zoektocht naar juiste voeding/dikte/speen etc.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BabeBabe, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ons zoontje poept vanaf het begin maar 1 x in de 3/4/5 dagen en is dan ook een kwartier bezig zich helemaal leeg te persen... we zijn vrij vlot overgestapt op Kruidvat extra care voor moeizame ontlasting, maar dit deed niks om het vaker te laten komen, het maakte de ontlasting alleen maar donkergroen... 3 weken geleden ben ik begonnen pure Johannesbroodpitmeel door de fles te doen, hierdoor poepte hij 4 dagen achter elkaar goed, te goed zelfs qua scheten en stinken... maar de 5e dag waren het ineens joekels van knikkers! en de speen.... ik heb een dr brown fles, de papspeel is te groot, de difrax 3standenspeen zuigt hij het niet uit... heb nu een gewone difrax S speen vernield en groter gat gemaakt, maar gaat nog te snel............. hij heeft binnen 10 minuten de fles op! Doe nu nutriton door de fles ipv. de pure Johannesbroodpitmeel, omdat het daar dus weer te dik van werd... maar nu is het weer stinkscheten en krampjes.........

ik weet even niet meer wat ik nu moet proberen/geven om mijn zoontje rustig te laten drinken, gewoon te laten poepen zonder al die krampjes enzo...

Hij is nu 11 weken en krijgt 5 flessen van 180+6

Zit er aan te denken om over te stappen naar Hero comfort, lees daar goede verhalen over. En dan deze voeding proberen zonder Nutriton of Johannesbroodpitmeel toevogingen...

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Heb je de fase 2 van dr brown al geprobeerd?
    Ik was ook vaak aan het wisselen , difrax S was op een gegeven moment DE speen.
    Maar nu gebruik ik juist de dr Brown fase 2. Ik moet er wel voor zorgen dat de voeding dik is anders is ook hier de fles in no time leeg.
    Wij laten haar na 100 cc boeren en geven een kleine pauze.

Het is zo lastig met de voedingen.
    Mijn meisje kreeg met de gewone nutrilon obstipatie.
    Met pure Johannesbroodpitmeel hele erge diarree, maar ik had geen keus.
    Met Hero Comfort had ze iedere dag prachtige zachte ontlasting.
    Maar de Reflux bleef te heftig met de Comfort en ze had na 1,5 uur alweer vreselijke honger.
    Ze heeft daarna tot 13 weken Nutramigen gehad met pure Johannesbroodpitmeel, krampen en diarree dat bleef helaas heftig. Maar geen andere keus want als ik het niet verdikte zat ik na 1,5 dag weer bij de dokterswacht ivm een stikkend kind.

Nu is ze 14 weken en heb ik weer een poging gewaagd op nutrilon AR over te stappen, en dat gaat tot nu toe echt heel erg goed.
    Ik doe er nog een heel klein beetje pure Johannesbroodpitmeel want zonder spuugt ze nog teveel en nu is de ontlasting mooi in balans .
    Omdat de Nutrilon AR voor hele harde ontlasting zorgt en de Johannesbroodpitmeel bij haar diarree.

Als ze obstipatie had gebruikte ik soms wel eens de druppels van VSM voor ontlasting. Werkte bij haar heel goed.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ondanks dat de voedingen nauwelijks verschillen lees ik het vaker over kruidvat voeding.

Ik had het met etos en ben overgestapt op jumbo voeding. Bij ons gaf dat duidelijk verschil.

Wat ik niet snap is waarom je van de nirmale speen naar de papspeen van dr browns stapt. De gewone speen is level 1, de pap speen is of de y-speen of level 4. Hier zit dus level 2 en level 3 nog tussen.
    En gebruik je Johannesbroodpitmeel voor de ontlasting?

Als de ontlasting moeizaam gaat kan je ook altijd nog 10/20cc water extra toevoegen in de fles.
    Overstappen en kijken wat andere voeding doet kan natuurlijk ook.

4. rums

rums Niet meer actief

Onze zoon had ook harde ontlasting bij de kruidvat voeding. Wij zijn toen naar nutrilon over gestapt en daarna geen problemen meer.

5. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    De etos speen gebruiken! Dat gat is ideaal :) Ik heb er ook lang naar moeten zoeken. Anders kruidvat eigen merk proberen, schijnt ook goed te zijn (en allebei heel goedkoop).

Deel Deze Pagina