Oke das duidelijk Daar verschillen we dan in, maar ja eigenlijk is dat altijd wel kwa geloof. Alhoewel, ik geloof eigenlijk wel dat mensen "geesten" zien, dat dan weer wel, maar niet dat het goed is en al helemaal niet dat het echt de overledenen zijn. Maar ik hoop dat jullie hier rust in vinden zoals je wilt en wens je een gezegende kerst
@Guppienl Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar bergkristal is ook goed om een ruimte zuiver te houden. Je zou het op zijn nachtkastje kunnen zetten. Vertel je zoontje ook dat als hij wil dat ze weggaan, hij ze weg kan sturen door te zeggen dat ze weg moeten gaan.
wat jij geesten noemt, zijn inderdaad ook geesten. Wij zijn ermee bekend. Sommige mensen zullen je zeggen dat je met ze om moet leren gaan, maar als je je met ze inlaat, zullen ze je leven steeds meer gaan beheersen! Het zijn demonen, die over je leven willen 'heersen'. Als ze je ervan kunnen overtuigen dat ze onschuldig zijn, hebben ze je te pakken en kunnen ze hun rotklusjes opknappen. Ze zullen je introduceren in hun levenswereld; dat kan van alles betekenen, van fluisteringen, kloppingen, voetstappen, electrische apparatuur die 'spontaan' aan en uit gaat en nog veel meer. Vergis je niet, dit is niet onschuldig, want hun 'baas' is de duivel. Of je in hem gelooft of niet, dat maakt niet uit - zij zullen alles op alles zetten om jou in hun 'macht' te krijgen. Zelf kun je daar niet zo heel veel aan doen, feitelijk. Je kunt denken dat het weg is (zoals jij misschien wel gedacht hebt), maar het zal weer terug komen. Interessant dat je zegt, dat jij het zelf ook hebt gehad en je oma ook. Het is niet 'erfelijk', in die zin, het zit niet in de genen - er is niets mis met jou of zo, het is ook geen ziekte of wat dan ook maar. Iemand bij jou in de familie zal zich ooit met occulte zaken hebben bezig gehouden (hekserij, glaasje draaien, occulte spelletjes of wat dan ook maar). Hierdoor is er een opening ontstaan voor deze demonen om binnen te dringen in je leven. Ze zullen jou en je kind (eren) en alle geslachten na jou blijven achtervolgen, tenzij je er nu mee afrekent. Er is maar 1 iemand die deze demonen definitief kan verjagen. Spiritisten, heksen of andere mensen die spiritueel actief zijn, zullen tijdelijke oplossingen kunnen aanbieden, maar het probleem zal terug komen. Ook salie helpt niet. De enige manier om definitief hiervan af te komen is je leven over te geven aan Jezus. Hij alleen heeft de macht om een definitief halt toe te roepen aan deze geesten. Hij is namelijk God, en heerst over alles. Alleen als je zijn heerschappij over jouw leven aanvaardt, zul je werkelijk helemaal vrij zijn. Ik heb hier zelf erg veel last van gehad nadat ik christen werd. Ik heb in mijn jeugd me bezig gehouden met veel occulte dingen,tarot leggen, wicca ....enz.... Juist toen ik christen werd werd het stukken erger. Het begon echt te spoken in huis. Prullenbakken klapperden, voetstappen. Maar ook deed mijn kat precies hetzelfde als wat jouw zoontje doet. Hij staarde constant naar dingen en rende dan met de staart tussen de benen weg. Heel eng allemaal. Ik heb hier met de voorganger over gesproken en ik heb mijn zonden uit het verleden beleid en heb de demonen in Jezus naam weggestuurd. Weg was alles, kat deed weer normaal Later toen ik getrouwd was verhuisden wij naar een nieuw huis. Op een nacht werden we wakker van voetstappen in het huis, keukenlaatjes die rammelden. Wij dachten DIEVEN! Dus mijn man heldhaftig naar beneden maar er was niks te vinden. Weer naar bed, en ja hoor weer datzelfde gedoe! Toen pas drong het tot me door! We hebben ze weggebeden in Jezus naam en nooit meer last van gehad. 2 weken later kwam er een opaatje van ergens in de 80 langs die vertelde dat hij vroeger in dat huis had gewoond en of hij het even mocht bekijken. Hij vertelde toen dat er naast ons in het huis een "magier"(zoals hij het noemde) heeft gewoond.....het was mij toen meer dan duidelijk waar al dat lawaai vandaan kwam.
