Misschien kunnen mensen die er niet in geloven beter niet in dit topic reageren. Dan is er niks aan de hand denk ik. Oja, en on topic blijven en via pb dingen uit gaan vechten. ( pot verwijt...)
Is denk ik inderdaad een kwestie van on-topic blijven, bosi333 en aangezien TS er wel in gelooft en vanuit die optiek ook haar vraag stelt en een antwoord zoekt in die richting, is het waar het dit topic betreft misschien eerder onhandig (en leidt het af van de eigenlijke vraag) dat mensen die er niet in geloven reageren. Maar dat hoeft volgens mij dus niet altijd zo te zijn. Hangt af van de vraag. Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het nu gaat met jou en je zoontje, Guppienl? Heb je nog iets kunnen doen met de tips van de mensen?
Guppienl, ik hoop dat een van de tips je geholpen heeft. Van zo'n verhalen gaan de haren op m'n armen recht omhoog staan. Ik moet er niet aan denken dat Liene of Tisse zoiets meemaken, want dan hebben ze dus wel een angstige mama naast hun bed. Gelukkig hebben ze een rustige, rationele papa.
hmm ik ben zelf ook heel nuchter maar heb ook weleens het idee dat mijn zoontje (1 jaar) meer ziet dan wij. En we zijn bij een show van Derek Ogilvie geweest, jeetje ik zat gewoon met m'n oren te klapperen, ik geloof nu wel degelijk dat er meer is dan dat wat ik kan zien of voelen. Ik ben heel erg op Tim gaan letten sinds ik van hem een foto heb gemaakt met een lichtbol recht boven zijn hoofdje. Als we langs de foto's lopen van mijn ouders (beide overleden) wil hij ernaar kijken en ze pakken (en dat heeft hij alleen maar bij die foto's) Ook hij kijkt soms ineens ergens gericht naar en wijst dan, ik probeer nu maar iets te vragen zoals zie je oma daar? ik weet anders ook niet hoe ermee om te gaan, hij is zelf rustig op zo'n moment dus ik wil hem ook niet bang maken voor iets. We een verre kennis die ook geesten ziet en ook boodschappen krijgt, zij heeft al eens een boodschap van mijn moeder doorgegeven en dat was zeker iets dat ze niet kon weten!
dit snap ik nou nooit he, je gelooft in jezus DE ZOON VAN GOD naar jullie zeggen , en tegelijkertijd IS hij ook god, hij is toch niet de zoon van zichzelf? je luistert toch ook naar je baas, toch niet naar zijn secretaresse, toch is jezus altijd het beeld van de christenen en katholijken en weet ik wat voor soorten "in jesuz gelovende stromen" er nog meer zijn, waarom dan niet "zijn vader" de GOD zelf? heb eerbeid voor ieder zijn mening en geloofsovertuiging of gebrek ervan maar ik snap dat jezus en zoon van god gedoe nou nooit
Vind dit echt een mooi onderwerp... Ikzelf zie dingen niet zie geen geesten etc. Iedereen heeft denk ik wel eens wat bizars mee gemaakt... Ik droom soms dingen die een week later werkelijk gebeuren... Ik voel aanwezigheid...maar zie ze niet...! Kinderen zien tot hun 4de jaar alles...men zegt dat dit gelijk een Fantasiewereld is...Een vriendje die niet bestaat bijvoorbeeld. Hoe vaak zie je kinderen uit het niets brabbelen tegen een muur! Als je er werkelijk op gaat letten zul je zien dat dit vaker gebeurd dan je misschien hoopt of verwacht. Ik ben van mening dat je kinderen zelf ervoor open kan laten stellen ja of de nee...Als je je kindje laat merken dat het iets kwaadaardigs is wat hij/zij hoort of ziet sluit het zich er voor af...Bassie en adriaan met het liedje Spoken Bestaan Niet heeft veel invloed op een kindje...Denk ik zo... Wisten jullie dat kinderen pas na hun 4de jaar alles zich kunnen herinneren!? In veel gevallen is dit zo...het is uitzondering als je je iets herinnerd... Je ziet ook dat ouderen die op hun sterfbed liggen een opleving krijgen...En voor naaste vaak aan het ijlen zijn...Maar dit gewoon herinneringen zijn uit hun zeer vroege jeugd.
off topic: bij de katholieken gaat het voornamelijk om moeder Maria - of zoals mijn man het zegt (die zelf katholiek is)... "als je wat gedaan wilt hebben, dan ga je bij moeders langs". (bij voorbaat: ik wil niemand tegen het verkeerde been schoppen of onrespectvol zijn). on topic: mijn moeder heeft wel eens met mijn opa (haar vader) contact gehad in een hele moeilijke periode voor haar. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Mijn man zegt altijd dat zijn moeder bij hem is, dat ze in zijn dromen contact maakt met hem. Toen ik een periode had dat ik er doorheen zat, zei hij tegen me: "als je een warme hand op je schouder voelt, dan is dat mijn moeder die je troost". Ik heb haar niet gekend, ze is overleden voordat ik mijn man leerde kennen. Hij had het haar gevraagd om ze mij wilde troosten. En ik moet zeggen, ik heb die warme deken 1 keer gevoeld en voelde ik me een stuk rustiger worden. Nu betrap ik me er wel eens op dat ik haar "zoek" als ik het moeilijk heb ... Ik denk ook dat kinderen veel opener zijn, en dat dat zoek raakt zodra ze zich ervan bewust worden en de grote wereld het als onzin afschildert. Ze gaan dan toch twijfelen en hup - dan gaat de deur dicht.
