Zwangerschapssymptomen na 1 week?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Anoniemppje, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniemppje

Anoniemppje Nieuw lid

10 jan 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb al op het internet een heleboel gezocht, maar ik kan er niet echt wijs uit worden, misschien dat jullie me verder kunnen helpen :)
    Ik heb vandaag precies een week geleden onveilige seks gehad met mijn vriendin. Het was weliswaar voor het zingen de kerk uit, maarja, voorvocht is natuurlijk ook mogelijk. Alleen nu begint ze te klagen over hele erge pijn in haar buik, terwijl ze dat normaal nooit heeft. Haar mensruatie is altijd aan het einde van de maand.
    Dus mijn vraag is: Kan zoiets na een week al duiden op zwangerschap, of maken wij ons zorgen om niks?
    Groetjes.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    OK even een paar vraagjes want er ontbreekt wat informatie:

Is ze wel aan de pil of was het compleet onveilig?
    Als ze niet aan de pil zit: hoe lang is haar cyclus normaal gesproken dan? Want als jullie een week geleden sex hebben gehad en ze moet pas over 3 weken ongesteld worden dan lijkt het me niet dat ze zwanger is.
    Dan zouden jullie sex hebben gehad in de eerste week na haar menstruatie en normaal ligt de eisprong (dus kans op bevruchting)rond dag 14 van de cyclus.

Mocht ze wel aan de pil zitten en ze is er eentje (of meer vergeten) dan, wanneer en hoeveel?

Iedere vrouw is natuurlijk anders en het wil niet zeggen dat haar eisprong ook precies op dag 14 valt, vandaar dat ik je deze vragen stel.

3. Anoniemppje

Anoniemppje Nieuw lid

10 jan 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Anoniemppje, 10 jan 2012
    Laatst bewerkt: 10 jan 2012
    Ze is niet aan de pil, dat is ook 1 van de redenen dat we ons zo druk maken. Alleen waren we niet zo slim om een morningafterpil op te halen.. Hoe lang haar cyclus normaal is weet ik eigenlijk niet, ik heb haar net gevraagd wanneer ze altijd ongesteld moet worden, en ze zegt dat het rond het einde van de maand altijd is. Dat betekent dus dat we een week na haar laatste mensturatie seks hebben gehad, en dat we nu op 2 weken na haar laatste menstruatie zitten.
    We zijn allebei vrij jong, ik ben 17, zij is nog wat jaartjes jonger, en vandaar dat ik deze vraag ook stel, we zijn gewoon nog veel te jong voor kinderen.

Maar als ik je dus goed begrijp is de kans het grootst als we seks zouden hebben 2 weken na haar laatste menstruatie?

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou in een perfecte wereld zou ze een cyclus hebben van 28 dagen met de eisprong op dag 14. Dat is hoe de geleerden het graag zouden zien. Natuurlijk is elk lichaam anders en kunnen er een aantal dagen verschil inzitten, maar over het algemeen werkt het zo wel.

Hoe het op dit moment op mij overkomt is dat ze last heeft van haar eisprong. Ookal heeft ze deze nog nooit gevoeld, het kan altijd opeens zo zijn dat je het wel voelt. (Zeker als ze nog zo jong is.)
    Dit kan echt behoorlijk pijn doen (spreek uit ervaring) en kan wel een paar dagen aanhouden. Ikzelf kan soms echt krom gaan lopen van de pijn een week lang.

Dus op dit moment zou ze in haar vruchtbare periode terecht zijn gekomen als ik je informatie goed lees.
    Begrijp me goed, als ze haar eisprong heeft op dag 14 wil niet zeggen dat ze alleen die dag zwanger kan worden.
    De zaadjes leven gemiddeld 3 a 4 dagen in een vrouwenlichaam en ook het eitje leeft zeker nog 24 uur na springen en kan dan ook nog bevrucht worden.
    Het gaat zich om een gemiddelde periode van ruim een week dat je kans hebt om zwanger te worden.
    Vandaar dat de doktoren je ook aanraden een paar dagen voor de eisprong al te beginnen met sex.

Hoe dan ook zou ik op dit moment dus echt absoluut GEEN onbeschermde sex hebben omdat het klinkt als haar eisprong.

Je kan ook bijv even kijken op een "ovulatiekalender" (letterlijk intypen bij google). Dan kan ze de gegevens van haar cyclus invullen en krijg je alle informatie die je kan gebruiken om het voor jullie veiliger te maken.

Maar ik neem aan dat vanaf nu de bescherming klaar ligt??!!

Oh ps, Stress kan ervoor zorgen dat de menstruatie later komt, dus probeer je niet te druk te maken en anders op de dag dat ze ongesteld moest worden even voor de zekerheid een testje doen. Dan heb je tenminste zekerheid.

Heel veel succes!!!!!

5. Anoniemppje

Anoniemppje Nieuw lid

10 jan 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de bescherming ligt nu klaar. Maar toen gebeurde het allemaal zo snel, en zijn we dat vergeten, erg stom natuurlijk.
    Hartstikke bedankt voor je hulp, we zullen het afwachten hoe het verder met haar symptomen gaat.

6. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Als haar eisprong eerder is dan dag 14 dan is de kans aanwezig
    Maar als ze pas eind vd maand haar menstruatie heeft dan worden het nog lange weken

Dat ze nu last van haar buik heeft kan komen doordat ze zich nu drukt maakt of ze wel of niet zwanger is

En als ze een onregelmatige cyclus heeft dan is het moeilijk in te schatten
    Maar als ze een regelmatige cylcus heeft dan denk ik dat de kans klein is

Maar zekerheid heb je pas als ze ongesteld word einde vd maand!

7. Anoniemppje

Anoniemppje Nieuw lid

10 jan 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, de onzekerheid blijft natuurlijk erg vervelend. We hebben samen afgesproken dat we nog even afwachten hoe het gaat, waarschijnlijk wachten we sowieso tot haar verwachtte mensturatie, of ze moet meer symptomen krijgen natuurlijk, dan gaan we samen naar de dokter.
    Het lastige bij zoiets blijft, je praat niet zo snel met je ouders over zulke dingen, want als die merken dat we het per ongeluk onveilig hebben gedaan, dan heb ik echt een probleem met ze.. Maarja, als de symptomen wel erger worden dan zal ik het ze toch moeten vertellen..

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Als ze aan het eind van de maand meestal ongesteld wordt, en het is nu de 11e, dan denk ik dat ze niet zwanger is van seks een week geleden al. Wat hierboven is gezegd: waarschijnlijk voelt ze haar eisprong. Die voelde ik ook als buikpijn icm een zere heup aan de kant van de eileider die actief was die maand. Zeker als het ook nog voor het zingen de kerk uit was moet er wel heel veel samenloop van omstandigheden wil dat tot zwangerschap leiden die ook nog eens nu al voor symptomen zou zorgen. Meestal merk je symptomen pas vanaf wellicht een week voor de verwachte menstruatie, niet twee weken ervoor. Alles is in theorie mogelijk, maar in de praktijk is het zeer onwaarschijnlijk. Succes!

Deel Deze Pagina