allang gemerkt.

15. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    :confused:
    Oei, glaasje draaien is absoluut GEEN SPEL!
    Heeeeel gevaarlijk. Echt nooit doen. Zijn de 'verkeerde' geesten die je daarmee energie geeft hoor. Kan zeer gevaarlijke situaties opleveren.

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Kzou er idd niet tegen gaan praten, gewoon totaal negeren.. ik heb idd ook gehoord dat kleine kinderen meer vatbaar zijn voor dit soort dingen, maar of het nou ook echt zo is..

kunnen we nooit achterkomen :D

17. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoe 'zie' jij dit dan Care?
    Het is namelijk mijn ervaring dat dit geen kwaad kan.
    Kunt altijd op respectvolle wijze vragen de kamer te verlaten, voelt zelf wel of hier gehoor aan gegeven wordt (en/of ziet het aan je kindje).
    Zo niet, dan wat zwaarder geschut in zetten.

Ben wel benieuwd, vooral omdat ik weet dat in Suriname de zwarte magie veel meer leeft dan in Nederland.

18. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    ik geloof ook zeker dat ze er zijn omdat ik zelf zulke rvaringen ook mee maak.
    wat je t beste kan doen is t accepteren dat ze er nu eenmaal zijn. ik krijg regelmatig bezoek van mijn overleden oma. toen een tijdje geleden onze familie behoorlijk in de put zat door mij en mijn broertje, werd lastig gevallen door mijn onderbuurman en mijn broertje zat vast, ben ik uit angst uit huis gevlucht nar mijn ouders, toen die nacht kwam oma langs. heb t die ochend verteld en die zelfde dag gingen we bij mijn broertje langs en die vertelde ook doodleuk dat oma bij hem in de kamer stond en zij tegen hem dat t allemaal goed kwam. en uiteindelijkis dat ook gebeurd.
    toen ik 3 was begon t bij mij en hield hele verhalen tegen een overleden oom van mij. mijn moeder vroeg of ik wilde beschrijven hoe hij eruit zag. nou hij was al overleden toen ik nog geboren moest worden maar kon precies beschrijven hoe en wat en mijn ma zag ook echt mijn voetenend van t bed inzakken alsof iemand op bed bij me za t en zo hebben we dus meerde dingen meegemaakt. en nu merk ik dat mijn dochter ook soms naar de muur staart en ook begint te lachen. vraag me wel af wat of wie dat is maar wordt er niet akelig van

ik heb me er altijd voor open gesteld en ben ervan overtuigd dat je op die manier t beste je kinderen kan helpen en steunen. maar ik ben er ook van overtuigd dat kwade geesten niet langs kunnen koemn voordat je ze opgeroepen hebt en ze komen denk ik niet in de buurt van kinderen .
    vooral niet als ze van die aanwezigheid gaan schaterlachen haha.

groetjes susanne

19. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

omdat ik er graag op wilde reageren.. niet iedereen geloofd in "geesten"... ;)

20. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

elke oude grijze man ziet een kind als een opa... vrij logisch ook toch..

Deel Deze Pagina