dokter - wat zou jij doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Klasien1978, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ik baal eigenlijk van mijn doktersafspraak gisteren en van dat ik daarmee genoegen nam.
    Kom bij de dokter, zwanger, koorts, goed ziek. Ik vertel dat ik koorts heb en nog voor ik een symptoom meer heb kunnen noemen, schrijft ie griep op, meldt me 3 dagen ziek en stuurt me naar de assistente. Hij heeft me nauwelijks aangekeken!
    Assistente neemt een bloedproefje af en 5 minuutjes later zegt de dokter dat ze een licht verhoogd aantal witte bloedcellen hebben gevonden, dus dat het maar een lichte virusinfectie is en stuurt me naar huis.

En daar zit ik dan op de bank, koorts, duizelig, oorsuizingen, pijn in mijn oren, hoofdpijn vooral als ik me buk (druk, heb ik vaak alleen bij bijholteontsteking), pijn in mijn neusholte en keel, iedere keer als ik mijn neus ophaal steekt het in mijn voorhoofd... harde, droge ogen en, ondanks dat ik verder alleen verkoudheidsverschijnselen had, een fikse buikpijn! Nou ontwikkelde ik gisteren ineens een fikse diarree omdat ik al 2 dagen vrijwel niets gegeten had, maar goed, ik had dat toch best even willen vertellen... Verder heb ik best last van uitdrogingsverschijnselen en ging mijn lijf van de week echt in survival modus, ik had gewoon blauwe nagels op mijn vingers en tenen, ondanks dat het koortszweet over mijn rug gutste. Mijn buik was ook helemaal koud en dat vond ik best eng... En 's nachts zweet ik zo erg dat ik midden in de nacht opsta om een droog shirt aan te trekken, dus ik kan overdag drinken wat ik wil, maar dat zet geen zoden aan de dijk.
    (klopt, ben best bang dat dit zich tot een bijholteontsteking ontwikkeld, die heb ik inmiddels vaker gehad en dat is geen pretje!En van die antibiotica wordt ik ook niet blij! )

Die vent heeft verder niets gezien of gedaan, hij hoorde dat ik zei dat ik koorts had en schreef griep op en toen die hoorde dat ik bij een verloskundige liep voor de zwangerschapscontroles wilde hij ook niet eens even naar het hartje luisteren of zo om te kijken of de baby geen last had van mijn griep en koorts. Ik had immers al 2 dagen 39,2 ofzo... en dat mag eigenlijk niet...

Ik denk dat, als ik me maandag nog niet lekker voel, dat ik dan de verloskundige bel (die zijn hier alleen op maandag en woensdag) om te kijken of zij er meer van kan zeggen. Zij mag me in ieder geval ook ziekmelden, medicijnen uitschrijven etc...

2. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik zou niet zo lang wachten hoor! Kun je neit terug naar de dokter of je man misschien meenemen. Misschien dat je nu zo slap bent doordat je je niet lekker voelt en je sneller af laat wimpelen.
    Anders kun je ook naar de huisartsenpost gaan. Daar kunnen ze je ook helpen.

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Jeetje meid wat zal jij je beroerd voelen. Ik sluit me bij valentijn1980 aan. Ga anders gewoon langs de huisartsenpost als je het niet vertrouwd. Je betaald per slot van rekening netjes een premie bij de zorgverzekeraar, maak daar ook maar gewoon gebruik van. Jou gezondheid en natuurlijk die van de kleine zijn even het belangrijkst nu. Heeft jou verloskundige geen 06 nummer waarop ze dagelijks wel bereikbaar is? De mijne heeft ook alleen maar praktijk op woensdag en donderdag maar bij zoiets mag ik haar altijd bellen. En mocht ze daar niet zo blij mee zijn dan hoor je dat dan wel. Meid laat je niet afschepen en ga niet met een rotgevoel zitten dat je misschien iemand tot last bent. Jij en je kleintje daar gaat het om!
    Sterkte en beterschap,

Liefs Michelle

4. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    zoals je in mijn profiel kunt zien, woon ik helaas niet in NL en werken dingen hier iets anders...

ik moet echt even kijken. terug naar de huisarts heeft geen zin, het is niet erger geworden dus die gaat echt niet nog een afspraak maken... het is druk deze week... dokterswacht hebben ze hier wel, maar dat is meer een ehbo dan een dokterswacht. Mijn temperatuur is gelukkig wel naar beneden, maar toch...

5. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Dan zou ik me zo vreselijk aanstellen en net doen alsof het wel erger is. Als je op die manier wel hulp kunt krijgen. Heb je nog wel koorts?

6. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    gelukkig niet zo heel erg meer... gisterochtend 37,5... gisteravond bleek de thermometer dood... mijn man komt zo thuis met een nieuwe...

ik denk toch dat ik even kijk hoe dit zich ontwikkeld... er lijkt wel verbetering in te zitten....

7. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Ik zou goed naar mijn lichaal luisteren hoor.
    Kan je niet naar de spoed gaan afzo?
    Eet vandaag vooral veel fruit, zoals sinaasappelen, daar zitten veel vitaminen C in. Of neem vitamine C tabletjes bij... helpt bij mij als ik me grieperig voel of verkouden ben.
    En.... misschien ook eens overwegen om een andere HA te nemen...
    Veel succes en sterkte!

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hai meis,

Ik had ook een virusje toen ik rond de 12 weken zat. Was behoorlijk beroerd, diarree, overgeven, niks binnen houden... heb de vlos gebeld en die heeft toen naar het hartje geluisterd. Alles zat nog goed met de baby, maar vaak gaat het met de moeder veel slechter omdat je weerstand ivm de zwangerschap verminderd is. Je kunt heel lang ziek blijven, maar de kleine heeft er geen last van. Ik kreeg de tip veel (niet al te sterke) thee met honing te drinken en droge beschuitjes (had buikloop).

Gewoon de vlos bellen. Die kunnen je meestal geruststellen en verder, rustig aan en goed uitzieken. :)

Beterschap!

9. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ik kan de vlos alleen op maandag en woensdag bereiken, maar zal morgen het gezondheidscentrum eens bellen en vragen... die assistentes zullen ook wel wat weten, zeg maar!

Bedankt voor de tips, dames!

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou contact opnemen met je arts en aangeven dat je je niet serieus genomen voelt.

Deel Deze Pagina