Zooo druk! maak me beetje zorgen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirwar, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is afgelopen week ook ziek geweest en waar ik echt van heb genoten, is mijn kleine meisje die lekker onderuit met haar duim in haar mond of haar handje om de mijne bij mij op schoot lag.... wel met de tv/dvd aan, anders lag ze nog steeds niet stil ;).

Kusjes geven doet ze sinds kort ook heel vaak, op commando maar ook vaak spontaan. En soms zijn het hele sessies, heerlijk!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Christina, als hij kan kruipen, wil hij weer staan, als hij staat, wil hij weer lopen.... en ik hoop dat het hier dan een keer rustiger wordt ;). Aan de andere kant ook wel erg leuk, zo'n drukke temperamentvolle baby :).

3. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

goh ik herken dit gedrag ook sinds kort bij onze dochter.. eerder deed ze dit niet maar nu met haar flesje drinken draaid, rolt, wiebelt en schopt ze alle kanten op.. heeft ze nooit gedaan.. misschien een of andere fase?

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter is ook heel druk, zonder dat ik me er zorgen om maak hoor. Ze is heel ondernemend, maar ook heel snel uitgekeken op dingen. Heb zelfs op het cb al opmerkingen gekregen, maar dat doet me niet zoveel.

Ik zie zoiets niet als tekortkoming, maar het kan ook een pluspunt zijn. Ik heb zelf adhd en daar is idd prima mee te leven. Ik moet me goed concentreren op dingen, maar ik ben daardoor heel gestructureerd en kan heel doelmatig werken.
    De kans dat mij dochter het heeft is groter, want het is erfelijk, maar het komt veel minder voor bij meisjes.

Heel druk zijn kan ook te maken hebben met hoogbegaafdheid. Ik zeg het maar gewoon, al wil ik absoluut niet insinueren dat mijn dochter dat is.
    Er kan van alles aan de hand zijn, ook autisme is nog een optie bij zo'n klein kindje.

Maar de kans dat er niks aan de hand is, is nog het grootste ;)

5. GhitaThakoerdin

denk eerder dat het een ontdekkeingsfase is.. ze zien ineens de voetjes, tenminste mijn dochter heeft haar voetjes ontdekt.. en is ineens veel gerichter aan het kijken en dingetjes aan het onderzoeken.. gaat vanzelf wel weer over.. ik heb er geen problemen mee... :)
    leuk toch zo'n ondernemende baby :)

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook maar vind het hoe langer hoe leuker. Geef mij maar een drukke en temperamentvolle baby hoor :D Liever dan een baby die zich om niks veroert.

7. GhitaThakoerdin

ja dan zou ik me pas zorgen maken als je kindje niks doet en alleen maar rustig ligt... denk echt dat ze dan een sprongetje maken en ineens bewuster zijn van de dingen om hun heen...

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is altijd al heel druk geweest, in mijn buik ook al. Ze kan gewoon niet stil liggen of zitten. Hier heeft het niets met een sprongetje te maken of bewuster zijn van dingen, het zit gewoon in haar.
    Nu heeft ze bijvoorbeeld wel last van een sprongetje en kan echt superdriftig zijn. Achteraf kan ik er telkens om lachen, maar tijdens zo bui soms.... :(. Ach, het gaat weer over ;).

9. GhitaThakoerdin

dan heeft ze genoeg pit :p

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dan maakt die van mij al 7,5 maanden constant een sprongetje hihihi :p

11. GhitaThakoerdin

haha dan zal jij wel gewoon een lekkere drukke ondernemende nieuwsgierige baby hebben :p
    leuk toch :p
    Ik vindt het wel grappig hoor als ik esmee zo bezig zie.. dan pakt ze haar voetjes, daarna weer iets anders, dan gaat ze geluiden maken en lekker gillen, dan pakt ze weer een speelgoedje en ga zo maar door..

als ze de fles drinkt dat beweegt ze ondertussen alle kanten op en wrijft haar voetjes steeds tegen elkaar aan alsof ze wil zeggen, ooh wat heerlijk, voel me zo fijn.. ik geniet er juist van.. :p

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Zooo, had het verhaal zelf kunnen schrijven! Eerst viel het wel mee, nu is het echt mega... Ik dacht ook, kind heeft ADHD haha... :)

Ze heeft sinds kort ook ontdekt hoe ze heen en weer kan wippen met dr lichaam, liggend, zittend, staand (in onze armen) Nouu...van ons heeft ze het niet af kunnen kijken hoor hihi.

Als ze moet slapen ook, ze blijft maar met dat armpje heen en weer slaan, neem dr tegenwoordig in de houtgreep. Dan gaat ze beetje pruttelen, daarna heeft ze zoiets van dit helpt niet en valt in slaap......

Word nog wat als ze gaat beginnen met lopen straks....

13. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Zoals jij t beschrijft heb ik ook zoiets van 'ach ja wat schattig' hahaha maar die van mij die 'wrijft' haar voetjes niet tegen elkaar aan, die SCHOPT en TRAPT ze allllllle kanten op ;)

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Erg herkenbaar. Lijkt alsof ik het geschreven zou kunnen hebben.

Maar ik kan je misschien gerust stellen. Mijn zoontje is sinds een paar maanden rustiger geworden en begint nu ook lekker te hangen, kroelen en knuffelen bij me. Eigenlijk sinds de tweede is geboren.

15. baard

baard Actief lid

9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

mijn dochter was het eerste jaar ook erg druk, heel erg druk.
    maar nu is ze bijna 1,5 en gaat he tprima.
    ze is veel rustiger geworden.

16. GhitaThakoerdin

oh dat kan esmee ook hoor.. haha..
    gaat vanzelf wel weer over.. :)
    maak me er echt niet druk om...

Deel Deze Pagina