Die kusjes op de mond zijn juist zo héééééééérlijk!!!!!!!!!!!! Jullie weten niet wat je mist als je alleen de wang toestaat om gezoend te worden! Haha. Ik vind het doodnormaal om mijn kinderen op de mond te zoenen. Ook opa´s en oma´s. Zou het ook prima vinden als zoonlief een verkering heeft waarmee hij 3x per dag een kusje wil delen Sommige mensen laten het een beetje klinken alsof het iets sexueels heeft om je kind op de mond te zoenen.... Daar snap ik dan helemaal niks van!!!
Haha, ja mee eens. Vooral van die eerste kusjes van de kids, echt zo'n aanval zeg maar, dan ga ik echt mijn hoofd niet wegdraaien. Net alsof ik vies ben van mijn eigen kids.
Tja, op zich lijkt het onschuldig, een zoen op de mond (heb er ook zoeen die met zijn meisje zoent in de huishoek). Maar je wil natuurlijk niet dat je kinderen ooit per ongeluk over andermans grenzen gaan of juist zelf de indruk wekken open te staan voor meer daan ze willen. Het is een stuk seksuele opvoeding dat nu al begint. Daarom blijf ik benoemen dat met het vriendinnentje een kusje op de hand ook al leuk is (zonder dus de rest te veroordelen) en dat je altijd eerst moet vragen of je een kusje mag geven. Thuis zijn we veel naakt, slaap vaak naakt en kids komen s ochtends vaak bij ons liggen. We gaan samen in bad etc. Bloot is dus niet raar ofzo. Wel praten we soms (bijv tijdens het eten) over grenzen. Dan doen we bijv een soort rollenspel zoals "een kindje in de speeltuin vraagt of je je billen wil laten zien". Of "een mevrouw zegt dat ze leuke stickers voor je heeft bij haar thuis" etc..... Op deze manier hopen we onze kinderen te laten voelen wat thuis wel kan maar bij een ander niet en wat te doen als ze in een nare situatie terecht komen.
Ik zal nooit mijn hoofd wegdraaien als mijn dochter mij een zoen op de mond wil geven. Maar ik geef haar nooit een zoen op haar mond. Wel heeeel veel op haar kaak, hoofd, vingers, voetjes, buik... Er is een verschil
Tsja, ik vind door kinderen zo krampachtig vast te houden dat je er alleen maar ideeèn door veroorzaakt ipv voorkomt. Mijn kids weten niet beter dat het heel nomaal is als je een kus geeft op de mond. Als ik een heel verhaal ga houden dat het allemaal niet zomaar mag dan zouden ze heel vreemd staan te kijken. Een doodnormale kus is dus blijkbaar iets geks.
Nee als gezonde volwassene zie je dat onderscheid wel, maar voor een kind is een handeling vaak gewoon een handeling. Je wi niet dat jouw kind zich bij een relatief vreemde zo vrij voelt om die op de mond te gaan zoenen. En er zijn echt kinderen die dat onderscheid moeilijk maken hoor, die zijn gewoon heel knuffelig. Thuis oke, familie tot daar aan toe, maar de buurvrouw, papa of broer van vriendjes.... waar ligt de grens? Dat wil je ze wel meegeven.
Als je een mond als een erogene zone ziet dan snap je het wel... Ik snap mensen niet die het heeeeeeeerlijk vinden een kind op de mond te kussen Maar ik zie het dus wel als iets sexueels..(.de mond )
Mijn kinderen kus ik ook niet op de mond. Maar toen ze baby waren wel haha kon ik ze zowat op vreten. Heerlijk baby.s kussen. Zou mij er trouwens ook niet te druk over maken een kusje op de mond ach vind het wel schattig om te lezen. Kinderen denken nog niet zoals wij van bah vies gek raar. Dokter tje spelen. sommige ouders gaan helemaal los als dat gebeurt. Onderbroeken blijven aan dat is een punt dat zeker is maar kijken naar een bloten buik met dokters koffertje spullen moet kunnen even naar je hart luisteren. Zeg gewoon van dat hij het alleen moet doen als hij het wil het hoeft niet en een kusje op de wang is ook goed genoeg. En alleen kindjes van zijn leeftijd 4/5 jaar. Niet ouder niet jonger.
Tsja ieder zo zijn ding. Ik vind het pas iets sexueels worden wanneer er getongzoend wordt. Mijn zoontje vind het GEWELDIG als papa en mama elkaar een gewone kus geven. We moeten hem dan optillen en dan drukt hij onze hoofden naar elkaar toe. En vervolgens worden wij overladen met kusjes. In jou ogen een vorm van incest dan denk ik haha! Ik zie het als een kind overladen met liefde voor papa en mama en liefde als gezin voor de kinderen. Heeft totaal niets met sex te maken.
Mond als erogene zone met man, ok. Mond als erogene zone met kids? Nee, dat kan ik absoluut niet zien. Komt gewoon ook niet in mij op dat iemand het zo zou kunnen zien moet ik zeggen. Ik vind het vergelijkbaar met bv. Borstvoeding geven vind ik absoluut niet erotisch, maar als manlief eraan zit is dat weer heel anders. Dat is toch prima te scheiden van elkaar?
Vaak willen prostituees niet zoenen met een klant omdat dat niks met sex te maken heeft maar met liefde voor een persoon. Genegenheid. Voor mij net zo. Een kus is liefde, genegenheid. Geen sex. (gesloten mond)
In een perfecte wereld zou dat mooi zijn. Helaas lopen er ook mensen rond die dat verkeerd interpreteren. En er zijn natuurlijk ook kindjes die dit niet fijn vinden en/of een andere opvoeding meekrijgen. Je wil niet dat jouw kind in zijn enthousiasme en onschuld over andermans grenzen gaat toch?
