Hallo lieve meiden! Ach zo zielig mn kleine ventje is zo ziek!! Vanaf vanmorgen wat hangerig en ineens rond 11uur hoge koorts!! 40 graden! We zijn een weekje op vakantie geweest en vanmorgen teruggekomen. We waren in CP en het was wel wat kouder dan thuis en natuurlijk gezowommen in het zwembad. Ik heb hem een PCM zetpil gegeven. Verder wel wat dunne ontlasting gehad maar niet echt diaree. Hij drinkt nog wel goed en is wel alert. Alleen hij kreunt heel erg zo zielig kreuntje alsof hij heel erg pijn heeft/last ergens van... Zo zielig... Ik vraag me af is dat kreunen normaal als ze zo koorts hebben? Hij ligt nu te slapen hoop dat hij snel opknapt vind het zo zielig voor hem....
Zou toch als hij nog wakker word even de hap bellen. 40 voor z.n kleintje ik raad altijd aan omdat even na te laten kijken. Misschien een oorontsteking?
Thnx voor je reactie!! Ja stom he ik ben zelf IC verpleegkundige maar als het dan je kindje is dan maakt je achtergrond niets meer uit en ben je een bezorgde moeder Vraag me af of dat kreunen normaal is?
Meestal geeft dit aan dat je kleintje ergens last van heeft. Ik zou neusspray geven en even n bezoekje bij een ha oid.
Dat kreunen is op zichzelf niet raar, zie ik hier bij de meiden ook wel. Hoge koorts is ook niet alarmerend als de rest wel OK is, maar altijd goed om voor de zekerheid even te bellen. Hap wil ze dan meestal wel even zien en altijd goed om bijv een oorontsteking uit te sluiten of vast te stellen....
Hoihoi, vorig weekend zat ik hetzelfde..40 graden opeens..schrok ervan. Was ook gewoon alert maar toch omdat we de nacht ingingen hap alvast gebeld voor advies. Ze vroeg: is hij alert? Geen rare puntjes op zn lichaam? En ze vroeg ook om kreunen..maar mijn zoontje deed dat niet. Hij bleek flinke verkoudheid te hebben en oorontsteking. Waren na het weekend gewoon naar huisarts geweest omdat het niet verergerde en koorts zakte volgende dag. Maar ik zou voor de zekerheid hap toch even bellen, voor je eigen gemoedrust. Sterkte en beterschap!!
Vertrouw op je instinct. Als je ergens aan twijfelt, bellen met de hap. Met kleine kindjes nemen ze over het algemeen geen risico en als ze niet zeker weten of het de nacht/dag door kan laten ze je vaak wel komen. Echt kreunen deden onze dochters nooit. Beterschap!
Thnx meiden!! Gisteravond is hij uiteindelijk wel redelijk in slaap gekomen. Vannacht rond 3uur wakker en heel zielig dus lekker bij mama en heeft hij nog wat gedronken en is weer in slaap gevallen. Vanmorgen nog steeds hoge koorts 40graden. Hij heeft net wel zn hele flesje opgedronken. Ik ga nu toch even de hap bellen inderdaad voor de zekerheid! Dus wordt vervolgd
Sorry voor mn late reactie maar ben veel met mn kleine mannetje bezig. Gister dus de HAP gebeld. Deze zeiden aankijken en zolang hij goed drinkt en nog plast hoef ik niet langs te komen... Ik vroeg nog of er toch niet even iemand naar hem kon kijken maar ze zei dat ze niet de indruk had dat dat nu nodig was.. Vannacht weer een hele slechte nacht.. Zo zielig.. Gisteravond ook echt heel erg huilen wat hij normaal nooit doet. Nu nog steeds 40 graden koort... Denk dat ik zo toch maar weer ga bellen.. Ik wil eigenlijk dat er toch even naar hem gekeken wordt. En anders rij ik naar mn eigen ziekenhuis waar ik werk.. Zo lastig dit, en zo zielig voor mn mannetje..
Bij ons was dit de voorbode van zijn eerste tandje. Op het CB zeiden ze dat die koorts te hoog was voor een tandje, maar het was toch zo.
Met 3 dagen op rij koorts en slechte nachten is de kans wel groot dat ie een oorontsteking te pakken heeft. Daar doen ze de eerste dagen sowieso niets aan, maar het is wel altijd goed om dan even te weten wat het is. Hij krijgt neem ik aan 3 keer daags even een zetpil nu? Verder bedje ophogen en neusje sprayen met zoutoplossing, dat haalt de druk van de oren af en geeft dus verlichting. Ook als het tandjes zijn, zie je vaak dat de pijn naar de oortjes uitstraalt en geeft dit dus ook verlichting.
Thnx meiden voor al jullie tips!! Ik ben gister toch naar de HAP gegaan en hij is even helemaal nagekeken. Ze zagen verder niks aan de oortjes. Misschien toch een eerste griepje dus even aankijken maar.. Als hij vandaag nog koorts zou hebben moest ik naar de eigen huisarts. Gelukkig vannacht iets beter geslapen en vanmorgen 37,9 en vanmiddag 37,5!! Hij is ook weer vrolijker en had vanmorgen zelfs een lachbui gelukkig zeg!! Wat kan je je dan zorgen maken he om zo klein mannetje! Ze zijn ook zo kwetsbaar! Bedankt voor jullie steun en luisterend oor en goede tips!!