Hallo mede-moeders, Al vanaf jonge leeftijd is mijn zoontje, nu 10 maanden, niet dol op de fles. Hij drinkt vanaf 7 maanden zijn melk niet meer uit de fles. Om toch aan de hoeveelheid melk te komen, krijgt hij 's ochtends pap, bij zijn broodje een tuitbeker melk en bij het avondeten ook. Hij drinkt niet veel, ongeveer een halve beker (100 ml) per keer. Nu krijgt hij na zijn avondeten, rond 6 uur nog een bakje Griekse yoghurt en gaat hij rond half 7/7 uur naar bed. De laatste tijd is hij echter steeds vroeger wakker, terwijl hij na 1.5 uur alweer bekaf is. Vanmorgen hoorde ik bij het verschonen zijn maag knorren en denk ik dat hij dus zo vroeg wakker wordt omdat hij hongerig is. Nu probeerde ik vanavond om hem een flesje pyjamapap te geven. Ook deze fles weigerde hij. In een tuitbeker dronk hij 60 ml maar dan heeft hij er ook genoeg van. Iemand suggesties hoe ik hem kan helpen om 's ochtends wat langer Door te kunnen slapen? Sorry voor het lange verhaal...
Zitten er mogelijk tandjes dwars? Dan kan zuigen vervelend zijn. Helpt het als je even 5 minuten voor je hem laat drinken wat dentinox op z'n kaakjes smeert?
Het zou inderdaad doorkomende tanden kunnen zijn, maar je moet de bijsluiter van dentinox wel even lezen. Ik geloof dat je na het smeren, minimaal een half uur geen eten/drinken mag geven?
Ja, dat staat er, maar na een half uur is de dentinox allang uitgewerkt. Is namelijk een kortdurende pijnstiller, met lidocaine. Ik gebruik de dentinox dus om acute pijn even kort te kunnen handelen en is dus juist ideaal om ze net even de pijn te verlichten en dan vervolgens wel even te kunnen eten. Als de pijn echt constant is, heb je aan dentinox geen fluit en geef ik dus 3 keer daags een zetpil. En dan voor eetmomenten aan dus nog even dentinox, als de pijn zo heftig is dat eten niet gaat maar er wel honger is.
Het ligt denk ik niet aan tandjes, want hij heeft vanaf het begin al nooit makkelijk uit de fles gedronken... en hij drinkt al 3 maanden niks meer uit de fles... het probleem is dat hij eigenlijk nooit melk wilt drinken zonder te eten. Daardoor krijgt hij rond zes uur als laatste wat binnen en heeft hij dus 's ochtends vroeg honger...