*magk even.....Blah blah blah....* Niet tegen de startster van dit topic...(geloof zelf ook in andere dingen) Doe gewoon wat jij denkt dat goed is, en ga hier niet je geloof zitten verkondigen....iedereen 'gelooft' toch weer in wat anders....... De mama vroeg om tips, geen hulp met het kiezen van haar geloof.... :S
ik had eerlijk gezegd al zo'n reactie verwacht. ik vertel mijn mening, en mijn verhaal..... precies zo als anderen ook doen
eehhh..tja...ik geloof er zeker wel in maar van jouw post krijg ik alleen maar koude rillingen? Is jouw verhaal en dus je goed recht om het te typen als jij dat wilt maar ik persoonlijk vond dit iets te..heb er niet eens de woorden voor..soort van the exorcist of zo.
haha sorry hoor maar hier krijg ik echt de slappe lach van... komop zeg! demonen.. die zie je op televisie in fantasy series.. haha.. wel met beide beentjes op de grond blijven staan he.. tis maar net waarin je geloofd, wat je dan als echt ervaart..
de enige manier om eraf te komen is ophouden je met die onzin bezig te houden.. sjonge jonge moet niet gekker worden zeg.. :s
sjezus zeg, moet het dan ook echt altijd op zo'n rotmanier ghita?! T is háár verhaal, zij gelooft hierin. Wij kunnen het vreemd vinden maar dat hoeft niet te betekenen dat je iemand de grond hoeft in te trappen?! Gadverdamme zeg! Doe toch een keer normaal zeg.
ik hoop dat jij zelf eens een keer iets meemaakt zodat je weet dat geesten bestaan! maar als je er niet voor open staat idd, zal er ook niet snel iets gebeuren.. ik zelf heb al zoveel meegemaakt op dit gebied, dat ik gewoon weet dat het geen onzin is! sommige dingen zijn niet te verklaren! en ik ben niet gek ofzo...
Hé... dit deel van Harry Potter ken ik niet. Grapjuh.... Maar.... wie ben ik om te zeggen dat dit onzin is wat jij schrijft, ik was er niet bij natuurlijk. En als je het echt hebt meegemaakt, zal het ook vreselijk zijn geweest. Ik ben in ieder geval blij dat je er nu geen last meer van hebt.
Allereerst..... Sta er iedere keer weer van versteld hoe snel een gewoon gesprek waarin iedereen haar ervaring met de anderen deelt, kan ontaarden...... Jammer hoor! Ieder haar ding. Haar overtuigingen.... Wat mij betreft geen reden om elkaar zo aan te pakken als deze niet met elkaar overeen komen. Maar ja, wie ben ik? Eh, voor de duidelijkheid: Ja, wat mij betreft gaat het geloven in 'geesten' en het geloven in Jezus Christus (EN in de Buddha, Krishna, Allah en noem ze allemaal maar op) PERFECT samen. Mij valt op dat de term 'geesten' voor ieder een andere lading heeft. Daarom ook wil ik toch even opmerken dat er wat mij betreft 'geesten' en 'geesten' zijn en dat er een wereld (wat zeg ik....universum!) van verschil tussen die twee zit. De ene soort komt van het licht, de ander van het duistere, kwade.
Het is volgens mij echt niet altijd een kwestie van : eerst ZIEN dan GELOVEN... Nee hoor! Hier maar weer al te duidelijk dat eerst GELOVEN dan ZIEN net zo goed opgaat. En dat is ook prima. Ieder heeft een vrije wil en dat is niet voor niets. Maar hé, we hoeven elkaar toch niet op de brandstapel te gooien omdat dit 'geloven' van de ander ons zo bevreemdt?
Voor de duidelijkheid...ik bedoel dat 'geloven' dus niet eens in religieuze zin. Ik denk..zeg het maar even voor de duidelijkheid. Zou het zonde vinden als er hier een slotje op zou komen.
voor de zoveelste keer jessy, iedereen heeft zo zn eigen mening.. en als je zoiets op een forum zet kan je ook wat minder leuke antwoorden verwachten.. als jij er zo'n last van hebt reageer dan eens niet op alles wat ik typ! jij denkt zo.. ik denk zo.. punt.. en ja ik mag ook mijn mening hierover kwijt.. waarom moet je daar altijd over lopen zeuren?
goh wat lief van je.. wat een puur mens ben je.. ik doe niet aan die onzin dus zal er ook geen waanideeen aan overhouden...
@Ghita, je mening geven en mensen de grond inboren zijn 2 hele verschillende dingen. Ik reageer gewoon op de hele nare toon die jij in je posts gebruikt, dat irriteert me mateloos dus in die zin geef ik dan ook mijn mening. Heb je er last van dan is dat jouw probleem, niet de mijne. Ik lig dan daar weer niet wakker van zoals jou het geen ene reet interessert hoe bot en uit de hoogte je overkomt in je posts.