Hallo, Mijn dochter van 6 heeft sinds dit jaar wss al de 3e buikgriep te pakken. Ik ga me zo stilaan een beetje zorgen maken. Vorig jaar is ze maar 1x ziek geweest (hadden we met zijn drietjes griep), maar dit jaar zou het al de 4e keer worden. Opa en Oma hebben haar daarstraks uit school gehaald omdat ze klaagde over buikpijn. Ze ligt nu bij opa en oma op de bank, opgerold. Ze zegt dat het rommelt van binnen. Het is dus maar weer afwachten, maar het zit me toch niet lekker. Ze krijgt al extra vitaminen en daar deed ze het vooralsnog heel goed op. Maar nu lijkt het om de haverklap mis. Herkent iemand dit? Ik ga zelf nog wel een afspraak maken bij de huisarts eventueel.
Heeft ze niet iets gegeten waar ze misschien niet tegen kan en het lijkt op buikgriep? Een overgevoeligheid voor bepaald eten? Ik roep maar iets hoor.
Mijn zoon kwam ook altijd met buikpijn uit school, of vòòr schooltijd. Bij hem kwam het door dat de lesstof niet bij hem aansloot, zich verveelde.
Hier ool al 3x, samen met andere klasgenootjes, dus wel echt een virus. Gewoon dikke pech hier dus, helaas!
Als het een virus is kun je er niks aan doen, maar ik heb wel eens begrepen dat wat ze buikgriep noemen vaak voedselvergiftiging is, dus iets te rauw gegeten, of iets dat net niet meer goed is, of met een net niet schoon mes vlees gesneden ofzo. Maar als ze alleen buikpijn heeft kan het ook iets met de darmen zijn, of spanning. Onze dochter heeft heel vaak buikpijn. Het zit niet zo in haar om gespannen te zijn over kleine dingen, maakt zich niet zo snel druk, zit goed in haar vel. Bij haar denk ik toch wel dat ze ergens allergisch voor is, maar ik kan niet ontdekken waarvoor. We zouden het natuurlijk kunnen laten testen, maar het belemmert haar verder niet in haar dagelijkse bezigheden dus laten we het voor nu maar zo. Beterschap voor je meisje!
Dank jullie wel voor de reacties. Gistetenmiddag is ze ineens weer helemaal opgeknapt. Heel gek. We gaan in ieder geval een afspraak maken bij de huisarts voor een allergietest. (Ze hoest ook heel veel) dab kunnen we wellicht dingen uitsluiten of rekening mee houden. Zitten veel allergieen in de familie. Ook heb ik het idee dat het op school niet meer zo fijn gaat. Maar na de schoolvakantie gaat ze ook naar een andere school. Geen idee wat het is geweest!