Tijdens sporten duizelig/tintelingen

Discussion in 'De lounge' started by Tinkerbell81, May 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Hai
    Ff vraagje voor jullie, ik sport gemiddeld zo' n 2 à 3 x in de week : hardlopen en intesieve zwemtraining .
    Nu heb ik 2 x tijdens het hardlopen gehad dat ik ineen tintelingen rond mijn mond en neus kreeg, en beetje licht in m'n hoofd werd ( alsof ik zou gaan flauwvallen, het werd nog niet zwart voor m'n ogen hoor)..
    Had t ff gegoogled omdat ik mij afvroeg waar dat vandaan kon komen en daar kom ik uit op hyperventilatie...? Ik heb ooit 1x een hyperventilatie aanval gehad tijdens een enorme astma aanval, daarbij zat ik echt naar lucht te happen en ik had nu eigenlijk nergens last van behalve tintelingen en licht inmn hoofd...doe ik iets verkeerd dan met m'n ademhaling tijdens het hardlopen??? T gebeurd pas na 35 min hardlopen tot nu x toe...
    Iemand een ideetje of tip om t te voorkomen? Niet zoveel zin om straks onderuit te gaan in het bos of waar niemand is:s

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Klinkt inderdaad alsof je fout ademhaalt. Roestig door je neus in en roestig door je mond uit.
    Ik moet er echt op letten hoor, anders krijg ik het ook.
    Je kan ook hyperventileren zonder dat je het door heb. Door bijv. te kort uit te ademen. Dit was namelijk mijn probleem.
    Ik adem heel diep in, maar heel kort uit.

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Het klinkt heel herkenbaar, dus hv is heel goed mogelijk. Ooit heb ik ook van die aanvallen gehad maar de laatste twee jaar is het meer inderdaad dat tintelen en minder lucht binnen krijgen.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Oké toch hyperventilatie denken jullie? Had t niet gedacht omdat ik niet het gevoel heb dat ik gek ademhaal of naar lucht zit te happen, maar zal er dan eens op gaan letten hoe ik ademhaal tijdens t lopen, kennelijk zit er dan toch iets verkeerd als t hyperventilatie is met uitademing dan....

Share This Page