De ontwikkelingen van onze dochter gaan momenteel razendsnel daardoor een week gehad met heel veel moeilijkheden met slapen. Ze viel wel direct in slaap maar na ongeveer 2 uur klaarwakker, normaal gaat ze dan altijd wat spelen maar nu huilen, huilen, huilen als we bij haar gaan zitten is ze stil. anders krijst ze de boel bij elkaar en ook al geprobeerd haar een half uur te laten, maar ze blijft volhouden. Dus ging ik meestal naast haar zitten, en zei niks, ook geen oogcontact tot dat ze rustig werd als ze begint te huilen zeg ik alleen maar ssssttttt, dit werkt goed, ik ga dan elke keer een stukje verder weg zitten totdat ze me niet meer ziet en alleen kan horen. Meestal valt ze dan vrij snel weer in slaap. Maar goed nu kan mevrouw zelf zitten dus wat denk je, zitten in bed en gooien met haar knuffels, speen, flesje en niet slapen, wat kan ik hier aan doen? Gisteren heeft ze bij opa en oma geslapen, mijn moeder heeft haar arm over haar heen gelegd, na een kwartier wurgen en er achter komende dat ze geen kant op kan is ze in slaap gevallen. Vastleggen is geen optie toch, dit is toch te gevaarlijk? Wat is jullie advies? Henriette
Ik zou zo veel mogelijk uit bed halen wat te leuk is voor om te gooien. alleen het hoog nodige geven,s peentje en knuffeltje misschien. Gewoon haar in bed leggen, gedag zeggen en weg lopen. Als ze gaat huilen, na een ong 5 min weer goed leggen, speentje knuffeltje en weg lopen en niks zeggen. Als ze niet huilt maar wel in haar bedje zit, lekker laten gaan hoor, ze moet ook zelf leren weer te gaan liggen in bed. Hopelijk heb je er wat aan
@ Jette, er bestaat ook een safeTsleeper waarin je je kindje kan leggen. Ze licht dan vast. echt een duper ding is het. Ik heb hem ruim 5 maand geleden gekocht omdat mijn zoontje het hele bed doorspookte en daarom niet sliep. Sinds we die safTsleeper hebben gaat het super.
okay een safesleeper, kunnen ze daar wel mee op hun buik liggen, ze slaapt namelijk meestal op haar buik?
hier ook een tijd gehad, nu nog af en toe. meneertje gooit dan zijn speen en lievelingsknuffel het bed uit en is dan opeens verdrietig en boos. wij gaan dan heen, geven alles terug, leggen hem neer, wensen hem welterusten, muziekje aan en gaan weer weg. dit hebben we soms 5 keer op een avond moeten doen, af en toe zelfs 10 keer. in de box doet hij eht ook en daar pakken we een leer moment. dan krijgt hij niet zomaar alles terug. hij moet leren dat wat hij weg gooit ook weg is. alleen voor het slapen gaan werkt zo'n les bij Sven niet, dus vandaar dat we dan wel heen gaan. het wordt nu steeds minder, hij snapt dat hij wat zuiniger moet zijn op z'n spulletjes nu gooit hij de knuffels die lager staan in rangorde z'n bed uit haha vast leggen durf ik niet aan hier met sven. hij slaapt op zijn buik, wurmt ook graag rond. ik vind ook dat hij deze vrijheid moet hebben, hij zal heel overstuur zijn als hij vast ligt. daarbij vind ik het erg lekker dat hij 's ochtends na het wakker worden echt nog even in z'n bed zit te spelen, wat hij dan niet meer kan. ik vind zelf ook dat kindjes best mogen leren dat een actie een reactie kan hebben en dat hij z'n speelgoed dan maar niet moet weg gooien. en dat snapt hij nu heel goed.
hey hoi claartje, wat je schrijft is erg herkenbaar, het rondgooien met spullen, het vaak op een avond heen moeten, overdag doet ze dat eigenlijk niet maar de conclusie is: gewoon volhouden, gaat vanzelf over? Henriette
ten eerste alle overbodige spullen het bed uit 1 knuf is zat, de rest is niet nodig, bed is voor slapen. Vastleggen of een safesleeper is ze te oud voor Ik zou haar lekker even in haar sop laten gaarkoken ze is gewoon aan het proberen er is niets dringends aan de hand (dat heb je al gezien) dus leer haar maar dat je haar personeel niet bent (die steeds komt en alles terugzet) Ze word vanzelf moe...
inderdaad. wij hebben hier vernomen dat het echt een fase is. ramp bij ons ventje is dat als hij begint met te dreinen, niet echt huilen dus, dat uiteindelijk over gaat in compleet overstuur zijn met hoestbuien en uiteindelijk overgeven. vandaar dat wij iets sneller heen gaan, daar schieten we helemaal niks mee op ten slotte maar normaal zou ik het inderdaad gewoon even lateng aan hoor. ze snappen op een gegeven moment prima dat ze niet altijd hun zin krijgen en gaan dan vaak gewoon weer liggen om toch te gaan slapen.
