Zaterdag gaan ze voor de tv zitten en zondag gaat mijn man met de kindjes en zijn ouders in Zundert naar de intocht kijken. Is zo al voor het 3e of 4e jaar, ik moet iedere keer werken.
hier morgen voor de tv met zelfgebakken pepernoten en zondag komt hij is ons dorp aan, wij hebben dus zo'n dorp waar de omstreek naar toe komt. Hartstikke leuk. Ze komen echt met de boot aan , en 5/7 pieten. Lopen stukje over plein, kletsen hier en daar.piet die op het platte dak klimt en daar pepernoten strooit. door fanfare stukje gespeeld, optredentje streetdance en dan gaan de mensen die in het dorp wonen en net erbuiten de serre van het cafe/resaturant in . Kinderen en wat ouders op de grond, rest erachter en dan liedjes, verhaaltje door sint, wat kindjes bij sint en dan allemaal een cadeautje. hartstikke gezellig.
Maar die volwassenen staan soms ook vooraan bij hun eigen kinderen om die in de gaten te houden. Ik ga mn zoontje toch zeker niet vooraan neerzetten en er vervolgens ruim achterstaan met die drukte? Maar goed, wij passen ons gewoon aan wat dat betreft en zoeken die drukte niet op. Daarbij heeft mijn zoontje een ass, dus dat is voor hem al helemaal niet prettig als ik niet naast hem zou staan. Wij zoeken een rustige plek op en dat kan waar wij naar toe gaan gelukkig.
Dat bedoel ik niet! Alhoewel...er zijn ook volwassenen met oudere kinderen die voor mij met mijn jongere kinderen dringen. Maar dat terzijde. Het gaat er mij om dat er volwassenen zijn die pontificaal alles en iedereen aan de kant duwen. Vaak zonder kinderen. Of hun kinderen staan daadwerkelijk een heel eind verderop (kids vanaf een jaar of 6/7).
Maar wanneer je als volwassene alleen bij de intocht van Sinterklaas gaat staan, dan ben je volgens mij sowieso een beetje gek in je koppie.
Volwassenen die kinderen die er al stonden wegduwen vind ik aso. Maar een volwassene die gewoon op tijd gaat staan daar die staat gewoon volledig in zn recht hoor.
ik ook niet, wat ik hier wel zie, zijn volwassenen die netjes staan te wachten, maar vooraan staan omdat ze op tijd waren en dan er een ouder met een paar kindjes vlak voor het begin aan komt rennen en dan verwacht dat de kinderen voor mogen. Volgens mij is het in geen 1 gemeente verboden om als volwassene zonder kinderen naar sinterklaas te gaan kijken. Die kunnen dat toch ook gewoon leuk vinden?? Ik snap soms ook niet wat mensen uit andere steden bij onze carnavalsoptocht doen, maar goed als zij er eerder staan, dan staan ze er eerder. Is niet aan mij om te bepalen dat ik dan vooraan mag omdat ik hier toevallig woon. Voor alles geldt..als je vooraan wil staan moet je gewoon op tijd zijn.
waarom staan zat bejaarden hier mee te kijken ( en niet alleen bejaarden hoor) die gewoon rustig staan te genieten van de kinderen.
Vorig jaar was onze eerste keer intocht hier in het dorp. We waren ruim op tijd vertrokken maar echt,wat een drukte!! Inderdaad die volwassenen die staan te dringen en gewoon kindjes die er nog heilig in geloven van hun plekje duwen. Ook mijn oudste dochtertje werd gewoon weg geduwd bij het hekje maar ben er mooi bij gaan staan en heb die persoon toen even vriendelijk verzocht om even ruimte te maken voor de kindjes omdat die gewoon niks zagen. Niet alleen mijn dochtertje werd weg geduwd,ook zoveel andere kinderen door die ''volwassenen''. Kan daar echt helemaal niet tegen! Het is een kinderfeest en dan gaan die volwassenen staan dringen alsof ze er zelf nog heilig in geloven. Zondag komt de Sint hier in het dorp aan en nu gaan we extra vroeg naar de haven waar hij aan komt en gelukkig is er genoeg vermaak voor de kindjes tijdens het wachten,maar nu staan mijn kindjes vooraan! En moet niet zien dat iemand ze weg duwt want dan duw ik lekker terug Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf geen sinterklaastijd liefhebber ben. Heb er echt helemaal niks mee,als kind had ik dat al niet. Intocht vond ik nooit leuk want was te koud haha en enige wat ik leuk vond waren cadeautjes en schoen zetten,de rest niet. Wou ook nooit mee naar sinterklaarvieringen Maar nu vind ik het wel leuker omdat mijn kindjes het super leuk vinden en ik hun echt helemaal zie genieten. Alleen vind ik het echt een vreselijk nadeel dat er al ZO vroeg begonnen word over Sinterklaas. Eind augustus lagen de pepernoten al in de schappen,Sinterklaas op tv ruim voor de tijd dat hij aan komt enz.. Ik heb echt stuiterballen in huis die niet meer kunnen wachten tot het zo ver is,met buikpijn rondlopen van de zenuwen,slechter slapen en het alleen nog maar over sinterklaas hebben. 1 week sinterklaas was voor mij genoeg geweest haha. Zo,ik ben ook ff mn ei kwijt whaha
Oh, dat hebben wij nog nooit gehad.. Wij lopen overigens ook nooit naar het plein, maar altijd achter de huizen langs om in de straat uit te komen waar we de auto geparkeerd hebben en waar de optocht langskomt Misschien komen we elkaar wel tegen morgen!
Kom je ook naar de cafe aan de haven misschien met de dames allemaal die er geen zin in hebben daar afspreken en alle andere lekker voorbij zien gaan met de kids (en partners, opa's oma's tantes ooms, lekker met de kids rond laten gaan)
Vorig jaar naar de intocht hier in 't centrum geweest, dochter vond het verschrikkelijk! Een groep pieten liep door het overdekte winkelcentrum met een lading trommels enzo, wat enorm veel herrie was. Ze vindt pieten nog steeds niet lief Volgende week is de intocht in het dorp waar mijn ouders wonen, komt ie ook met de boot aan. Dochter mag (samen met opa) de brug bedienen om de boot door te laten. Dat gaat ze waarschijnlijk wel leuk vinden. Is ook een stuk kleinschaliger.
Jeetje, behoorlijk asociaal! Zou ik ook flink kwaad om worden! Bij ons gaat het er gemoedelijk aan toe. Echt voor kindjes, geen geduw. Je ziet al ver van te voren een pietenband en de intocht is lang en iedereen kan het prima zien, men geeft elkaar de ruimte! Pieten lopen overal en eerder teveel snoep dan te weinig! Hahaha!