Hallo, Wij hebben vandaag een test gedaan en we zijn na 18 maanden eindelijk zwanger! Nou is mijn vraag......Wat komt nu op ons af? Ik wil morgen de HA bellen en wat staat dan te gebeuren? Bloedtest (hoelang duurt de uitslag)? Gyn? Niet dat ik me zorgen maak maar ik wil gewoon graag voorbereid zijn. We willen het ook al aan onze ouders vertellen (als we bevestiging van de doc hebben) Wat denken jullie? Riskant? Groetjes, Janet
Van harte gefeliciteerd... geniet ervan, vooral na zo'n lange tijd proberen als jullie het willen moeten jullie gewoon lekker je ouders inlichten, moet iedereen voor zichzelf bepalen...! Liefs Nelleke
Van harte gefeliciteerd! WIj hebben het wel vrijwel meteen verteld, ik kon het wel van de daken schreeuwen en ik vond het fijn dat mijn familie ervan wist mocht het toch misgaan, dan zouden zij er ook zijn om mij te steunen. In principe kan je gewoon een vk in de buurt bellen voor een afspraak maar als je al bij de ha/gyn kwam omdat jullie er zo lang over hebben gedaan zou ik daar een afspraak inplannen.
Van harte gefeliciteerd! De eerste keer heb ik de huisarts gebeld. Deze wilde me toch even zien. echter alleen een gesprek gehad, en geen onderzoek. Ging meer over het slikken van foliumzuur en geen alcohol drinken en zo. Sommige huisartsen vinden dat niet nodig en zeggen je een afspraak te maken bij een verloskundige. Je kan de verloskundige direct al bellen. Meestal heb je daar je eerste afspraak als je ongeveer 8 weken zwanger bent. Daar moest ik wel even aan wennen. Je bent zwanger, je hebt getest, en dan gaat niemand je onderzoeken. Maarja, er is ook nog niets te onderzoeken , uk moet groeien. Geniet er van.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij mijn eerste zwangerschap ging ik met 7 weken naar de verloskundige voor een intake. De huisarts heb ik alleen gebeld om het te melden. Hij stuurt je toch door en doet verder niets. Ik heb besloten bij deze zwangerschap te wachten tot een week of 8 voor ik een afspraak maak met de verloskundige. In het begin kunnen ze toch weinig doen. Met een week of 12 maken ze de eerste echo.
Gefeliciteerd! Hartstikke leuk en lekker vertellen. Ik ga het zelf ook al voor de echo doen (ik hoop dit weekend) - ik wil er gewoon over kunnen praten, ook als het mis mocht gaan. Maar zoals hierboven iemand al zei, ieder moet het voor zich weten!