Wij hebben besloten om net als bij de andere 2 het geslacht niet te weten. Onze dochter van 4 denkt zeker te weten dat ze een zusje krijgt. Dat wil ze ook dolgraag! Wij benoemen continu dat het ook een broertje kan worden. ..en dan is ze zo onwijs boos! Nu hebben mijn man en ik het erover gehad om met 30 weken nog een geslachtsecho te plannen maar dan zouden we het puur voor haar doen. Als ze dan een broertje krijgt dan hebben we tijd haar daar op voor te bereiden. Hebben jullie er ervaring mee? Of zal het wel loslopen straks? Eigenlijk willen we het echt niet weten. ....
Als jullie het niet willen weten zou ik het lekker laten. Ik denk dat ze wel bijdraait als ze een broertje krijgt, ik ben zelf altijd helemaal verzot geweest op mijn broertje en wij schelen ook 4 jaar. Hij was ook een beetje mijn baby zegmaar. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken.
Wij willen het zelf wel weten, maar ook hier een dochter die er van overtuigd is dat het een zusje wordt. Terwijl ik juist het tegenovergestelde denk. Ze wordt niet boos als ik zeg dat het ook een jongen kan zijn, ze blijft gewoon stug volhouden dat het een zusje wordt.
Mijn dochter wilde ook alleen een zusje en werd boos als we benoemden dat het ook een jongetje kon worden. Ze was mee met de pretecho met 14 weken en daar bleken we een jongetje te krijgen. Ze moest even huilen omdat mijn man steeds had gezegd dat als het een jongen was hij een bepaalde (stomme) naam zou krijgen en ze dat niet wilden. Toen we verzekerd hadden dat dat niet zo was het helemaal goed en inmiddels is ze apetrots en verteld ze aan iedereen dat ze een broertje krijgt!
Ik zou het geslacht niet voor haar willen weten. Zodra de baby er is en het zou een jongetje zijn dan went ze daar vast en zeker snel genoeg aan. Wellicht dat er even teleurstelling is, maar bij de meeste kindjes duurt dit niet lang. En je hebt tenslotte 50% kans dat het helemaal niet nodig is hè. Dan is het toch een meisje, maar dan is jullie verrassing weg! Wil je haar dan toch voorbereiden dan zou ik misschien met haar zijn eerste kledingsetje kopen. Of laat haar 'meedenken' over een naam. -x- Mooiezomer
Ik zou het gewoon als verrasing laten als jullie dat graag willen. Kleine kinderen zijn zo flexibel, helemaal op die leeftijd. Waarschijnlijk als ze de baby ziet vind ze het zo bijzonder zo'n klein humneltje, dat ze haar voorkeur alweer vergeten is.
Mijn dochter wilde ook een zusje maar bij de pret echo toch jongetje. Ze vond wel best. Nu is het echt haar baby broertje! Ze verteld het vol trots. Maar ze werd niet boos daarvoor als we zeiden dat ze ook een broertje kon krijgen maar ben het eens met de voorgaande dames.
Als jullie het echt niet willen weten dan doe je het toch niet. Dan is je dochter maar lekker boos mocht het toch een broertje zijn. Dat trekt ook wel weer bij. Zou vooral elke keer blijven benadrukken dat het allebei mogelijk is.
Heel herkenbaar allemaal. wij zijn een samengesteld gezin. ik had al 2 meiden en samen met mijn droom man hebben we een zoon. nu zwanger van de 4e. zonze zoon wil echt een broertje (de rede is zodat hij met zijn broertje zijn 2 grote zussen kan plagen! hij wil zelfs dat zijn broertje dezelfde naam krijgt als hij) ik heb hem echt verteld dat als mama een baby in haar buik krijgt (hij weet nog niet dat we zwanger zijn) we niet kunnen kiezen. en het ook een zusje kan zijn. die wil hij niet en dan is het zijn zusje niet (zo grappig mannentjes van 4) ik maak me er echt niet druk om. als hij straks zijn broertje of zusje vast heeft maakt het niks meer uit
Ik zou geen echo laten maken. Voor je dochter een mooie les: geduld, en dingen gaan niet altijd zoals je wil.
Zoooo herkenbaar. Onze oudste wilde ook een zusje en was daar tot de geboorte heeeeeel stellig in. Maar het kleine babybroertje is helemaal DE BABY van de wereld. Soms valt het dus mee. De baby wordt hier bijna plat geknuffeld, ondanks de piemel
Nee hoor geen echo voor je dochter laten maken Ze moet leren dat je niet alles kan kiezen en uiteindelijk trekt ze wel bij
Mijn dochter wilde ook graag een zusje. Maar nu ze nog een broertje erbij heeft vind ze het ook helemaal geweldig.
Mijn dochter wil graag een zusje. Wij weten dat het ook zo is. Maar hebben het haar niet verteld. We zeggen elke keer dat het een verrassing is en dat papa en mama het ook nog niet weten. Dat is voor haar goed. Ze wil toch nog steeds een zusje maar weet dat de kans erin zit dat het ook een jongen kan worden en dat is prima. Als jullie het echt niet willen weten zelf zou ik geen echo laten maken. Al word het een broertje op het begin vind ze het misschien niet zo leuk maar erna wel heerlijk denk ik. Lekker knuffelen met zo een kleintje is altijd heerlijk
Mijn oudste wil alleen nog een extra gezins lid als het een meisje is een broertje hoeft hij dus echt niet
Onze dochter van toen 4 wilde ook heel graag een zusje omdat ze al een broertje had. Wij hebben haar het geslacht niet verteld omdat we dat voor onszelf wilden houden, maar wel gezegd dat het ook een broertje kon zijn. En toen de baby er was, hebben we er haar nooit meer over gehoord.
Ohhh hier ook Wij willen het geslacht niet weten. En onze dochter weet zeker dat ze een zusje krijgt, ze kijkt er zó naar uit. En als wij zeggen dat het ook een broertje kan zijn zegt ze: "nee die hebben we al" ....
Ik zou het ook niet doen. Met 30 weken is het ook niet altijd meer te zien, omdat het kindje dan al heel opgefrommeld ligt.