hey meiden, Ik doe heel regelmatig nachtdienst, zo ook gisternacht en vannacht. Ik zit samen met een collega op de afdeling (boven een gang en beneden een gang), maar zij is wel van ongeveer 00.15 tot 04.30 weg, om in de wijk te werken. Nu was ze gister net terug (gelukkig) en was ik beneden naar een bel, en zij was boven bezig met de medicijnen. Opeens ziet ze een man langs komen, dus zij erachteraan.. vraagt aan hem wat hij hier doet. Zegt hij dat hij hier niet woont en hier niet hoort maar dat hij hier toch is. En vervolgens rende hij weg de deur uit. Wij de politie gebeld, die zijn eerst naar hem op zoek geweest, en kwamen daarna nog bij ons langs. Volgens het signalement wat mijn collega gaf, weet de politie wie dit is. Het is een junk zonder vaste woon- of verblijfplaats die dit soort dingen vaker doet. Er stond ook een pak melk en een pak yoghurt op het aanrecht in de keuken die wij daar niet hadden neergezet (junkfood volgens de politie). Echt waar, we zijn zo geschrokken!! Heb alle deuren en ramen al 10x in een uur gecontroleerd! Waarschijnlijk heeft gisteren 1 deur op een kier gestaan, die klemt altijd erg, dus moet je hem echt goed aantrekken, zodat hij van buiten niet meer open gemaakt kan worden! Maar nu zit ik hier dus in m'n eentje, vind het gewoon zo eng! Bah! Zal blij zijn als deze nacht weer voorbij is.. Dankjewel voor 't lezen!
Dankje, ja het is echt eng. Gelukkig waait het nu niet meer zo hard als gisternacht, met die wind piept en kraakt hier alles en zit ik helemaal niet rustig...:x
In een grijs verleden werkte ik in een verzorgings tehuis in Amsterdam en daar gebeurde dit ook bbbrrrrr
Zijn de deuren dan niet op slot 's nachts of is hij op een andere manier binnen gekomen? Wel eng inderdaad.......
Oje, lees nu je post..bah wat eng inderdaad! Hopelijk gebeurd het niet weer.. MOet je nog veel nachten? Succes!
Ik heb een paar jaar terug stage gelopen in een verzorgingshuis in utrecht en daar was het ook en paar x gebeurd. Er zat ook nog eens zo'n drugs/daklozenhuis in de straat. Grote muur met camera om het verzorgingshuis en bog wisten ze binnen te komen. 1x hebben ze een junk in iemand zn bed gevonden en 1x roken ze een wietlucht op een toilet die ook nog eens afgesloten was. Bleek iemand te zijn die zich had laten insluiten. Nachtverpleging had daar trouwens altijd en alarmbel om. Voor als er wat was. Dan kwam de politie. In het andere huis waa ik stage gelopen heb was het ook een paar x gebeurd. Er was daar altijd maar 1 zuster s nachts. Die vond op een gegeven moment het raam in de keuken open en allerlei dngen die uit de koelkast gehaald waren. Sindsdien nam ze bijha nachtdiensten haar herdershond mee. Dat mocht van de leiding. Die lag s nachts bij haar op het kantoortje en als ze bij de mensen langs ging dan bleef hij voor de deur liggen wachtn
ooh wat eng , toen ik nog nachten werkte had ik een nachtveiligheidssysteem bij me , omdat we ook op elk moment van de nacht alleen de straat op moesten om naar n client te gaan als ik iets merkte en me niet veilig voelde maakte ik onovallend contact met een centrale die dan cntact met mij onamen of bij geen rwactie politie stuurde voelde me dan ng niet veilig en rende altijd met mn sleutels tussen mn vingers , en n paraplu op straat Nu werk ik in een verpleeghuis en geen nachtdiensten maar regelmatig worden er vreemde mensen gesignaleerd die klimmen zelfs 2 of 3 hoog heel raar want de voor en achterdeuren zijn gesloten en kunnen alleen geopend worden met een tag .
Waarschijnlijk heeft er 1 deur op een kier gestaan, die klemt altijd heel erg, en moet echt goed aangetrokken worden, dan krijgen ze hem van buiten niet open. We hebben veel deuren die niet op slot gaan, maar als ze dan dicht zitten, kunnen ze alleen van binnenuit open.. Dus gisteravond eerste werk alles gecontroleerd natuurlijk! en alles nagelopen of hij zich niet al binnen verstopt had...
Als hij goed aangetrokken wordt, is hij ook gewoon dicht, maar vaak loopt er iemand door, duwt hem dicht, maar zit hij nog niet helemaal dicht! Dus voortaan gelijk controleren of hij goed dicht zit dan maar..
Iets wat zo gemakkelijk tot dit soort situaties leidt, moet je werkgever repareren hoor! Als het niet voor jullie veiligheid is, dan voor die van de patienten... als er iets raarders dan dit gebeurt, heeft je werkgever namelijk echt een enorm probleem Even melden dus!
Precies! Het is heel makkelijk en goedkoop om een klemmende deur te repareren. Vaak even wat smeren of wegschaven en het is geregeld.