zooo flink aangekomen

Discussion in 'Zwangerschap' started by thalina, Feb 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. thalina

thalina Bekend lid

Jun 24, 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    vanochtend moest ik om een groei echo bij een andere huis arts (wel van dezelfde praktijk)
    ik zei dat ik 's middags ook weer moest.. hij zei hoeft niet ga nu maar naar de assistente en dan zal die de controle doen..

nou schrok wel dat ik op de weegschaal ging staan :oops:
    was in de afgelopen 7 weken 6 kilo aangekomen :confused:
    de assistent zei nou valt wel mee als ik zo naar je buik kijk.. (ze dacht dat ik al bijna moest bevallen, maar moet nog ruim 8 weken)
    hoop niet dat er nog eens 8 kilo aankomt :)

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik kan me voorstellen dat je schrikt, maar je hebt nu precies de weken gehad, dat het het hardst gaat volgens mij. Ik ben in totaal 19 (!) kilo aangekomen. Na de 34 weken gaat het helemaal niet zo hard meer hoor... (waarmee ik niet bedoel dat je nu dus nog een kilo per week aan komt tot die tijd hoor -het blijft afwachten natuurlijk).

Maar vanaf 26 weken zag je m'n buik ook echt met de week groeien :)

3. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik in het begin op een maand tijd 5 kg aangekomen daarna ging het gelukkig minder snel zit nu op 11 kg ( bijna 38 wkn )

4. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Ik zit nu in de 29e week van mijn zwangerschap en ben ongeveer 20 kg aangekomen... maar volgens de verloskundige niets om me zorgen om te maken.

Kindje groeit normaal en is volgens haar niet bijzonder groot.....

Geniet maar lekker van je zwangerschap!

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Pff... ik maak me wel een beetje zorgen hoor..
    3 weken gelede was ik 15 kilo aangekomen.
    Maar volgens mij heb ik er nu al weer 4 extra bij zitten ofzo.. Zo voel ik mij immers (wegen doe ik maandag weer bij de vk). Misschien komt dit omdat ik sinds een paar weken alleen nog maar kan eten, eten en nog eens eten..
    Heb gewoon zoveel behoefte aan eten!
    Ik zat nog steeds 3 kilo onder mijn startgewicht, maar ben wel bang om straks 30 kilo aan te komen.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,201
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hier 34 zwanger en 14,5 kg aangekomen.

7. Charisma83

Charisma83 Actief lid

Oct 25, 2008
    173
    0
    0
    amsterdam
    Hoi hoi
    Ik ben nu bijna 33 weken zwanger was vanavonochtend bij de vk ik ben nu 18 kilo aangekomen. Maar volgens haar is het wel normaal ik woog 47 kilo nu 65! En daar komen zeker nog wel wat bij. Maar zolang de vk zegt dat het goed is maak ik me niet druk zolang mijn beebje maar gezond is.
    Grt charisma83

8. anja136

anja136 Actief lid

Jul 7, 2008
    408
    0
    0
    Ik ben vrijdag 28 weken zwanger en 5 kilo aangekomen.
    Het kindje groeit goed, was bij de pretecho vorige week, dus bij 27 weken zwangerschap 1100 gram Dat was netjes zeiden ze.

Nu ben ik van mezelf al te zwaar, dus hoop dat mijn kindje mijn vetjes aan het oppeuzelen is, want iedereen is zo verbaasd dat ik nog maar 5 kilo ben gegroeid.

9. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

Feb 10, 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    hallo allemaal,

ik ben zelf bij mijn beide zwangerschappen 20 kilo (of iets meer, ben op een gegeven moment gestopt om op de weegschaal te gaan staan) aangekomen. Normaal weeg ik rond de 52 kilo en ik heb eens ergens gelezen dat als je heel licht van gewicht bent, je ook meer aankomt tijdens de zwangerschap dan dat je wat zwaarder bent. Ik geloof dat het ermee te maken heeft dat je lichaam een bepaald "streefgewicht" moet bereiken om een zwangerschap te kunnen dragen.

Je moet maar zo denken, je lichaam weet met een zwangerschap heus wel wat ze doet, te veel of te weinig aankomen bestaat volgens mij niet. En als je kindje gewoon lekker groeit en de vk zegt er ook niets aparts van, dan is het toch in orde?

groeten esther

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik ben ook flink aangekomen en ga dat denk ik ook nog wel doen. Als je vk er niks van zegt is het allemaal wel goed.

11. Roema

Roema Actief lid

Dec 31, 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Wat vreemd he, dat aankomen.. Ik was in de eerste 3 maanden maar 3 kilo aangekomen.. En de afgelopen 2 maanden zijn daar 6 kilo bijgekomen.
    Ik snap het niet hoor! Dus ik probeer bewust te eten en te bewegen en hoop dat ik dan doe wat ik kan zonder dat het kindje er last van heeft. Maar ik merk dat ik er weinig invloed op heb...
    We zullen zien. Nog 17 weken te gaan, dus k vrees het ergste :(
    Maar.... als de baby maar gezond is, dat is nog het aller aller belangrijkste. Ik kom vast ook wel weer terug in de pooi!

12. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    wanneer word je eigelijk zwaarder? ik heb nu al gevoel dat ik dikker word:s ik ben normaal 47 kl dus bij mij voel ik dat heel snel al. omdat anders normaal afzakt kwa broeken hahaha. ben dun

13. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja ik schrok gister ook 17 kg aangekomen maar ik hou wel erg veel vocht vast

Share This Page