Ik heb er in mijn pubertijd zelf ook heel veel last van gehad. Ik heb een keer gehad dat ik op weg naar huis iemand om mij heen voelde em daar werd ik heel bang van. Eenmaal thuis wilde ik naar boven rennen omdat mijn moeder boven was alleen werd ik iedere keer na 3 a 4 trdeden weer naar beneden geduwd. Mijn moeder stond bovenaan de trap en zag het zo gebeuren! In het begin wisten we niet hoe we er mee om moest gaan tot dat een vriendin van mijn moeder (zij heeft altijd haar oma om haar heen) vertelde dat je gewoon duidelijk moet zeggen dat je er niet van gediend bent. Mij heeft het heel goed geholpen want na korte tijd heb ik er nooit meer last van gehad! Dus misschien kan je je zoontje helpen door voor het slapen gaan te zeggen dat ze weg moeten gaan en hem niet mogen lastig vallen...
Nu we toch in deze sferen zijn heb ik ook nog iets.. Ik lag op bed met mijn 2 meiden en de jongste zat maar Mama Mama vond het zo grappig ik wilde er een filmpje van maken voor mijn man zo gezegd zo gedaan. Ik ging het nog even terug kijken omdat het wat donker was in de kamer.. Je ziet niks maar je hoort Luna Mama Mama zeggen en daar doorheen zegt een mannen stem Mamaa heel rustig maar duidelijk niet 1 van ons.. ale: Laat ik even duidelijk zijn dat mijn kinderen er niet bang voor zijn! Toen ik het filmpje afspeelde zijn mijn oudste Mama wie is dat? Heb eerlijk gezegd dat ik het niet weet. Vandaag komt er een medium gewoon even voor de zekerheid want mijn jaagt het de stuipen op het lijf! Ik zet vandaag het filmpje op mijn hyves ik zal de link hier doorgeven voor de gene die geintresseerd zijn.
En ik weet niet wrm maar ik zeg altijd al uit gewoonte allemaal de kamer uit Luna moet lekker gaan slapen. miss dat dit jou ook helpt. Ik denk dat ik ook gevoelig ben neem regelmatig iets waar maar ik wil het gewoon niet vind het echt eng.
Ik vind dat mensen die nooit iets dergelijks hebben meegemaakt, niet kunnen oordelen of het nu wel of niet iets paranormaals is geweest wat hier verteld wordt. Of het nu een mooie gedachte is of gewoon een feit, dat je overleden dierbaren over ons waken, doet er niet toe. Maar mensen hebben er steun aan. Heb hier respect voor. Zelf heb ik nooit iets dergelijks meegemaakt maar ik denk dat ik daar ook nog niet aan toe ben. Dat gevoel heb ik gewoon. Verder laat ik het mijn leven niet bepalen, als er iets paranormaals gebeurd, gebeurd het en op het moment zelf weet je denk ik wel wat je er mee moet doen.
hey Vivian, alles goed met Luna? Ik heb ff op je hyves zitten neuzen maar kan je filmpje niet vinden hoor, ben wel heel benieuwd! Enne dat medium dat je kent geeft die ook weleens readings bij vreemde (lees wij )? We zijn nl bij een show van derek ogilvie geweest en we denken dat hij contact had met mijn moeder maar iemand anders was ons te snel af met handen opsteken....helaas
Allereerst, allemaal bedankt voor de reacties. Ik weet dat iedereen het op zijn eigen manier ziet, net als geloof, en ik waardeer echt iedere reactie, ik pik gewoon eruit waar ik wat mee kan. En verder heb ik hem een steen uit laten zoeken. Vond het heel grappig, hij pakt een bergkristal in de vorm van een ruwe piramide, hield die stevig vast en ging met de rest spelen . Die heb ik onder zijn bedje staan nu. Met het idee dat de piramide dan uitstrekt om hem als ie slaapt. En verder vragen we nu elke keer als hij gaat slapen of iedereen weg wil gaan, dat rune gaat slapen en dat het belangrijk is dat hij het daar rustig voor heeft. En het is misschien toeval, maar hij slaapt tot nu toe (ook smiddags ) zonder morren en huilen in. Zijn kamertje voelt ook rustiger. (en als zijn zusjes hem niet wakker maken snacht slaapt hij dus ook door) In de vakantie ga ik kijken of ik langs kan bij iemand die wat meer in dat gebeuren zit. die was rune al eerder opgevallen volgens mijn moeder, dus ik wacht haar nu af. Groetjes, Lidwina