Zooo géén zin in de intocht van Sinterklaas!!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier geen last van gelukkig!

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Die volwassen mensen zijn soms zo erg.. walg daar van.. drukken die kinderen plat.. zullen niet even een stapje opzei zetten zodat een 3 jarige ook wat kan zien.. blegh

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik ga dit jaar voor het eerst in het dorp waar mn dochter nu op school zit en waar ik een paar leuke meiden heb leren kennen. mn moeder gaat ook mee dus dit jaar lijkt het me wel leuk. die ene meid is groot fan en zorgt dus ook echt dat ze vooraan staat haha. hij komt hier om 5 uur aan dus met lichtjes enzo. ben benieuwd

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Kun je niet naar een rustiger dorp in de buurt gaan waar sinterklaas ook aankomt?

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Jeetje wat heftig!

Hier wel herkenbaar van de volwassenen die met de eis vooraan staan zodat de kleine kids niets zien!!
    Erg egoïstische .. Wat ik nog erger vind is dat hier veel ouders al ruim in het bier zitten als de Sint op het stadhuis komt
    Dacht dat het een kinderdeesr was en geen zuip feest

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij gaan ook naar het dorp waar we hiervoor gewoond hebben.
    Waar we nu wonen is het ook altijd super druk heb ik gehoord.
    Dat werkt niet met Alyssa, die vind het al spannend genoeg.
    Hier willen ze het graag en in het dorp is het ook leuk om weer bekenden tegen te komen.
    Als de kids niet willen zouden we niet gaan.

Kan je niet ergens kijken waar het minder druk is?

7. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bij ons komt hij volgende week pas aan in de stad om 17 uur en dan is er een grote optocht bij met oa praalwagens, pietenband, heel veel pieten met zakjes strooigoed en uiteraard sint op paard. Daar komen echt duizenden mensen van buiten onze stad op af dus in de haven zie je echt niets (ga ik ook niet staan) maar de optocht gaat door de hele vesting meerdere rondjes en echt heel erg gaaf en leuk en kindvriendelijk gedaan. Morgen gaan wij naar de intocht in Harderwijk, een heel eind uit de richting maar het is daar wel heel leuk met pietendorp, springkussens enz en dan volgende week eerst de boot zien aanvaren (komt langs ons huis) en dan richting stad voor de optocht.

Kun je niet kijken of er ergens in de buurt een leukere intocht is dan in jullie woonplaats?

8. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Dan blijf je toch thuis? Waarom zou je het opzoeken als je je er nu al over weet op te winden?

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb er echt zin in juist! Sinds vorig jaar komt Sint aan met een boot en toch zie ik de opkomst ieder jaar verminderen, zo ontzettend jammer want het is echt heel leuk geregeld.

10. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hou er ook niet zo van maar voor de kinderen gaan we wel, en als ik de kinderen dan zie genieten dan smelt ik meteen, hoe koud het ook is! :D
    En mensen die dringen of kleine kinderen wegduwen krijgen van mij "the look" en dat heeft nog altijd geholpen :p

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij gaan lekker in Brouwershaven, heerlijk rustig! En sint komt met een echt boot aan, wat het voor Thijmen ook heel echt maakt :)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons in de haven is het ook altijd erg druk. Maar daarna loopt de Sint met zijn gevolg nog een hele route. En op sommige plekken is het stervensdruk, terwijl er op andere stukken bijna niemand staat. Ik ben nu twee keer zelf meegelopen end at is echt opvallend. Er zijn stukken waar je echt een beetje voor mop loopt, zeg maar. Ziet er heel sneu uit, haha: 150 Zwarte Pieten en amper een kind te zien. Maar juist wel heel erg leuk voor de kindjes die wel op die plekken staan, want die hebben zo vier Pieten om zich heen staan. ;)
    Dit jaar gaat onze zoon voor het eerst. Ik ga niet mee, want ik houd het niet mee vol om zo lang te staan. Mijn ouders willen wel graag naar de haven en zoonlief ook, want ja: de echte boot zien is natuurlijk ook wel errug leuk! Maar ik geef ze zeker even de plekken op waar het vaak erg rustig is. Als ze dan in de haven niks zien, dan kunnen ze altijd nog 'verhuizen'. Ik weet niet of in andere steden en dorpen ook zulke dooie punten op de route zijn, maar misschien handig om daar eens achter te proberen te komen.

