Esmee is al 2 jaar geweest maar ze taalt niet eens om naar het potje of de wc (verkleiner) alle materialen in huis gehaald, een gewone po, een muziek po, een wc verkleiner: ze gaat er niet op !!! wat ik ook probeer of doe....... de ene keer ze als ze gepoept heeft, wijst ze naar haar luier, bah , vies, en de andere keren moet ik het echt ineens ruiken dat ze al gepoept heeft.......ze heeft er weinig hinder van , van zo'n vieze luier....... meerdere kindjes die er last van hebben ? iemand nog tips ?
Tip. laat haar lekker gaan, komt vanzelf wel. Quinn is pas sinds een paar weekjes redelijk zindelijk, en dan weigerd hij thuis nog wel eens om zindelijk te zijn. Op het kdv is hij geheel zindelijk, de eigewijs. Zet de spulletjes gewoon zichtbaar, en dan krijgt ze vanzelf wel intresse, maar niet dwingen, werkt alleen maar de verkeerde kant op
Ah ze is nog maar 2 jaar, bij sommige kindjes komt dat later dan bij anderen. Hier Cas op 27m en Sem op 28m dus geen probleem. Wij hebben de potjes altijd bij ons ind e badkamer gezet, gezien ze altijd achterliepen bij ons als wij naar het toilet gingen. En toen zagen ze dat wij ook op toilet gingen. In het begin gingen ze gewoon met broek aan op het potje zitten (zonder broek wouden ze niet) en na een tijdje deden ze zelf hun broekies uit. Gezien zij in de zomer zindelijk werden hebben we ze gewoon laten lopen in hun blote kont maar dat kun je natuurlijk niet in de winter... Veel succes!
ow nee, ik dwing haar ook niet.... de po staat gewoon op haar slaapkamer ,soms gaat ze er nog wel es op zitten maar dan met kleren aan, en als de kleertjes uit heeft zeg ik wel es, Esmee even zitten , NEE !!
hier tot 3 jaar wou ze er niks van hebben en nu plast ze gewoon op de wc.. poepen durft ze nog niet maar dat geeft ze aan en vraagt om een luier
Klopt hoor, het komt vanzelf wel, dwingen werkt alleen maar averechts. Jongste hier is net 3 en maakt nog geen aanstalten, wil wel af en toe op het potje zitten maar er gebeurt nog erg weinig. Oudste zoon was tot nu toe de langzaamste, die was pas droog rond 3 jaar en 9 maanden. Wel meteen dag en nacht, net als de andere zoon en dochter. (Dat hoop ik dus bij de jongste ook! ) Ach en zelfs op de kleuterschool zijn er nog wel kindjes met luiers, het is echt heel gewoon dat het nog even duurt.