Dat hij niet zomaar iets mag doen zonder toestemming van de ander is een regel. Ik wil niet zeggen dat mijn zoontje al zoenend over deze aardbol loopt hoor. Sterker nog, soms roept ie heel hard neenee! Als ik om een kus vraag. Hij heeft nog niet de leeftijd om verkering te krijgen en is 100% van de tijd bij mij (behalve op de ochtend peuterspeelzaal) Vreemde mensen kussen gebeurt dus niet. Uiteraard mag dat ook niet. Maar ik bedoel ermee te zeggen dat hij iedereen waar we een goede band mee hebben, vrienden vriendinnen, ouders, opa's oma's, andere familie gewoon een kus op de mond mag geven.
Nee precies, ik kan dat ook uit elkaar houden heb beide borstvoeding gegeven omdat (ik) vind Dat ik mijn borsten daarvoor gekregen heb. niet om mijn man te pleasen /verleiden. dat is gewoon een bijkomstigheid. ik ken ook mensen die geen bv wouden proberen omdat die voor hun man waren......... Euh.......Waarom kan er melk uitkomen dan?? Heb trouwens nog nooit een koe met een push up bh een stier zien verleiden Haha ha (Ik wil hier niemand mee beledigen trouwens of voor het hoofd stoten)
tja ik zou er ook geen heel groot ding van maken... maar eigenlijk is het heel simpel. Als jullie het niet willen hebben, dan mag het gewoon niet. hoeft niet heel veel uitleg aan te zitten... je zou kunnen zeggen dat kussen alleen voor grote mensen is bijvoorbeeld. maak je er niet iets heel groots van... maar is het wel duidelijk dat hij dat voorlopig dus niet hoeft te doen. maar jij bent zn moeder... jij bepaalt wat wel en niet mag. Zeker op deze leeftijd ben jij gewoon de baas uiteindelijk. toevallig kwam onze 7jarige laatst ook met een verhaal over kussen thuis... die was hard naar de meester gerend want je gaat toch geen KUSSEN geven aan een JONGETJE dus ik denk dat het zichzelf wel oplost uiteindelijk.. zoenen is echt een kleuter/peuterdingetje merk je bij ons op het schoolplein ook wel... in de loop van de kleuterklas is zoenen ineens vies...
Ik ben ook opgevoed met geen kus geven op de mond, maar wel heel veel op de wang, handen, stevig geknuffeld worden, etc. Een heel liefdevolle en warme opvoeding, maar zonder kus op de mond. Ik zou het ook raar vinden om mijn ouders, broer, grootouders etc op de mond te kussen. Dat heeft niets te maken met bang zijn voor intimiteit of een 'koude' opvoeding, maar met wat je normaal vindt. Mijn oudste kust mij uit puur enthousiasme nog weleens op mijn mond, en daar maak ik geen ding van, ik kus haar altijd op haar wangen, voorhoofd, handen.. Als opa en Oma om een kus vragen keert ze haar wang naar ze toe, of geeft ze een knuffel. Ik vind dat veel fijner dan dat ze jan en alleman op de mond zou kussen. Ik zou dat zelf ook niet prettig vinden.
Ik zou het niet goed vinden eigenlijk als ze constant elkaar op de mond gingen kussen nu. Als het eens gebeurd is en dit is natuurlijk onschuldig is het meer schattig dan erg Maar hier houdt het dan wel op voor mij....dus als het een keer gebeurd is oké..,daarna houden ze er wel mee op. Verder over het op de mond kussen.... Ik kwam er een tijd geleden hier op het forum ook achter dat veel ouders dit niet juist vonden. Nou voor mij ging er een wereld open! Nooit gedacht dat je als ouder het als iets "sexueels" kon bekijken? Dat je er misschien niet mee opgevoed bent en het daarom niet graag doet kan ik ergens wel begrijpen. Maar nu lees ik hier weer dingen?! Erogene zones.... Jeetje. Wat vinden jullie dan van genegenheid tonen aan je man waar de kids bij zijn? Of idd naakt in bed liggen en de kinderen komen smorgens bijliggen? Of samen in bad gaan of douchen ? Is dat dan ook te intiem?
Ik zit met verbazing te lezen!! De mond een erogene zone? En dus de mond van een kindje ook een erogene zone? Dan ben je het als ouders dus zelf aan het seksualiseren. Ik vind dit een heel vreemde kijk. Als er een taboe ligt op mondkusjes van kindjes dan zou je dat zelfde taboe ook moeten leggen op bijvoorbeeld borstvoeding. De borst lijkt me dan ook een erogene zone. En nou kun je zeggen 'nee die is bedoeld om melk te geven' maar waarom dan niet ook 'de mond is bedoelt om te eten en te proeven.' En zo kun je nog wel even doorgaan. Ik vind het echt absurd eerlijk gezegd om zo tegen dat soort dingen aan te kijken. Overigens wel respect voor ieders gedachten hoor. Bovenstaande is puur mijn kijk. Als je wil dat je kind dat niet doet, dan zou ik dat gewoon aangeven aan je kind dat jullie dat niet willen. punt. Maar het is wat mij betreft iets heel normaals! Zeker bij peuters en kleuters. Die doen het niet uit seksuele behoefte hoor..en dat doe ik trouwens ook niet als ik mijn man op die manier kus.. Dan is het uit liefde of om te begroeten. En al zouden kleuters wel hun seksualiteit ontdekken, dat is toch ook iets natuurlijks. Er zijn niet voor niks lesmethodes voor die al bij de kleuters starten. Jammer dat er blijkbaar velen zijn die dit "af willen straffen" (ik weet even geen betere uitdrukking, bedoel het niet zo hard)