Zoontje zuigt op tutpoppetje tijdens slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ti87, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ons zoontje heeft al een hele tijd een tutpoppetje aan zijn speen hangen. Zo'n poppetje van Tiamo met aan handen en voeten van die balletjes. De laatste week heef hij nu elke keer zo'n balletje in de mond en valt zo in slaap. Hij wil niet slapen zonder dat poppetje maar ik vind het een beetje eng nu hij steeds dat balletje in de mond heeft. Hij zuigt er ook op dus als ik het eruit trek als hij slaapt wordt hij wakker. Kan dit kwaad? De balletjes kunnen er niet vanaf maar kan hij hier niet in stikken of is dit niet slecht voor het vormen van zijn gebit?

2. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat er weinig slechts aan is hoor. Maar ik snap dat je liever de speen hebt..!

3. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Heb net een ander soort poppetje gevonden. Bijna dezfde maar danst kleine bolletjes eraan. Hopelijk vind hij deze ook fijn :)

4. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, grappig om te lezen dat er meer kindjes dit doen! Weet niet of je dat blauwe beertje/knuffeldoekje van nestle kent? Die heeft 4 van die balletjes als voetjes... en mijn zoontje van heeft deze ook altijd in zijn mond! Is daar met een maand of 3 mee begonnen en nu met 2,5 doet hij het nog steeds!
    Bij hem is er nooit iets gebeurd hoor! Denk dat het verders weinig kwaad kan. Hun zullen het wel lekker vinden... ;-D

5. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Haha ja grappig dat je zoontje dat ook doet. En ook al zo lang. Nam je zoontje dan ook nooit een speentje? Ik ken die Nestlé beertjes wel ja.

6. Verox

Verox Niet meer actief

Ik wil niemand bang maken, maar kwam laats dit topic tegen.
    Het zal een uitzondering zijn, maar zuigen op knuffeltjes is niet zonder gevaar. Ik zou dit toch proberen af te leren...

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden is ook net 2 en heeft ook zo'n Nestle beertje tutdoek, al vanaf baby zijnde. Hij heeft er wel een stuk of 8 nu ivm wassen. Ook hij stopt constant die poten in zijn mond, ook als hij gaat slapen.

Hij heeft als baby zijnde maar een paar weken een fopspeen gehad. Hij vond dat helemaal niks.

Nu maar hopen dat we zijn getut op die berenpoten af kunnen leren te zijner tijd, hahaha.

Finley slaapt met een Happy Horse schapentutdoek en een Bumba tutdoek.

8. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Brrrr Verox... Dat is nu juist waar ik bang voor was en me afvroeg of dat kon. Mijn zoontje heeft nu een nieuw poppetje met kleine bolletjes eraan. Denk dat dat wel veiliger is...?

9. Be Happy

Typisch. Is van 2011 en onderhand leven we in 2013, bijna 2014 en Nestle geeft nog steeds die tutdoekjes weg.....Heel raar dat ze inmiddels dan niet uit de handel zijn gehaald ;).

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar ik denk dat dit ook wel met andere tutdoekjes kan gebeuren.

Gelukkig is Aiden nooit iets overkomen ermee en tuttelt hij lekker verder. Maar inmiddels is hij nu natuurlijk ook een stuk ouder en zijn die pootjes niet meer bol, maar door het vele wassen en sabbelen nu plat.

Er is hier trouwens ook een topic geweest van iemand die een hydrofielluier in het wiegje/ledikantje had liggen onder het hoofdje waar haar kindje bijna in gestikt is. Dus die zijn ook al niet veilig in bed.....:( Finley heeft wel zo'n doek onder zijn hoofdje in zijn wieg, want dat matras is kleiner (dus makkelijker om het matraste slaan), maar in zijn ledikant laat ik die weg straks.

Ik moet er overigens zelf niet aan denken om op een stuk stof te sabbelen :p

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #10 deepfreeze, 16 sep 2013
    Laatst bewerkt: 16 sep 2013
    Mijn jongste ging dat ook doen, met zijn konijnendoekje. Even aangekeken, maar dat doekje werd zo vies, kon me niet voorstellen dat het gezond is om dat meer dan een dag te gebruiken(met bacteriegroei in zo'n vochtige warme omgeving). En hij wilde alleen die ene.
    Dus toch maar afgewend, en vervangen door een andere doek. Daar zoog hij niet aan.
    Nu gooit hij alle knuffels uit bed. Dus blijkbaar niet meer nodig..

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Tja, kan me niet indenken dat het slecht is, Emma sabbelt ook regelmatig op de oren van haar Lammie tijdens het in slaap vallen. Of legt hem boven op haar gezicht... Eenmaal in slaap ligt hij vaak boven haar hoofd en heeft ze hem niet meer nodig.

12. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dan is mijn zoontje niet de enige die de pootjes van de nestle knuffel als speen heeft aangezien... Een speentje wilde hij vanaf de geboorte al niet!
    Moet zeggen dat ik me niet echt zorgen heb gemaakt over verstikkings gevaar, pepijn doet ook alleen dat bolletje maar in zijn mond en die zijn idd al plat geworden van het sabbelen en wassen.
    De hygiene was wel iets waar ik me meer zorgen om maakte. Maar ondertussen zijn we voorzien van 'n stuk of 10 beertjes en gaan er ook 2 per dag in de was!

13. Be Happy

Aiden heeft er ook zo'n 8 stuks en hij krijgt dagelijks een nieuwe. Dus elke dag wel beertjes in de was :p.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier ook haar knuffeltje is helemaal nat omdat ze eraan sabbelt.
    ik heb om die reden bewust gekozen organic materiaal.
    Qua gebied etc denk ik niet dat het slecht het is ik denk beter dan duim.
    maar mijn dochter gebruikt ook een speen en duim, ze is van alles thuis hihi

Deel Deze Pagina