cv ketel huren

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hoi!

Wie van jullie huren ook een cv ketel?
    En waar doen jullie dit?

Onze ketel word minder en kachel word niet snel warm ook warm water duurt soms lang.
    we kunnen natuurlijk onderhoud plegen aan dat ding maar hij is vrij oud. het is ook de zuinigste niet meer als ik naar ons verbuik kijk. ben bang dat we heeel veel bij moeten betalen bij de komende jaarnota.
    maar geld voor gelijk een nieuwe is er op dit moment niet.
    nu bedacht ik me dat huren miscchien een oplossing is.
    wie van jullie huurt een cv keten en wat vindne jullie de voor en de nadelen?

En wat zijn ongeveer de kosten daarvan is het 1 bedrag per maand ofzo of komt er heel veel meer bij kijken

Alvast bedankt

2. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Wij hebben destijds het huurcontract van onze vorige bewoners overgenomen. Inmiddels hebben we al zon 3000 euro betaald en het contract is nog lang niet af. Afkopen is ook niet rendabel.

Ik zou het noooooit doen. Dan kan je denk ik nog beter 1500 euro bij de bank lenen.

3. MaggieMagpie

Oh ja wij betalen 115 euro per kwartaal

4. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij leasen een ketel, lijkt duur, onderaan de streep betaal je veel meer dan wanneer je hem zou kopen.. Maaarr er zit ook jaarlijks onderhoud bij in en als er iets stuk is kost het ons niks. Dus al brand dat ding 3x volledig uit, het kost ons niets. Daarom vind ik een cv ketel leasen best de overweging waard.

5. MaggieMagpie

Van dat geld wat je onder aan de streep betaald kan je zelf ook 3x een nieuwe ketel kopen... :)

6. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Volgens mij moet je dan wel een hele goedkope (lees slechte...) kopen wil hij uitbranden.
    Dat hoor je tegenwoordig echt bijna niet meer.
    Ik zou absoluut niet gaan leasen, zonde van je geld! Dan liever 1 keer een investering.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou nooit leasen. Je betaald hem 3x terug!!!
    Spaar liever om een nieuwe te kopen.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Nooit leasen en zelf sparen er voor je betaalt hem 3x. Onderhoud is echt niet zo duur en onderdelen van vaak ook wel mee.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij hadden een hele oude staan en toen die stuk ging zijn wij gaan huren. Omdat we toen niet het geld hadden er 1 te kopen (dit is zo drie jaar geleden) wij betalen zo'n €25 per maand en zijn daar erg tevreden over. We hebben een heel oud huis en een paar keer lekkage gehad en de cv maakte kort sluiting en was echt stuk. Dus toen kwamen ze gewoon langs en repareerde hem. Wij zijn er weg tevreden over. Over een x aantal jaar krijgen we een nieuwe zodat ze ook niet verouderen.

Vast is goedkopen veel goedkoper. Maar wij zijn er erg tevreden over. De volgende kopers hoeven hem ook niet over te nemen. Dan halen ze hem er uit.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou sparen voor een nieuwe. Wij hebben in ons huis ook een nieuwe laten plaatsrn en alles van tevoren berekend. Waren veel goedkoper uit door hem in 1x te betalen.

11. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik vind het super dat dat soort dingen bestaan en kunnen. Soms heb je even wat zware maanden en plots begeeft je ketel het... uiteindelijk betaal je meer. Maar je moet toch iets wanr In de kou zitten is dat ook best vervelend.

Hier overigens een huurhuis dus geen last mee.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    In ons huis dat we kochten zat een huurketel. Die hebben wij gelijk overgekocht. Anders zouden we 3,5 keer die ketel betalen. Dat vind ik dua echt te duur. Familie van ons heeft een bedrijf die onderhoud

13. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    #13 sasjuh, 15 nov 2013
    Laatst bewerkt: 15 nov 2013
    Wij huren voor 31,10p/m de ketel.
    Dat is inc. onderhoud, voorrijkosten, en reparaties.
    Deze ketel hebben we dit jaar laten ophangen via de H.esi.

Wij zijn na 3 jaar vrij om het contract op te zeggen, maar dit bedrag vind ik niet eens zo hoog, gezien wat erbij komt.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    never nooit doen.

Voor 1500 euro heb je een ketel. Een ketel huren/leasen zit je meestal aan contractjaren vast, zou ik nooit doen.

Ik heb ooit naar een huis gekeken , die mensen hadden ook een ketel op lease. Die ketel zat er al 7 jaar in, Vaillant ketel van 2100 euro. Het maandbedrag was 45 euro!!!! Die hadden dus al 3780 euro betaald aan die ketel en het contract liep nog 3 jaar en ik had dat dus over moeten nemen. Die ketel had na 10 jaar dus 5400 euro opgebracht.

Doei!

15. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Tja zo'n bedrijf die ketels verhuurd verdient eraan toch? Lijkt me nooit voordeliger... Wij hebben vorig jaar onze ketel vervangen, nieuwe ketel was € 1500. Het is even een smak geld, maar vond het erg naar in die onzekerheid te zitten dat de verwarming het niet deed of iets dergelijks.

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben het eens met bovenstaande reacties. Daarnaast, wil je in de kometnde jaren verhuizen? Een koper zit er niet op te wachten zo'n contract over te nemen en wanneer hij niet overgenomen maar verwijderd wordt, wie zit erop te wachten een huis te kopen zonder cv? Er is te veel concurrentie in woningen dan verlies je het gewoon.

17. Mummy2012

Mummy2012 Lid

17 okt 2013
    78
    0
    0
    Wij hebben toevallig vorige week een huurcontract afgesloten. Je betaald inderdaad veel meer dan wanneer je er zelf 1 koopt, maar ja...als je niet de middelen hebt om er 1 aan te schaffen.
    Daarnaast vinden wij het gemak van onderhoud wel heel erg fijn.

Dus als je het feit dat je veel meer betaald dan bij aanschaf kan accepteren kan ik alleen maar aanraden om te huren!

18. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, als de ketel het begeeft en het geld is er op dat moment ff niet om er 1 te kopen, dan vind ik leasen een heel prima alternatief. Daarbij weet ik uit ervaring dat de ketels tegenwoordig echt niet meer zo goed zijn dat ze zonder meer 15 jaar meegaan, ik ken een monteur en die bevestigde dit ook... Heb met mijn vorige ketel ook een hoop gedoe gehad, dus was blij dat ik die niet had gekocht..

19. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ook wij hebben een nieuwe gekocht, hadden uitgerekend hoeveel we kwijt zouden zijn om hem te huren. Veeeel meer dan een nieuwe kopen, dus als je het geld hebt: Kopen! Of even sparen :)

20. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    en iedereen diev hem zelf gekocht heeft hoe doen jullie dat dan met onderhoud???

heb je ergens een servicecontract zodat ze langskomen om onderhoud te doen? of bel je 1 x in de zoveel tijd om dat ding na te laten kijken?

Deel Deze Pagina