Wat betreft die grote mensen die kinderen verdringen: dat kunnen de Pieten zelf voorkomen door gewoon geen pepernoten te geven aan tieners en volwassenen. Bij ons is ongeschreven regel dat dit dus niet gebeurt: strooigoed is alleen voor de kinderen (eventueel wordt een uitzondering gemaakt voor bijv. mensen met een verstandelijke beperking ofzo.) Dat gaat best goed hoor, dan staan de volwassenen niet zo te dringen. Maar je houdt natuurlijk wel dat ze hun eigen kind naar voren schuiven.

13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Zoek een klein dorpje in de buurt en je hebt alle ruimte.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Mijn kinderen verheugen zich er enorm op.

Ze hebben ook heel veel mazzel want opa rijdt op de oude brandweerwagen mee in de optocht en raad eens wie er naast opa mogen zitten :D Juist ja die 2 van mij.

Voor onze zoon een ideale oplossing want zo maakt hij het allemaal heel leuk mee zonder overprikkeld te worden door al die duwende mensen die graag vooraan willen staan.

15. A2CA

A2CA Niet meer actief

wat kunnen sommige bot reageren zeg.

Snap je punt, ben zelf nog niet naar een intocht geweest, is ze te klein voor. Maar moest mij niet gebeuren van die hebberige ouders wat alleen aan zichzelf denken

16. tuc

tuc Niet meer actief

ga je toch naar een rustige naburige stad of dorp??? Hier een middelgrote stad, maar overal langs de route plaats genoeg om te kijken.

En ik vind ook dat je zelf iig heel op tijd moet zijn als je vooraan wil staan. Wij zijn heel erg op tijd en willen zelf ook graag wat zien. Dan komen mensen vlak voor het begin aanlopen met kleine kindjes die dan niks meer kunnen zien en of ze voor ons mogen staan...daar begin ik dus echt niet aan, dan kom je maar eerder.

17. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

hier hetzelfde, lekker relaxed. Zaterdag gaan wij voor de buis zitten en ik bak zaterdagochtend ff pepernoten:D, chocomelk erbij.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou dan naar een kleiner dorpje gaan :)

Wij gaan zaterdag naar de intocht in Groningen, er word grote drukte verwacht. Gelukkig werken ze met polsbandjes, zodat het langs de kade niet te druk word.
    Daarnaast gaan we naar een intocht in een klein dorpje waar ik geboren ben.

19. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn

helemaal eens

20. In alle plaatsen waar ik naar de intocht ben geweest was het inderdaad zoals TS omschrijft, maar in Roosendaal is de intocht ZO leuk. Als de boot aankomt wordt er níét meteen snoep uitgedeeld. Alle kinderen krijgen een vlaggetje. Ideaal, want dat is voor de grote kinderen die al láng niet meer geloven, totaal niet interessant natuurlijk. Die zie je daar dus ook niet! Als iedereen van de boot af is, verzamelen ze op een plein en vanaf daar is er een optocht (pieten op tractors, met paarden, e.d.). De meeste mensen blijven stilstaan langs de weg, op 1 plek, dus geduw is er niet. De optocht stopt regelmatig, zodat alles netjes aansluit en zodat iedereen alles goed kan zien. Alle kindjes krijgen echt ontzéttend veel aandacht. Pieten poseren voor je foto's, Damiën werd vorig jaar door een Piet meegenomen om het paard van Sinterklaas te aaien, er wordt een praatje gemaakt. Ik vond intochten vroeger ook echt vreselijk, maar nu heb ik er zoveel zin in! Ik ben helemaal geen fan van brabant, heb er jaren tegen m'n zin gewoond en ben dolblij dat ik er weg ben, maar voor de intocht van Sinterklaas gaan we nog elk jaar terug! ;)

Ik zou even rondvragen bij mensen in je omgeving waar de intocht wél leuk is! Soms moet je net dat ene dorpje of stadje naast je eigen woonplaats hebben. Een klein dorp betekent niet altijd een rustigere intocht; wij woonden in Oudenbosch, maar in Roosendaal is het zoveel leuker.

Deel Deze Pagina