zoontje zijn haar scheren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stephanie86, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    heeft er iemand toevallig een goed filmpje van het scheren met tondeuse?
    knip mijn zoontje zijn haar eigenlijk altijd alleen wil het aan de zijkant wat korter hebben daarom graag met tondeuse. alleen heb ik dat nog nooit gedaan.

wil het bovenop wel graag wat langer houden

2. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik doe het haar van m'n zoontje altijd helemaal met de tondeuse.. En dan niet zo'n tondeusekapsel haha! Ik doe de zijkanten standje kort, boven op zet ik de tondeuse op een hogere stand en dan de overgangen doe ik op een standje er ergens tussen in, net zo lang tot t goed is. Ik heb geen filmpje voor, ik ben t gewoon gaan proberen.

3. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    wat mij het lastigste lijkt is de overgang zeg maar van kort naar iets langer. hij heeft vrij dun haar ook.

mocht het bij hem nou helemaal lukken misschien dat ik mijn man dan ook kan doen. gaat hoop geld schelen dan

4. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ja overgang is ook lastig! Maar hoe vaker je t doet hoe handiger je er in wordt, dat was hier wel zo. Mijn man doe ik soms ook! Kost wel meer tijd dan bij zoontje.

5. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik zag 't gister nog bij de kapper met mijn zoon, was druk hem rustig houden maar volgens mij deed de kapper 't zo; zijkanten tondeuse op de huid, overgang een kam strak (?) op hoofd en dan tondeuse over de kam heen en dan bovenop kam iets verder van hoofd af en dan weer tondeuse er overheen en daarna nog bijknippen bovenop een beetje. Kan 't mis hebben hoor zoon was nogal drama aan 't maken dus niet heel goed kunnen kijken. Mocht de overgang niet mooi worden kan je ook nog zo'n streepje scheren tussen zijkant en bovenkant is blijkbaar toch in :p

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook, al sinds hij 11 maanden is. Man doe ik ook altijd zelf.

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Zo doe ik het ook bij mijn jongens. Je kamt van onder naar boven zeg maar. En haalt dan de tondeuse over de kam.

Ik weet niet of je een tondeuse hebt met verschillende kammen? Ik doe het ook wel eens met verschillende kammen. Ik begin in de nek met 3 mm, dan daarboven een rand op 6 mm en langs de bovenkant 9 mm. En dan bovenop het hoofd 12 mm.

Ik ben er lang geleden gewoon mee begonnen. Heel simpel, als het niet helemaal goed lukt gewoon de tondeuse over het hele hoofd. Het groeit vanzelf weer aan.

8. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    thanx voor de info. heb vanmiddag voor het eerst zijn haar gedaan met tondeuse. volgende keer bbovenkant iets langer houden als ik nu gedaan heb maar opzich aardig gelukt

9. Logan

Logan Niet meer actief

Oke, tip van de pro ;). Allereerst zou ik zelf nooit maar gaan knippen maar mocht je dat toch willen...
    Als je met opzetstukken werkt dan gebruik je bijvoorbeeld 6mm voor de zijkanten en achterkant en ga je met 9mm over de rand.
    Het streepje wat ik hier lees zit vaak iets hoger dus dat zou ik er vooral niet in maken daar :D.

Het mooiste wordt het met de kam en schaar of kam en tondeuse. Even een handigheidje maar je begint met de kam strak op de huid en maakt een soort kiepbeweging met de kam waardoor je uiteindelijk de lengtes steeds langer houd.

10. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ik vind het gewoon hoop kosten om elke maand ofzo naar de kapper te gaan. groeit zo ontzettend hard en als ik naar kapper ga is t krijsen en als ik t zelf doe zit hij gewoon rustig. denk dat ik volgende keer zijkanten opscheer en dan bovenkant knip

11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik knip het ook meestal zelf. En dan eens in de zoveel tijd gaan we naar de kapper die dan alles weer kort knipt ook maar dan recht want op ten duur ziet het er echt niet meer uit dus de kapper mag het dan rechtmaken en daarna neem ik het weer over :D

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik doe het oom altijd zelf met tondeuse.
    Hier thuis is het al een hoop geschreeuw en dikke tranen laat staan bij een kapper.
    Toevallig de laatste keer zijkanten 1 standje korter dan boven op.
    Ik volg de vorm van zijn bol en bijna ter hoogte van de "inhammen" recht door omhoog.
    Eerst deed ik alles 1 stand, na een week kan er weef gel in en staat het weer mooi omhoog :D.
    Enige nadeel vind ik de ronding bij de oren, beetje eng ook met een schaartje.
    Na bijna 4 jaar kom ik soms zulke lange haren tegen dat die waarschijnlijk nooit het schaartje hebben geraakt hahahahah :p.

13. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    ik had het nu bovenop ook net 1 stand langer gelaten maar volgende keer wil ik dat nog wel langer hebben. hoeveel mm doen jullie het?

Deel Deze Pagina