hier begint het ook met dreinen, daarna huilen, daarna echt huilen met hoesten en soms kokhalzen tot gevolg, als je bij haar gaat zitten is ze weer stil dus er is niks lichamelijks aan de hand volgens mij. Ik praat niet tegen haar kijk haar meestal ook niet aan anders begint ze vaak te lachen, geef haar speentje, beetje drinken en ga weer weg. Laat haar dan weer zo'n kwartier huilen en dan begint het weer overnieuw! Hoe lang duurt zo'n fase gemiddeld? Henriette
C heeft dat ook even gedaan. We stopten hem dan in, zeiden weltrusten en gingen weg. Na 10 minuten even kijken, weer instoppen, kus, weltrusten en weer weg. En dat net zolang totdat hij sliep. Dat heeft maar een paar dagen geduurd op die manier. Toen wist hij weer dat hij gewoon moest blijven liggen, om te slapen.
hier een week of 2 a 3. weet het niet precies meer. nu af en toe nog eens. maar dat is wel te hebben, elke avond er naast staan is toch vermoeiender. hij heeft met 6 mnd ook een moeilijke periode gehad met slapen, toen deed ik het net als jij. erbij gaan zitten, niet kijken en later weg gaan. eerst gewacht tot hij sliep, daarna tot hij bijna sliep en later gewoon weg gelopen terwijl hij nog wakker was. zeer vermoeiend, maar het had ook toen een grandioos resultaat. eigenlijk slaap hij altijd heel makkelijk in, nu ook weer.
okay ik zal toch nog even vol moeten houden dus, ik denk ook wel dat dit de beste tactiek is, maar wat kun je radeloos worden he als ze steeds maar huilen! Normaal was dominique ook altijd een makkelijke slaapster, ik heb dit nog niet eerder met haar meegemaakt!
heel moeilijk idd, ik heb wel huilend naast hem gezeten hoor, meer dan eens. helemaal nu met mijn 2de zwangerschap, ik jank echt bij alles. was laatst ook zo overstuur uit bed gekomen, zat er loeihard naast te huilen. oma heeft toen maar ingegrepen, want wij hielden elkaar bezig succes ermee! ik hoop dat het snel weer wat rustiger is!
@ Jette, op de buik in de SafeTsleep wordt afgeraden ,dus denk dat het dan niks voor je is. @ Imd, waarom zou ze te oud zijn voor een safeTsleeper?
Nou ik zou er niks aan doen hoor. Mn dochter gaat ook altijd zitten of staan. Maar ze gaat toch vanzelf wel slapen. Zou niet te vaak naast gaan zitten ofzo want ze raken met deze leeftijd snel aan iets gewend.
wat zou jij dan doen alice als ze enorm huilt als ik de kamer uit ga en dit makkelijk een half uur volhoudt? alle tips zijn welkom!
Misschien kan je proberen om na 5 minuten er weer heen te gaan..niks zeggen en goed leggen. Dan na 10 minuten hetzelfde. Dan na 15 minuten. enz. Denk dat ze het dan na een paar dagen niet meer zal doen. Mijn dochter is een enorme doorzetter en kon snachts wel 6! uur achter elkaar blijven huilen. Op een gegeven moment was ik het zo zat en hebben we haar de hele nacht laten huilen (1x heen geweest na 3 uur pas!) en sindsdien doet ze het niet meer. En als ik dr naar bed breng gaat ze ook regelmatig zitten en eventjes huilen maar na 5 minuten gaat ze gewoon liggen en slapen. Succes! Het is moeilijk maar de volhouder wint.
Hier sluit ik me bij aan, zou het ook op deze manier proberen! Mijn zoontje gaat nu staan in bed (zitten kan hij nog niet, haha..) Maar precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk gaat hij liggen en slapen..
maar als je dus een kindje hebt dat zichzelf zo overstuur maakt dat het begint te kokhalzen en te spugen, dan vind ik dit geen oplossing. ieder voor zich natuurlijk, ik ken andere kindjes niet, maar ik zou mijn kindje echt geen 3 uur laten huilen. hij mag best weten dat als hij verdrietig of overstuur is, hij dan getroost wordt. ik geloof niet dat mijn kindje na 3 uur huilen nog steeds bezig is zijn zin door te drijven, dat is hij dan al lang vergeten. een kind van een paar jaar ouder houdt dat misschien langer vol, maar als ze zo jong zijn?! ik zou inderdaad wel aanhouden om de 5/10/15 minuten even heen gaan en die periode steeds langer laten worden. dan snappen ze het snel genoeg.
Eva heeft dit ook gehad toen ze 8/9 maanden was, maar dan vooral met staan... wat een drama . Toen het nieuwe eraf was ging ze gewoon weer lekker slapen. In de tussentijd bij erg huilen stilletjes troosten en goed leggen. Eva sliep dan soms overdag helemaal niet. 's Avonds ging gelukkig wel snel goed.